Solen kikar fram

Idag äör det fint väder. Det känns som om det var månader, eller till och med år sedan solen tittade fram senast. Typiskt nog åker jag iväg idag när solen kikar fram. Ha ha. Dagen började allt annat än bra. När jag satte mig på bussen imorse mot tågstationen insåg jag att jag hade glömt mobiltelefonen. Det är det absolut värsta som kan hända! Jag håller alltid hårt i min telefon och klarara mig inte en minut utan den! Katastrof! Jag bönade och bad busschaffören om att snabbt få springa och hämta den och snäll som han var väntade han på mig. Tusen tack snälla busschaffis. När jag väl kommit på tåget inser jag att detta kommer att bli jobbigt. Tåget är smockfullt! Inte någonstans finns det plats. Det slutar med att jag får ställa mig i bistron. När konduktören kommer ska jag köpa mig en biljett. "645 kr" säger han. "du måste skoja" svarade jag. Menar han att jag ska betala 645 spänn för en tågbilett från Gävle till Sthlm när jag får STÅ UPP I BISTRON?! Efter lite fjäsk får jag ner priset en hundring. Väl framme i Sthlm gör jag ett tågbyte. När jag bytt tåg och lyckats leta upp min plats inser jag att jag ska sitta med en småbarnsfamilj. När jag sätter mig ner på min plats börjar ungen skrika. Skrika högt och gråta. Mamman försöker lugnande säga " men det är hennes plats. hon måste få sitta där". Men nej, ungen slutar inte skrika. Så istället flyttar jag på mig. Jag blir bortkörd från min plats. Nu sitter jag på någon annans plats och bara väntar på att någon ska komma och säga " det där är min plats" så att jag blir tvungen att byta igen. Suck... Jag hatar verkligen när man får flytta runt, runt på tåg.


Nu är jag iallafall påväg till skara där jag ska vara workshopledare imorgon...














Kommentarer
Postat av: Anonym

vad synd..texten försvann..

det var spännande läsning(;

kunde du pruta lr?!

;)kram

2009-06-22 @ 13:03:57
Postat av: Alexandra

Vilket datum ska du var med på allsång i Grebbestad:)?

2009-06-22 @ 14:01:22
Postat av: vispen

Oj, det där lät inte alls roligt. Men hoppas du inte behövde betala sådär mycket i alla fall och att din dag fortsätter på ett roligare och bättre sätt.

Postat av: Pim

Är det inte dags att ta körkort snart? SJ kan verkligen ge en hjärnblödning.

2009-06-22 @ 16:16:44
Postat av: julia

Ja, usch, det där lät inte särskilt kul! "/

Men hopppas att du mår bra i alla fall, och att det blir en bättre dag i morgon! (:

Kram :D

2009-06-22 @ 19:18:15
URL: http://juliawilbertsson.blogg.se/
Postat av: Sid

Du skulle sjungit vyssan lull för ungen så hade du fått en ny liten vän :) Hörde Lady Luck på radion idag och den är fan skön altså. Speciellt på slutet när du skönar loss lite extra ;) Ropa till när videon är på g!

2009-06-22 @ 22:16:42
Postat av: Alicia

Upptåget är billigare!

Det går bara till väsby, men det går en pendel därifrån straz efter tåget kmr in till centralen.

Några hundra lappar sparar du iaf :p

2009-06-24 @ 14:49:21
URL: http://alvedonspray.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med Sid här ovanför,

riktigt gött när du "kör" där på slutet!..

ni har sparat det bästa till sist kan man säga:D

får passa på att önska lycka till på lördag också,

..gör det du är bäst på:

SPAARKA RUUMPA!!!! ;D ;D

KRAM

2009-06-25 @ 01:36:38
Postat av: mange

VA. Jag skulle inte åka tåg till afrika för 645 spänn. hur kan dom tro att man ska välja tåg när det är dyrare att åka tåg änn att köpa en bil nästan:P

2009-06-27 @ 11:26:24
Postat av: Johan

Tjena Alice!

jo, samma sak hände mig när jag var på tåget men då hade jag åkt på fel tåg. KOnduktören krävde 365:- av mig. Väldigt snikigt håller jag med om, och du kanske också håller med mig Alice om att väldigt många konduktörer är otrevliga och inte bemöter en fint, om du o jag vore konduktörer så skulle vi vara ¨trevligare =)hehe krya på dig min vän från förkylningen också

//Johan

2009-07-02 @ 00:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback