Svaren

Här är frågor och svar från frågestunden

Postat av: Jessica

visst har du gått på solängen? :)
Svar: Ja det har jag.

Postat av: Felicia

Har du nån gång under ditt liv mått riktigt dåligt under en lång period?

Svar: Nej, inte vad jag vet. Visst har man väl en del dåliga dagar då man helst bara önskade att man kunde glömma allt och bara sjunka genom jorden. Efter hela idolresan var det svårt att ta in allt, jag var rätt förvirrad och så, men jag kan inte direkt påstå att jag mådde dåligt på ett sådant sätt.

Postat av: Anna

Jag tycker att din blogg är jätte bra och intressant och är jätte rolig att läsa :D Har ni slutat med idol turnen nu?

Svar: Tack så mycket Anna, kul att du tycker det. Ja och nej, både och. Turnén har slutat men det hat tillkommit en massa datum så man kommer att kunna se oss tre ute på vägarna eller tag till! :)

Postat av: emelie

hur skulle du beskriva din personlighet?

Svar:  Energisk, Envis och Glad.

Postat av: Undrande.

Umgås du och Anna fortfarande?
Du har inte skrivit så mkt om henne så undrade bara om ni fortsatte att umgås efter Idol även fast du nog har haft väldigt fullt upp=)

Svar: Jag och Anna har inte hunnit ses sedan idol slutade, med tanke på att jag som sagt var har full rulle och Anna med! Men vi hörs och jag saknar henne jättemycket. Vi kommer säkert att ses så fort vi får tid över.

Postat av: Petra:D

Hejhej alice , :D har du ngn gång varit kär i ngn av idolerna ? :D du är sjukt duktig alice :D släpper du ut ngn skiva ngn gång ?

Svar: Nej, det har jag inte. Jag älskar dem allihopa, vi är som en stor familj. Jag tror att det är svårt att se varandra på ett sådant sätt när vi bott och levt med varandra dygnet runt en hel höst, det blir liksom mer syskonkänsla.

Postat av: Mimmi 16 år :)

Asså du är bara bäst Alice!! Jag läser din blogg varje da och tittar om du lagt in nått nytt tusen gånger om dagen. Min fråga är varför du är så otroligt söt?? Nä det är det inte men träffar du några av dom andra idolerna nån gång?
Svar: Tack Mimmi, det var gulligt att du tycker att jag är söt! Ät mycket sötsaker kanske? Det gör iallafall jag, Ha ha. Ja, jag träffar dem så fort jag får tid och möjlighet. Mest Kevin och Robin då såklart eftersom att vi turnérar tillsammans.

Postat av: Fanny

Hej Alice!
Tänkte ställa en fråga eftersom det nu är frågestund.
Innan du kom med i idol, tror du att folk någonsin hade trott att du skulle komma 2:a? Jag menar, var det många som sa att du sjöng bra?
Det gör du verkligen! 
Svar: Tack så mycket! Nej, jag trodde aldrig att jag skulle komma så långt. Jag har fortfarande inte fattat vad jag varit med om!

Postat av: Kalle

Vem kom du närmast i idol förutom Anna? Vem tycker du var/är roligast, sötast, mest omtänksam?
Sedan vill jag bara att du ska veta att du är en fantastisk sångerska/artist, och en bra förebild för unga tjejer. Sedan är du också ruskigt snygg. ;)

Svar: Oj, tack så mycket, vad glad jag blir! För mig är det viktigt att vara en bra förebild för andra. Förutom Anna var det Robin B jag kom närmst. De är roliga, söta och omtänksamma hela bunten!

Postat av: anonym

Vilket är ditt bästa minne från Idol? :)

Svar: Hela resan har varit hel fantastisk. Men visst har vissa "moments" varit mer speciella. Den stunden då Peter läste upp mitt namn och det blev klart att jag kommit till final var helt makalös.

Postat av: Nalita

Är det folk tex från din skola som du aldrig har pratat med som har försökt att bli din vän bara för att du har blivit känd?

Svar: Ja, det händer!

Postat av: olivia

Alice, kommer du ihåg mig,ella&fia i skellfteå som gav dig massa saker och var/är galna i dig? Vi saknar&älskar dig, hoppas vi ses igen!!!!!<3

Svar: Såklart jag kommer ihåg er!

Postat av: Alice

Fin bild! Jo, jag undrar vad din favoritmaträtt är. Kanske lite vanlig fråga, men iallafall! Jag vill veta :p

Svar: Hmm, svår fråga. Jag gillar det mesta. Kyckling oavsett hur det tillagas går alltid hem hos mig. Fint namn du har förresten!

Postat av: anonym

hejsan alice ! hur gåre med musiken för dig nu?och haru kontakt med några andra från idol förutom robin ?:)

Svar: Det går bra, jag fortsätter att kämpa för min dröm om att få en karriär och få släppa en platta. Ja, med de flesta faktiskt.

Postat av: Davve

För det första, superbra blogg läser varje dag! :) För det andra: du är fanimig bland det vackraste jag sett, och grymt cool bild! =) nu till det stora, vilken/vilka fråga/or ska man ställa, hm, svårt.. Vilken sport rankar du högst, fotboll eller hockey?
är du en kaffedrickare?
pussar och kramar!

Svar: Tack Davve, det värmer! Oj, svår fråga. Jag gillar både fotboll och hockey, men jag får nog ta och säga hockey ändå, Ha ha. Ja, en kaffedrickare är jag, om jag får mjölk i kaffet. Annars är jag nog mer en lattetjej, chailatte är gott, te är också en favorit.

Postat av: Hanna

Hej Alice ... ja jag har lite frågor till dig ! hihi :)
Vilket är ditt favorit framträdnande i idol ? :)
Vilket är ditt favorit program på TV ?
Vem är din favorit artist ?
Vad är ditt roligaste "favorit intresse" typ vad gör du helst på fritiden om du inte ska sjunga och upptärda ?
Vad är ditt mobil nummer ? (nej jag skämta ! :P)
Hur många olika musiktävlingar har du varit med i ?
Är det något speciellt du absolut vill göra inom dom 5 kommande åren ?
Vad har du tränat för sporter när du var mindre ? I vilket lag / grupp spelade du i då ? (om du spelade alltså) :)

Svar: 
1. Hmmm, svårt att svara på. Jag gillade rocktemat, 90tal och abba var nog roligast, och så finalen såklart!
2. Idol såklart ;) men förutom det gillar jag att se serier som "desperate housewifes" , "Sex & the city" och "gossip girl".
3. Jag har ingen speciell favoritartist jag gillar väldigt många olika och tar inspiration och influeras av många. Beyonce, Natasha bedingfield och Alicia Keys är väldigt bra tycker jag.
4. All min fritid går åt till sången och musiken, det är det jag älskar att göra. Annars umgås jag med mina vänner och min familj!
5. Ja, det verkars som om några där ute i landet trots allt fått tag i mitt nummer ändå, hur nu det har gått till!? Det är inte roligt när ni ringer på min personliga mobiltelefon och inte ens har något att säga mig, okej? sluta upp med det tycker jag, jag skulle bli väldigt glad om jag fick ha sådana saker privata.
6. Inte så många, kanske 4 eller något!?
7. Inom de kommande 5 åren vill jag få en framgångsrik karriär som artist, det är mitt mål och min dröm.
8. Fotboll, dans, yoga och en massa hit och dit. Fotboll spelade jag i Hedesunda IF.



Postat av: carro

det är klart vi gillar att läsa din blogg:)
måste säga att du är mke kortare i verkligehten;p, var och såg dig i arvidsjaur men du var lika bra och söt som alltid:)
vad saknar du mest från idol?

Svar: Jag saknar allt från idol, hela resan. Alla människor runt omkring och allt roligt vi fick göra.

Postat av: Sara

Skoj me frågestund! ;P
Hmm..
Vem e mest fåfäng, Robin eller Kevin??
Svar: HAHA, oj. De är väldigt fåfänga både två, på ett positivt sätt!

Postat av: Lisa

Hej Alice! En riktigt lam fråga kanske, men vad är din favoritfärg?
Ha det bäst :)
Svar: min favoritfärg är nog grön, men jag gillar alla färger. Rosa, svart, vitt, grått osv.

Postat av: Mikaela Berninge

frågor:
1. kommer du uppträda i Gävle någon mer gång?
2. favorit godis?
3. bästa skönhetstips
Svar: 1. Ja såklart, jag har redan en del spelningar inbokade i Gävleområdet. Återkommer om det!
2. Choklad tror jag!
3. Skönhet handlar inte bara om det yttre, skönhet kommer också inifrån. Det är viktigt att kroppen mår bra, att sova ordentligt, träna och äta rätt gör att kroppen mår bra vilket resulterar i att också det yttre mår bra. Det är också viktigt att själen mår bra tycker jag! 
Eftersom att man i mitt "yrke" sminkas på en massa olika ställen med olika typer av produkter dagligen är det viktigt för mig med rengöring. Jag är noga med rengöring och att ta hand om huden. När jag är ledig försöker jag låta huden andas och vila från smink så mycket som möjligt.

Postat av: Billy

Hihi skulle vi inte gilla att läsa din blogg så skulle vi inte vara här. Vi vill ju veta hur det går med mr. Bengtson såklart, men är det hemlis så får vi ta det. Det är ändå en liten höjdpunkt på dagen att få höra hur du har det älsking-alice :) :) Frågor? hmmm...
När får vi höra något nytt med dig? Typ skiva? (Jag behöver dig i min stereo snart, din röst är som en superskön kram och min tjej är i tyskland så jag fixa snarast!)
Svar: Vad roligt att höra att du gillar att läsa min blogg! Jag hoppas att det blir snart såklart! Jag hoppas att jag kommer att få släppa en platta snart. Å andra sidan vill jag hellre göra en riktigt bra platta istället för att stressa fram något som inte blir perfekt.

Postat av:

Hur lång är du ? <3

Svar: 1,56, inte så lång med andra ord.

Postat av: Elin Gotland.

Hej, bara tänkte på att när du sjöng heavens on fire, och fick reda på vad kiss tyckte om den, vilken känsla fick du då? det måste ju ha varit helt underbart eller har jag fel? :P för övrigt gillar jag dej en massa.. Du, Robin och Kevin skulle verkligen vara kvar till slutet:D såg er när ni var på gotland, helt underbart! :P
Svar: Det är otroligt ärofyllt och mäktigt med kissgrejen. Det gör mig jättestolt!!!

Postat av: Linnea Gröning

Åh vilken otroligt söt bild på dig Alice (: Åh, frågestund. Va ska man fråga? Jo såklart

Ska du ha någon spelning eller något liknande i Stockholm eller någonstanns här omkring södermanland? (: Du är bäst <3

Svar: Tack söta du! Ja, det hoppas jag. Det kommer jag säkert att ha här framöver under våren eller sommaren.


Postat av: Loo

Vad är det roligaste respektive tråkigaste med att vara igenkänd överallt!?

Svar:  Det tråkigaste med det är att det är svårt att ta ett privatliv, det går inte att göra vad som helst när man är en offentlig person. Ibland har man t ex bråttom och så kommer det en hel skolklass som stannar och vill ha autografer. Men det är alltid roligt när folk känner igen mig på stan och kommer fram och gratulerar och så, de flesta är så himla gulliga! :)


Postat av: Issa

Klart bloggen uppskattas! Man kan ju inte förvänta sig att du ska läsa eller svara på alla kommentarer, det är definitivt tillräckligt att du tar dig tid att skriva lite längre inlägg (märktes under idolperioden att det var lite sådär med den kvaliteten).
Min fråga blir, vad tyckte du om Narnia-filmen? Och har du läst böckerna?

Svar: Jag älskar narniafilmerna, den andra var dock lite mörkare och läskigare än den första. Men den var ändå otroligt mysig. Jag har läst den första boken.

Postat av: Lena

Hej! Träffas du och Anna, har ni kontakt fortfarande? Tycker att du och Kevin var värda finalister, förresten, du och robin är mega söta ihop även om ni kanske inte är ihop!

Svar: ja, vi har som sagt var kontakt fortfarande. Tusen tack!

Postat av: Angelina
och hur känns det från att ha blivit "kändis" på sådan kort tid?
Svar: Det är rätt omtumlande men det är inget som stör mig, jag trivs med det. Jag kan inte förstå hur folk kan veta och bry sig om vem jag är, det är helt overkligt!

Postat av: Josefin

på idols hemsida står det att man måste fylla år innan den 1 maj det året man söker för att få vara med, stämmer det? :( för i så fall måste man ju vänta ett helt år till om man råkar fylla år senare på året?

Svar: Ja, så är det.  Jag som fyller senare än 1 maj fick vänta ett år.

Postat av: anonym

vilken parfym använder du?

Svar: Lite olika, just nu "Clean"

Postat av: anonym

är du kär eller intresserad av någon?

Svar. Ja!

Postat av: malin

hur gammal är din syster?

Svar: 14 år

Postat av: Alexander

Gillar du fortfarande Torres i Liverpool/Spanien?
Svar: Ja, såklart jag gillar Torres

Postat av: Jennifer

Hejsan Alice!
Tycker du det är jobbigt när typ dina fans ringer hem till dig?
 Svar: Mest synd är det nog om min familj. Det bor ju fler här i huset.

Postat av: Linn fråga:
vad är det för grej ni har i örat när ni sjunger? vad fyller den för funktion?
Svar: det kallas "inear" och är medhörning. I öronsnäckorna får vi ljud, man hör bättre med sådana och medhörning är otroligt viktigt. Annars brukar vi ha monitorer som ljudet kommer ur, men just i globen funkar det inte utan "inear" då det är så stort.

Postat av: Julia

JAG BEHÖVER VERKLIGEN DIN HJÄLP! På idol-finalen så satt jag bakom scenen och såg en tjej med hörlurar papper och baggy jeans springa runt. Hon sa till när du skulle gå in på scenen bl.a. och sprang runt och gjorde allt möjligt. Precis det yrket vill jag ha men jag vet ju inte vad det heter??

Svar: Hon heter Ellie och är studiokvinna

Postat av: Sofie

Hej, jag hörde i en intervju med dig på The Voice där du sa att det "inte är så coolt att sjunga på svenska". Vad menade du med det? Att alla svensksjungande artister är dåliga? Vad tycker du om till exempel Håkan Hellström? :)
Lycka till med karriären nu, du är väldigt duktig!

Svar: Nej, jag sjunger själv på svenska ibland så det är inte töntigt. Men min röst har en tendens att passa bättre till engelska, tycker jag själv. När jag sjunger på svenska låter det rätt snällt och det var det man menade med "inte s coolt". Håkan Hellström är grym.

Postat av: A

kan du spela några instrument och är du bra?
vad tkr du om för egenskaper hos en ev pojkvän?

Svar: Jag kan spela piano och gitarr. Oj, det var svårt att svara på. Jag vet faktiskt inte eftersom att jag inte har någon. Han ska vara snäll, omtänksam, smart, rolig och allt det där. Se bra ut och klä sig snyggt.

Både du och Robin har sagt att ni är så tighta för att ni umgicks hela hösten.
Men har du aldrig tänkt på att det kanske finns något annat skäl till att ni står varandra nära?

JAG tror att ni är tvillingsjälar.

Svar: Ja, det har jag faktiskt aldrig tänkt på. Så kanske det är !?

Postat av: Charlotte

Hur känns det att höra Kevin Borg på radion med "Every bit of me" , eftersom det kunde blivit din låt, och du tycker om den så mkt? känns det inte konstigt?

Svar: Jag hade såklart önskat att den var min, jag älskar den låten. Men Kevin gör den otroligt bra!


Postat av: Jossan En fråga; Är det någonting mellan dig och Robin B? :) ni är så sjukt söta tsm!

Pstat av: Sanna

är du och robin mer än vänner? ;) tycker verkligen ni passar ihop, hihi :)

Postat av: anonym

är dt ngt mellan dig och robin ni är nämligen sjukt söta ihop?
Svar:  Det här är den mest förekommande frågan på min blogg just nu, inte bara på bloggen. Nej, vi är inte ett par. Vi är bästa vänner dock och har kommit varandra otroligt nära under idoltiden. Men något mer än vänner är vi inte, kul att ni tycker att vi är söta iallafall.

Postat av: CARRO

är du oskuld?

Svar: Alltså ursäkta, men vad är det här för fråga liksom!?


Det var allt för den här gången, jag har svarat på så många jag hunnit hoppas att ni är nöjda med svaren. Kan ju tyvärr inte svara på alla, men det kommer fler frågestunder, det lovar jag!




Kommentarer
Postat av: Billy

Neej hafsa ihop en skiva NU din lilla perfektionist :D

Tack för alla svaren, du är en pärla! puss!

"Hon heter Ellie och är studiokvinna" HAHAHAHAHA Vad jobbar du som? Jag är en studiokvinna. :D Jag layar all my löv på dig ba för dä ;)

2009-02-05 @ 19:00:42
Postat av: Maria Nordvall

Du är så söt Alice, minns dagen jag träffade er, det är samma dag som bilden :) <3

Postat av: Anonym

Tack för att du svarade på min fråga! Du är otrolig person, hoppas du släpper en platta snart!

Kramar Lisa

2009-02-05 @ 19:40:22
Postat av: Linnea Gröning

Åh tack älsk älsk ÄLSK! Jag blir ALLTID så glad när du svarar på det jag skriver! Jag saknar dig så oändligt mycket att jag snart springer hem till dig i Hedesunda eller något! TACK FÖR SVARET! Gosh! JAG ÄLSKAR DIG <3

2009-02-05 @ 19:43:22
Postat av: Pelle

Eftersom Anna inte bloggar undrar jag om du kunde skvallra lite om henne. Vad gör hon nu? Håller hon på med musik? Tror du vi får höra nåt av henne inom den närmsta tiden?

2009-02-05 @ 21:21:21
Postat av: Julia

Tacktacktack, Alice du är bara så underbar!! Det betyder jättemycket för mig att du svarade. Nu kan jag äntligen svara jag vill bli studiokvinna!:D Du är urgullig och jag tror jag är kär i din röst. Ha det bäst!

2009-02-05 @ 23:30:46
Postat av: Hanna

Tack för att du svarade på mina frågor , bkev jätte glad över det ! :D

Jag förstår att det är hemskt när många fått tag på ditt mobil nummer ! Men det går väl att hitta på sidor ... Några i min klass har nämligen ringt upp darin en gång ! :O

Tycker jätte synd om dom :( <3 (alltså kändisarna inte kompisarna)

2009-02-06 @ 13:37:15
Postat av: Amanda

Haha, vad söta ni är på bilden :) Robin i lockigt hår liksom ^^ (:

2009-02-07 @ 17:59:16
Postat av: svea

"är du kär eller intresserad av någon just nu?" "Ja!" Med utropstecken t.o.m. alice?! who is it? :P nån i gävle/hedesunda? nån gammal kärlek? du är ju mest ute på turné annars. nån som hjälper till, robin, nån av robins kompisar. shit, blev nyfiken :) e väl för att jag inte har nåt eget kärleksliv haha :P jag säger bara: go for it! säg vad du känner och tycker :) kul förresten att du tkr att håkan hellström e grym, gör jag också.. och så e DU grym förstås :D <3 KRAM

2009-02-07 @ 23:16:05
Postat av: Sara

Roligt att du kunde ta dig tiden till att svara på så många frågor !



Du är en helt underbar sångerska med jättevacker röst! och du verkar vara en jättesnäll person =)



Ha det jättebra & ta hand om dig!

2009-02-08 @ 18:03:57
URL: http://saara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul med frågestund! Som vanligt är det alltid lika kul att läsa din blogg! Det blir som en dagbok med all text och bilder, jättekul att följa! Du är verkligen jätteduktig!

2009-02-12 @ 23:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback