Vackra vinterdag

tidigare inlägg från blogg.gd.se/alice

Jag har blivit för bortskämd vad det gäller det där med att bo på hotell. Slippa städa och sådant. Mest bortskämd blev jag nog med frukost. Att varje dag bara kunna slinka ner i hotellresturangen och ta precis vad som helst och hur mycket som helst från Anglais berömda frukostbuffé som är enorm och smakar gudomligt. Att äta frukost hemma är inte alls lika roligt, inte lika gott. Iallafall inte idag.

Nu ska jag ut i snön och åka pulka med mina små kusiner. Bloggar mer senare!


Uppdat.

Det blev en timme i puklabacken och efter att vi tröttnat på att springa upp och ner i backen fortsatte vi att leka utomhus med barnen, då utan pulka. Vädret idag var otroligt bra och det hade snöat ordentligt här i natt så det var en hel del snö. Jag gillar vintern, men jag längtar ändå till sommaren. När det går mot höst tänker jag alltid att det minsann ska bli så mysigt i vinter. Fint vinterväder, mysiga dagar framför brasan med en kopp varm choklad o s v. Jag tänker att jag ska göra så mycket mysigt. Det blir dock aldrig riktigt som jag tänkt mig tyvärr, Ha ha. När vintern kommer blir det kallt och grått, slaskigt och tråkigt, och man vill helst bara att det ska bli vår. Men så finns det ändå några dagar som denna. Riktiga guldkorn! Det är inte ofta man får uppleva fina vinterdagar som denna. Å andra sidan kan det kanske bero på att jag inte varit hemma på hela hösten/vintern, Ha ha. Ja det har iallafall varit en härlig dag för att komma till poängen! :D

Efter att ha vistats ute i snön någon timme vandrade vi hemåt och tog en fika. Sedan gick jag, min syster och Amanda min kusin ner till gymmet och tränade en sväng. Jag ska verkligen komma igång med träningen nu igen, ta mig tid. Det har blivit dåligt med det nu i höst som ni kanske förstår. Nog för att det fanns världens snyggaste gym nere i källaren på Anglais, men gott om tid för träning fanns det definitivt inte. Jag tror att jag och Anna försökte ta oss tid i början och tränade ungefär 7 gånger innan vi insåg att vi faktiskt varken hade tid eller lust att träna. Vi ville fokusera på annat. När vi väl hade en liten stund ledigt behövde vi vila upp oss, och det sista man ville göra var att gå till gymmet. Nu vill jag ha tillbaka min vältränade kropp igen och nu i vår ska det bli andra bullar! Inga ursäkter är goda nog för att slippa träna. Man mår bra utav att träna!

Nu ska jag slå mig ner vid köksbordet och avnjuta en god middag med min familj :)






Kommentarer
Postat av: bella

Härliga vinterbilder!

Postat av: Linnea Gröning

Åååh vilken mysdag ni verkar haft (: Och vilka underbara bilder! Sitter och flinar för att ni är så söta! Haha bilden på Betty, grym :D Alltså åh Alice du är så söt så man blir tokig! <3

2009-02-08 @ 19:19:23
URL: http://tobeidolfreak.blogg.se/
Postat av: Alexander

Jag kan förstå att det är svårt och komma till det gamla "vanliga" när man har bott på hotell i över 8 veckor.

Håller helt med dig. Vintern är bra när det är mycket snö, om det är slask så längtar man bara till sommaren.



Du verkar ha haft en rolig dag :)

2009-02-08 @ 19:27:14
Postat av: Anonym

Bättre träning än att leka i snön med ungar finns inte ju :) Vill du ha en joggingkompis så hör av dig! Bor i gävle..

2009-02-08 @ 19:48:22
Postat av: lisa

Mysigt ute i snön. Här i stockholm har vi bara blötsnö, blaskigt och blött.. usch!

2009-02-08 @ 21:25:46
URL: http://llisasdiary.blogg.se/
Postat av: caroline

söta ni är! :D jag längtar till vår/sommaren jätte mycket. kram

2009-02-08 @ 21:40:32
Postat av: Anonym

Få tillbaks din vältränade kropp? Den såg ju inte så dum ut på bilderna från fotograferingen här om dagen iallafall ;)

2009-02-09 @ 01:57:05
Postat av: S

Så söta ni är!

Ha det bra Alice.

kram

2009-02-09 @ 10:23:35
Postat av: Anonym

Söta ni är:D<33

Vilka underbara vinterbilder<33

2009-02-09 @ 18:51:25
Postat av: matilda

GULLIGT!

2009-02-09 @ 21:22:38
URL: http://typisktmatilda.blogg.se/
Postat av: Ylva

Näe, vad kul :)

2009-02-10 @ 12:52:42
URL: http://johanpalm-fan.blogpot.com
Postat av: Lina

Hej, jag har en typ likadan jacka som dig, dom är varma och bra:D

2009-02-15 @ 15:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback