Trettondagsafton och JVM

Borta bra men hemma bäst? mja, jag vet inte. Men skönt är det att få komma hem och vila lite iallafall även om jag älskar att vara på språng och att ha saker att göra,hihi. Idag har jag, mamma och syster varit och köpt kakel och inredning till vårt badrum, vi renoverar lite här och där i huset nämligen. Sedan tog vi en runda i klädbutikerna också, letade nya skor men kom hem utan. Blev istället en hel del annat smått och gott. Mest kläder, men också en del annat.

Jag fick önskemål om att visa upp olika outfits på bloggen så jag tänkte börja med det när den nya bloggen kommer igång. Inte varje dag kanske, men så ofta jag hinner och orkar. Idag är det ju trettondagsafton också. Knepig dag egentligen,men alltid skönt att få vara lite extra ledig för dem som jobbar.

Ikväll är det förresten JVM-final, WOHO! Det blir att hålla sig vaken hela natten, men det blir nog en spännande match så det ska nog inte vara något problem. Jag tror att Sverige har goda chanser till en vinst. Jag började precis tänka på hur nervösa de svenska spelarna måste vara. Jag om någon kanske borde veta hur det känns, eller?! Jag vet inte hur de känner men jag kan åtminstone skriva under på att det är en enorm upplevelse att få gå in i en fullsatt arena som kokar utav spänning. Nu gäller det här i och för sig hockey och i Ottawas arena ryms det 20 000 pers, i globen 14 000, så det finns ju en viss skillnad men jag inbillar mig själv att det på något sätt borde vara samma känsla? HAHA, det är kanske för att jag vill att det ska vara samma typ av känsla. Jag undrar om spelarna känner press också? Jag menar en hel nation, ett helt land räknar med dem ikväll. Det där med press känner jag också igen faktiskt. Jaja, nu ska jag umgås med min syster ett tag. heja sverige ikväll iallafall, och lycka till. Speciellt till Jacob Markström och Anton Persson som faktiskt kommer från min stad.






uppdat. 02.38

Canada leder med 2-0 och de spelar fult!!!! Jag blir förbannad och skriker rätt ut. Inte ens när de fäller vår målvakt får de någon utvisning. orättvist... Det ryktas förresten att Anton Persson som kommer från lilla Hedesunda där jag bor är sjuk idag... låter jobbigt, frågan är om det verkligen var magsjuka eller om det helt enkelt var något annat som spökade. Spelar bra gör han iallafall, varesig han nu är sjuk eller inte.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej Alice ! :)

Kul att du fortsätter att blogga nu efter idol också ! :D Du var min favorit genom hela programmet eler vad man säger ! ;]

Du tyckte väl om fotboll typ ? ^^, spelar/spelade du i ngt lag nu/förut ? :D :D





(lite beroende av smilisar typ :P)

//Hanna

2009-01-06 @ 10:53:37
Postat av: Claudia

Ja du var verkligen uppe hela natten ;)

Kul att du ska visa upp outfits här på bloggen du har alltid lika fina kläder; var köper du allt ?! :D

2009-01-06 @ 12:21:16
Postat av: Denice

haha heja sverige! :)

Postat av: kricka

hej Canada spelade jätte fult!!

2009-01-06 @ 14:38:55
Postat av: Felicia

Såg inte matchen men jag blev ändå irriterad ;) När komemr din skiva? Går & lyssnar på Every bit of me med dej på min iPod hela tiden. ;D

2009-01-06 @ 15:59:52
Postat av: Filip

``det ryktas`` ? har du inte koll på hembygden?;)

2009-01-06 @ 16:11:38
Postat av: KLARA

Hej alice ! kul att du har börjat blogga utanför idol , nu är det så att jag har nominerat dig till FEBRUARIS BLOGG tävlingen kommer att starta den första februari , och allt du behöver göra är att lägga ut en länk på din blogg så att folk röstar på dig ! God fortsättning , vi ses i Valbo =) !

2009-01-06 @ 16:26:52
URL: http://klaraas.blogg.se/
Postat av: Alexander

Tjena Alice!



Hade Sverige haft Torres så hade dom vunnit,hehe!



Nja,kanske inte,men det skulle ha varit kul och sett han på ett par skridskor,haha! :-)



Kul att du håller bloggen vid liv.../Alex på Brynäs

2009-01-06 @ 17:55:27
Postat av: Linnea Gröning

Alice du är bäst <3

I love you forever

<3

2009-01-06 @ 20:25:00
URL: http://muusicbeat.blogg.se/
Postat av: Kiet

Sverige förtjänade vinna, Subbans mål var orättvist :(

Alla försökte skada Markström oxå :(

Hade du vatt med hade Sverige vunnit! :D:D:D:

Du e bäst Alice ;)

2009-01-06 @ 22:58:45
Postat av: britta

vad roligt att du bloggar :)

2009-01-06 @ 23:20:03
URL: http://bstrandberg.blogg.se/
Postat av: carro

ska bli kul att se outfits, längtar tills du släpper skiva du sjunger så otroligt bra att man ryser i hela kroppen!

2009-01-06 @ 23:21:32
URL: http://carrorocks.blogg.se/
Postat av: Tildis=)

Asså Alice du ÄGER jag kan inte förklara hur mycket jag gillar dig,du sjunger så j*vla bra(ursäkta språket) DU ÄÄÄÄGER=)

2009-01-14 @ 20:23:35
Postat av: Sara Fällström

jmv = spelades på min födelsedag (A)= du&jag tänkte på att ta samma bild.



du är en helt jävla underbar person.

jag har alltid tänkt på att jag inte är stolt över att jag är adopterad från vietnamn, har alltid sett mig som det udda fåret.

Men sen när en tid hade gått och jag såg dig i Idol och fick veta att du kommer från samma land& samma stad som mig,. då tänkte jag, fasen va stolt jag är över att komma från samma land som henne. hon visar verkligen vad hon kan och är galet bra på att sjunga!

så tack så jätte mycket för att du verkar vara en sjukt bra person !,

2009-01-15 @ 17:08:38
URL: http://fallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback