Svaren


Jag hade suttit och svarat på en massa frågor men av någon anledning ville datorn inte samarbeta och allt raderades. Det kom en hel del fula ord ur min mun kan jag lova! Okej, jag gör ett nytt försök. Jag kommer inte att kunna svara på alla frågor men så många som möjligt såklart.


Ellinor :Har du bra kontakt med många av idol-kompisarna fortfarande? I så fall vilka?

Svar: Ja, med så gott som allihopa. Senast förra veckan träffade jag ju Lars och Johan. Annars blir det mest telefonkontakt.


Carro: Har du och robin glidit ifrån varandra lite? verkar nästan som det!?!?

Svar: Hmmm, vi pratar timtals i telefonen varje dag. Jag vet inte direkt om jag ser det som att vi glidit ifrån varandra!? Ha ha


Ida: har du någonsin ridit?
typ på nån ridskola eller nått? :)

Svar: ja, dock aldrig på ridskola. Jag är ju uppvuxen på landet och mina kusiner har häst. Så ja, jag har ridit.


Sara:Går du inte i skolan längre?

Svar: Nej, jag skrev av mig från skolan nu i vår. Jag bestämde mig för att satsa helhjärtat på musiken i vår och se vart det tar mig. Det har varit fullt upp med turnén fram tills nu så skolan hade jag inte hunnit och då skrev jag av mig för att slippa känna att jag missar så mycket och får dåliga betyg eller att jag får ofullständiga betyg i de kurser jag inte slutför. Vad som händer till hösten får vi se. Jag tycker att skolan är viktig och jag hoppas kunna plugga klart på ett eller annat sätt såklart.


Anonym: hur lång är du?

Svar: 1,56. ( skulle snarare säga "hur kort är du", ha ha)


Sara P:Har du kul alice? :)

Svar: Jag har för det mesta kul, ha ha. Men jag precis som alla andra har såklart dagar som känns mindre roliga. Ett skivkontrakt skulle göra mig ännu gladare ;)


Anonym:Vilket är ditt favoritämne i skolan?

Svar: Hmm, på högstadiet var det nog SO iallafall.


linis:Hej Alice! Om du skulle vilja "va någon annan" kändis någon dag, vilken skulle de vara??
Svar: Oj... hmm... Jag tror jag skulle vilja vara Beyonce, christina aguilera eller varför inte Britney kanske. Det skulle nog vara intressant. Eller Barck Obama? :) hihi.

Julia: Hej Alice. Hur många är det ungefär varje dag som besöker din blogg? Hade varit kul att veta :D

Svar: Jag vet faktiskt inte exakt eftersom att jag skriver på två bloggar. Men runt 5000-6000 om dagen ungefär tror jag. Det varierar såklart från dag till dag.


Alexandra: Jag undrar var du köpt dom röda skorna du hade på idol när den va rock?:D JAg vill ha såna på mig till min bal:D<33

Svar: Åh, jag älskar också de skorna! Det är ett par specialskor som gjordes speciellt till mig för den där outfiten. Skorna kommer från bianco men färgades med siden/satin-färg av någotslag. De finns alltså inte i rött att köpa. Men köpa ett par och färga kan du ju göra.


Pim:Hej!
hur ska du göra för att förbättra klädstilen på Robin så att han blir en snyggare accessoar till dig när du går på galor och andra event.

svar: HA HA. Jag tycker att Robin är fin precis som han är. Han klär sig snyggt! Tycker du inte det alltså? Vad skulle du vilja se honom i istället då? Hihi.


Hanna: Åhhh vad jag längtat efter en frågestund igen alice ! :D
Vem hejar du på i finalen i let's dance?
(själv hejar jag på Laila
Ser du på Robinson ?
Choklad muffins / Blå bärsmuffins ?

Svar: Vad kul att du längtat efter frågestund! :) Jag hejar på Laila såklart. Ja, jag tittade faktiskt på Robinson i lördags. Definitivt Chokladmuffins! ;)



Emma: Hejhej :) Jag undrar om du har något tips till mig som ska söka idol ? Tack på förhand, du rockar! Puss & Kram Emma

Svar: Vad kul att du ska söka idol !:) Jag har väl egentligen inget tips mer än att vara sig själv! Dessutom bör du tänka på vad du ger dig in i. Att vara helt orutinerad och inte ha en aning om vad som väntar är nog rätt tufft. Idol är absolut inte bara en sångtävling, man måste klara så otroligt mycket mer. Jag är så stolt över att jag klarade det! Jag trodde aldrig att jag var kapabel till att göra så mycket. Man måste vara otroligt psykiskt stark och vara förberedd på det mesta.


Hanna: Vart i fjällen ska du? Har du åkt mycket utförsåkning?

Svar: Jag ska till Lofsdalen och jag är ganska dålig på utförsåkning ;) ha ha.


Anonym : vad ville du bli när du var liten?

Svar: Jag har faktiskt alltid velat bli artist. Det har aldrig funnits några andra drömmar för mig.


Alicia: Hur ser din tandborste ut?

Svar: Ha ha, vilken härlig fråga! Den är rosa med en fågel på, hihi.


Anonym: Hur gammal är han som du dejtar?

Svar: Han är 19 år.



Anonym om Våren?:

Nu när det har gått lite tid, kan vi inte få höra lite mer om vad som hände under kärleks- och gospelveckan i idol?
Det var mycket snack om en svacka och tappat enerigin osv?
Vad hände egentligen?
Var det otäcka hot i bloggen och sånt eller utmattning eller vad var det?
Var det musiken de veckorna?
Det var lite dubbla budskap om du gillade låtarna eller inte eller hade valt dem i brist på bättre? Jag undrar för du sa att t ex Beyoncé är en stor förebild och precis som Andreas trodde jag att det där var nära den musik du vill göra.
Och du har en helt speciell talang för det där r&b-svänget som i shackles, crazy in love och independant woman.
Du snackade om att det inte kändes rätt?
Menade du att det var svårt eller att du inte gillade låtarna?

Svar: Jadu, det var helt enkelt så att jag var lite sjuk och inte kanske riktigt var på topp. Alla har vi dåliga dagar, och just kärleksveckan var jag som sgat var lite sjuk och lam i kroppen. Så egentligen var det väl inget som hände, alla vi deltagare hade ju bra och mindre bra dagar. När jag hade min dåliga dag uppmärksammades det dock lite väl mycket kanske. Dessutom hade jag då fått låtar som inte riktigt kändes 100 % vilket gjorde mig ännu lite mer osäker. Som du säger så älskar jag ju beyonce och jag älskar den låten jag sjöng, den är otroligt svår ( den svåraste i årets idol sa de). Ännu svårare att göra sådär med liveband eftersom att låten i sitt orginal är så producerad.  Att gå ut och göra den med glädje och energi efter sågandet av mitt första framträdande var otroligt tufft. Bara sekunder innan jag gick upp på scenen grät jag floder och trodde inte att jag skulle klara att samla mig och ens öpnna munnen. Det är en av de saker jag är stolt och glad över att jag klarade.


aliceforever :Brandy gör klubbspelningar i Sverige:
KB Malmö 16/5
Trägårn Göteborg 14/5.
Vill du/Ska du gå?
 Svar: Om jag har möjlighet att gå kommer jag absolut att göra det! :)

Sten: Fråga A: Om man är jättekär i dig, vad ska man göra då??
Fråga B: Vad tycker du om Ove Molin? :D

Svar: Ojdå. Jag vet inte om du menar att DU är kär i mig? Eller om det helt enkelt bara var en allmän fråga? Jadu, jag vet inte. Försöka charma mig? ;) Jag tycker att Ove Molin är en legend! En grym spelare.


Kiet: Gillar du Michael Jackson?

Svar: Ja Michel Jackson är grym, eller var iallafall, hihi.


Jessica :Hej, vem av killarna i idol skulle du vilja sjunga en duett med. och spela in den så den sen kommer ut på CD?

Svar: Jag skulle vilja göra duett med dem allihopa. De är så bra på olika sätt :)


Davve: För det första vill jag säga att som vanligt blir man glad när du skrivit ett inlägg, du skriver jättebra och är finast! Och sen vill jag tacka för att du rekommenderade Eric Hutchinson - Rock & Roll på din blogg förra veckan. Har spelat den non stop sen dess, sjukt bra låt! Hm, sen skulle man kunna slänga in några frågor också.. Vad följer du för tv-serier? Vad är din favoritfilm? Vilken var den senaste filmen du såg? Har du någon favoritskådespelare? (tror det var ganska lätt att ana ett tema i mina frågor men :P ) PUSS
Svar: Åh, tusen tack för dina fina ord. Det värmer! Jag hinner tyvärr inte följa så mycket tvserier men när jag tittar så blir det desperate housewifes, gossip girl och Grey´s och Sex & the city. De är mina favoriter! Min favoritfilm är nog "the nootebook", jag gråter varje gång jag ser den. Hmm, den senaste filmen jag såg var nog "tropic thunder" (tror den heter så?) Jag har ingen favoritskåids faktiskt, hihi.

Marielle :Accepterar du vänförfrågan på Facebook?

Svar: Tyvärr kan man ju bara ha 5000 vänner på facebook så tyvärr inte. Men det finns dock en fansite där man kan gå med där jag är lite aktiv ( så ofta jag kan). Den heter nog "Alice Svensson idol 2008" om jag inte minns fel. Gå med där!


Nina:Om du fick välja en butik att gå in i och rycka åt dig allt du hann på 5 minuter, vilken butik skulle du då välja?

Svar: Oj vilken svår fråga. Topshop kanske? De har det mesta. Eller kanske gucci.

Anonym: Är du bra kompis med Danny saucedo?
Svar: Jag och Danny känner varandra och han har varit ett jättefint stöd för mig under idol! Peppat mig massor och det gör mig jättemegglad! Han är världens goaste!


Rebecca:Om ditt liv skulle bli en film, vad skulle den heta och vem skulle spela dig? =P

Svar: Hmmm, kanske "if you can dream it, you can do it" ;) Jag tror att Eva Longoria eller Lucy Lui skulle få spela mig ( har hört att jag är lik dem)


sara :Beskriv din och Robins kompis relation.

Svar: Jag säger som i "FRIDA", Robin betyder jättemycket för mig och finns alltid där som stöd. Det känns väldigt tryggt med honom och jag känner att jag kan prata med honom om det mesta, han är världens bästa!


Sofia:Eftersom att du ändå skriver om kläder i detta inlägg så tänkte jag passa och fråga om just kläder.
Är du modeintresserad och följer modet? Hur skulle du beskriva din stil?

Svar: Jag älskar ju kläder, smink, mode, styling och allt som har med det att göra. Jag är väldigt modeintresserad och skulle beskriva min stil som "enkel, modern, färgstark"


alma: Är du kär?

Svar: kanske det ;)


Anonym: varför blottar du dig så mycket ? äckligt ju !

Svar: Ojdå. Ledsen att du tycker att jag är äcklig. Jag ska försöka bli mindre äcklig! Ha ha


Max: Ångrar du att du slog mig i revesjö?

Svar: HA HA HA, Max! Du vet att du förtjänade det ;) Du vet att jag tycker om dig också! (hela frågan är ett internskämt, inte så roligt för er läsare kanske, sorry)


Isabelle: När tror du att du vill flytta hemifrån? :)

Svar: Oj, jag vet inte faktiskt. När det känns som rätt läge. Just nu är jag borta så otroligt mycket och ute på resande fot vilket gör att jag tycker att det är jättesmidigt och skönt att få komma hem till en fast punkt och bara få bli lite omhändertagen ;) hihi. Jag kommer antagligen att flytta hemifrån rätt snart ändå, det beror på jobb och sådant såklart.


Anonym :brukar du vara på gotland på sommrarna? du sa det när du, kevin & Robin B var och sjöng på ica MAXI.

Svar: Ja, min familj har väldigt goda vänner som bor i Visby så vi brukar hälsa på dem :)


Alice Svensson älskare: Var det du som ville vara med i idol? Eller var det dina kompisar som tyckte det? Och inget du behöver svara på (privat) men vilken del av världen kommer du ifrån??

Svar: Det var mitt eget beslut. Det är något jag velat länge. Jag är adopterad från Vietnam.


Anonym: Vem dejtar du?

Svar: Det är en hemlighet ;) Jag vill inte lämna ut honom såhär officiellt förrän han tycker att det är okej, och har vant sig lite. Ha ha.


Isabella den store: Kommer du att köpa Kevins, Lars och/eller Johan Palms skiva? :)

Svar: Kevins platta har jag redan och kommer såklart att köpa både Lars och Johans också:)


Fia :
Vet att du gillar att shoppa och jag undrar:
1.Vilken är din favorit butik?
2.Vilket är ditt favorit klädesplagg?

Svar: Jag har faktiskt ingen riktig favoritbutik, jag blandar gärna budget med lyx också. Men Zara, Topshop, Monki m.m. är väldigt bra butiker. Vad det gäller märke är jag väldigt förtjust i det svenska "Koola Anna". De har en stil som passar mig väldigt bra. Enkelt och stilrent men modernt, coolt och färgstarkt!



Såååå, det var allt för idag. Nu ska jag sätta mig framför tvn och invänta desperate housewifes. Idag känner jag mig nästan som en "desperate housewife" idag. Det är bara en rik man och några barn som fattas ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ville bara säga BRY BYE och god night!

2009-03-24 @ 20:29:43
Postat av: natalie

/hemligt!! lägg inte ut detta, snälla. Bara till dig och till Robin!! och Katrin, om hon vill./



Alice, har du läst hur dåligt Robin har mått idag? snälla kan du vidarebefordra dessa adresser där han kan få holistisk hjälp som är mycket bättre i de fall då man fortfarande kan förebygga större problem.

http://www.doktorma.se/

http://www.skand.org/

Hälsningar, Natalie.

Jag skriver inte min adress för jag vet inte om den läggs ut eller inte... men den finns på Robins blogg, fast dold. Om det skulle behövas.

2009-03-24 @ 21:23:17
Postat av: Anonym

alltså det måste bara vara robin som du dejtar annars så måste du ha en väldigt bra kille som klarar av att du far iväg i flera dagar till en sjukt snygg kille och sover över där och umgås med massa killar haha xD



kram på dig alice! tycker du är skitbra :)

2009-03-24 @ 22:01:42
Postat av: Jennilie

Hej Alice.

Kul att läsa frågorna och svaren.

Ha en fortsatt bra vecka =)

jennilie

2009-03-24 @ 22:12:49
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: A.

Hm, vänta här.. Är inte Robin 19 år?

2009-03-24 @ 22:58:27
Postat av: Anonym

Helt otroligt att så många tror att det är någon annan än Robin du dejtar :D Misstänker att det blir en del sura miner när ni kommer ut med det. Hoppas du lyckas förklara vad som skiljer en vit lögn mot en vanlig då ;) Kram!

2009-03-24 @ 23:11:55
Postat av: ida filppu

tack för svaret! :) <33

2009-03-25 @ 06:48:03
URL: http://idafilppu.blogg.se/
Postat av: Svea

Ojoj, spänningen tätnar kring "dejten". :)

2009-03-25 @ 12:30:13
Postat av: Anonym

"helt otroligt att så många tror att det är någon annan än Robin"

jorru!

skrattar bäst som skrattar sist

tyvärr

:(

...

2009-03-25 @ 12:46:00
Postat av: Anonym

Är det kanske robin du dejtar? ;) Hoppas på det! Så söta ihop :D

2009-03-25 @ 13:07:37
Postat av: Anonym

snälla Alice, berätta vem du dejtar? det är robin?:))

2009-03-25 @ 16:16:11
Postat av: Hanna

Åh vad glad jag blir att du svarade på mina frågor ! :] Tuuusen tack Alice ! :D

Sånne här frågestunder är jäte roliga , svaren är alltid så bra ! :]

2009-03-25 @ 16:32:15
Postat av: A.

Eller.. en av Robins kompisar kanske?

Nej, det är kanske dags att jag slutar gissa på vem det kan tänkas vara, du får säga till om det blir jobbigt :) Är glad för din skull och för killen(vem det än är), det är så gulligt när folk är kära ^^

2009-03-25 @ 20:06:54
Postat av: Malin

Oj!!! Va roligt för dig att du träffar ngn!!!!! Superglad för svaret på frågan: brukar du vara på gotland på sommrarna? du sa det när du, kevin & Robin B var och sjöng på ica MAXI. Jag kunde inte skriva namnet!!! Vet du vf det är så? Gud va kul att ni har vänner på gotland! då kanske jag ser dig på stan elr ngt?. Får man komma fram & fråga om en kram och en autograf? puss & kram!! ÄLSKAR DIG!!!!

2009-03-26 @ 15:06:04
Postat av: Alexandra ÄLSKAR ALICE<3

Hej Alice:) super glad att du svarade på de med skorna jag ska fixa såna till balen :D<33

2009-03-26 @ 15:59:24
Postat av: Maria

michael jackson är mitt allt<3

2009-03-29 @ 16:30:45
Postat av: Muffinstjejen

hej där... Jag blir lite extra nyfiken på dig. Vet ju att Du är adopterad ,,från Vietnam. Undrar så om dina föräldrar och vi sågs . Har en kille som är adopterad från Hanoi Vietnam. Vi var där sommaren -92.

JAG vill förstås också säga hur GLAD jag är att DU kom så långt som du gjorde i IDOL. SYND ATT DU INTE VANN. DU är toppen. Sjunger underbart.. är den sötaste av dom alla. JAG hoppas verkligen att du kommer långt inom MUSIKEN. KRAM Muffins "mamman" hehe =)

2009-04-13 @ 20:40:28
URL: http://muffinstjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback