behind the mask

Idag när min lillasyster kom hem från skolan utbrast hon plötsligt " vad har du gjort med ansiktet?" och såg helt förskräckt ut,"ehum, ingenting. Det är bara det att jag är osminkad" svarade jag. Det fick mig också att minnas när min pappa frågade om jag var sjuk eftersom att jag såg så blek ut. Även det när jag gick osminkad och sunkig i myskläder hemma i huset. Ska jag alltså behöva sminka mig fastän jag bara är hemma i huset och myser omkring? tydligen, ja! Så jag gick genast och sminkade mig. En riktig partymakeup blev det för att tydligt visa att jag nu minsann visst hade smink på mig.  Jag har ju aldrig mycket smink på mig till vardags. Concealer och lite rouge för att se pigg och fräsch ut, men det blir ändå stor skillnad i jämnförelse när jag är helt utan.

 Jag brukar låta huden vila från mycket smink när jag är hemma eftersom att den får stå ut med så mycket smink när jag "jobbar". Oftast så träffar vi olika makeupartister på olika ställen vilket också leder till att huden får stå ut med mycket olika sorters makeup från olika märken o s v. Inte så bra! Jag har väldigt dålig hy just nu faktiskt. Måste göra något åt det. Min hy blir oftast dålig under vinterhalvåret, den blir så torr och tål inte riktigt kylan, men det har ändå vart skapligt nu under vintern, tills nu verkar det som.

På tal om det här med skönhetstips och makeup, hår och grejer så frågar väldigt många av er läsare som undrar och frågar  vad jag gör med mitt hår, hur jag sminkar mig och sådant. Många vill även se något som "dagens outfit". Det ska jag börja med tror jag. Inte varje dag kanske, men så ofta som möjligt.

Mitt hår har mycket självfall och är lockigt kan man säga. Inte lockigt som korklockar utan mer vågigt. När jag var liten hade jag dock korklockar. Jag hälper ibland till lite med en locktång om håret är ojämnt lockigt. Mitt hår är rätt roligt för jag kan välja om jag vill ha det mer eller mindra lockigt eller rakt. Om jag vill ha det rakare borstar jag det och fönar det efter att jag duschat. Vill jag ha det mer lockigt kramar jag mousse i håret och låter det självtorka. Förut plattade jag mitt hår varje dag, nu har jag det oftare lockigt än rakt. Jag trivs i lika bra i vilket som. Vad tycker ni jag passar bäst i? Ni har väl sett mig i både och kanske?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Va tokigt att t.o.m din familj tror du är sjuk när du är osminkad :P Har vi fått se någon bild på dig helt osminkad? Vore kul! Kram snygging!!

2009-02-19 @ 00:24:03
Postat av: Sheriilyn

Du är faktiskt fin i vilket som. Har dock aldrig sett dig med rakt utsläppt hår, men när du sjöng 'Heaven's on fire' i Idol var ditt hår verkligen skitsnyggt! Jag tycker att rakt hår har en tendens att få bäraren av håret att se mer vuxen ut, fast det kanske beror på att jag själv har jätte lockigt hår och det blir en sådan förändring när jag plattar det. :P

Postat av: K

Hej Alice!

För det första är du en naturlig skönhet som är vacker oavsett vilken frisyr du har.

Som svar på din fråga tycker jag personligen att du är som allra vackrast med rakt, lite halvvågigt hår, ugnefär som på bilderna du har i din bloggbanner och snelugg.

Ja, jag är usel på att beskriva hår. =)



Ang. första delen i texten så ska du självklart inte behöva ha smink hemma om du inte själv vill det. "Hemma" är ett ställe där man verkligen ska få vara sig själv och ladda batterierna.

Om du nu såg ovanligt blek ut tidigare idag är det iallafall bara bra om din pappa påpekar det, man kan ju se blek ut av andra orsaker än att man inte är sminkad, t.ex. att man är sjuk, stressad etc. Bra att du har en omtänksam pappa, för jag är övertygad om att han frågade det av omtanke och inte för att påpeka att du var osminkad.



Kram

K

2009-02-19 @ 01:52:55
Postat av: Fia

Jag tycker du är fin i både rakt och lockigt.

Lite tuffare i rakt och mer romantiskt och mjukare när du har lockigt.....Jag tycker du ska ha ditt hår som du trivs i för då utstrålar du en känsla som säger att du trivs i dig själv....och det är du duktig på.....må så gott och var rädd om dig! Kram

2009-02-19 @ 06:24:23
Postat av: Mikaela

tycker du passar i både och Alice :)

2009-02-19 @ 08:23:02
URL: http://memikaela.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag tycker du passar jättebra i båda :) verkligen! Rakt hår är mer "Rock-Alice" & Lockigt är mer den "Söta-Alice" :) nu tänker jag mer på Idol finalen för det såg ju ut så då :) Men jag tycker som sagt du passar bra i båda, jag älskar ditt hår :)



Kraam på dig!

2009-02-19 @ 09:59:16
URL: http://stopthissong.blogg.se/
Postat av: DragonPH - MODELLFOTOGRAF, Patrik PH Larsson

Hej Alice !



Jag är en glad amatörfotograf boende i Valbo som plåtat amatörmodeller på hobbybasis senaste 5 åren. Har aldrig tagit betalt en enda gång för något fotojobb då jag plåtar enligt TFP, dvs att modellen och fotografen får alla bilderna och man kommer överens om vad man får göra med bilderna. Foto är liksom Musik ett av min största intressen. Är även otroligt bilintresserad. Jag har bland annat gått Musikproduktin här i Gävle för Simon Ådahl & Co 2004-2005.



Detta kanske låter skumt, men jag har aldrig plåtat ngn kändis förut och jag undrar om du skulle vilja bli den första jag kändis jag plåtar ? Om du accepterar så kommer vi givetvis överens om villkoren tillsamans. ;) Vill även belysa att detta är ett exklusivt erbjudande till dig, jag har ej sänt denna förfrågning till någon annan person.



Lite referensbilder finner du här: http://www.modellbilder.se/portfolio.php?id=40972



Vore kul om du hörde av dig. Fast du är ju värsta proffset, och kanske inte vill arbeta med "en glad amatör" ? ;)





//Mvh. Patrik "PH" Larsson.

2009-02-19 @ 11:22:43
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker du är jätte fin i plattat hår!!:D

2009-02-19 @ 11:38:01
URL: http://saaran.blogg.se/
Postat av: Anonym

du passar i båda :)

2009-02-19 @ 12:22:56
Postat av: Alexander

Det spelar igen roll hur du har ditt hår . Du är lika söt även om du har lockigt eller rakt hår

2009-02-19 @ 13:07:24
Postat av: Anonym

Rakt som på bilderna hos "jossan" (tror jag hon hette:)) :)

2009-02-19 @ 13:57:22
Postat av: turez

Lockigt tycker jag.. Lockar rockar! Är själv lockig :D Vad konstigt ord det är egentligen.. Lockar.. Haha

2009-02-19 @ 14:36:46
URL: http://turez.wordpress.com
Postat av: lina

hej alice:)! jag tycker verkligen att du är sååå duktig.! och när du sjöng vinnarlåten jag kan bara säga wow du va så duktig. jag såg dig när du, robin o kevin va på carola konserten, va kul det va o se er!!!:D jag tycker du är fin i båda men jag tror att jag tycker lockigt:) kram

2009-02-19 @ 15:49:39
Postat av: Anonym

Hahahaaaaa fan vad jag garvade när jag gick in på "fotografen" Patrik PH Larssons länk xD

2009-02-19 @ 16:11:15
Postat av: Anonym

Alice, hur kommer det sig att din blogg ser helt olika ut om man söker genom google chrome eller genom explorer? helt olika! den med rosa skrift tycker jag är lättare att läsa. Och du ska inte bry dig så mycket vad andra tycker. Vad tycker du själv? det är det som är viktigt. utgå ifrån dig själv. That's independent woman.

2009-02-19 @ 16:18:23
Postat av: Lovisa

Du är finast i lite små vågist som du har på bilder på din header!!:)

puss

2009-02-19 @ 16:19:53
URL: http://lovisakling.blogg.se/
Postat av: caroline

Jag tycker att båda är fina men du ser äldre ut i rakt hår och mer "liten och söt" ut med lockigt men båda är jättfina. kram

2009-02-19 @ 16:54:54
Postat av: KLARA

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

2009-02-19 @ 19:11:57
URL: http://klaraas.blogg.se/
Postat av: KLARA

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

www.klaraas.blogg.se www.klaraas.blogg.se

2009-02-19 @ 19:12:04
URL: http://klaraas.blogg.se/
Postat av: vispen

Oj, vilken skillnad det är med vissa om de har smink eller inte. Men om Betty är van vid att se dig i smink, är det ju inte konstigt om hon frågade varför du såg annorlunda ut idag. Jag sminkar mig aldrig, det tar sådan tid och dessutom skulle det säkert bli fult om jag sminkade mig själv, jag ser ju inte var sminket hamnar och orkat inte lägga ner tid på det. Men ajg vet blinda som kan sminka sig men vet nästan ingen som gör det, jag får lita på att jag åtminstone ser lite bra ut som jag är.

Men du passar säkert i både rakt och lockigt hår, det är ju roligt att variera det också säkert:) Kram

2009-02-19 @ 20:51:56
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: Anonym

jag tycker du ska ha lockig med mycket volym det är as fint!!:D

2009-02-19 @ 22:35:52
Postat av: G

Lockigt eller rakt? Du skulle säkert kunna ha rakat och ändå vara skitsnygg ;)

2009-02-20 @ 17:07:31
Postat av: Anonym

Det är även fint med röda slingor i håret som jag tror du har haft någon gång.

2009-02-20 @ 18:36:10
Postat av: Anonym

Helt rätt Alice! var rädd om hyn och sminka dig bara när du "måste". Jag tror att du är minst lika söt utan smink, om inte sötare. Kolla denna länk, spola till 11.45. Om du nu är utan? haha söt o go är du iallafall. 1" rel="nofollow">http://svtplay.se/v/1414027/gavledala/211



Jadu Alice, du passar ju så bra i allt, så det är jättesvårt att säga "bäst i". Det beror nog lite på kläder & tillfälle också. Det jag kan tillägga är att du också passar väldigt bra i den frisyren när du har håret bakåt, som i tex "heavens on fire", "Independent Woman" & rockbjörnen.

2009-02-20 @ 19:49:07
Postat av: Rock-Alice's on fire!

Spikrakt hår är snyggast.

Ingen tvekan.

Som du hade på t ex Heavens on fire och Independant woman.

Är helt övertygad om att din succé med Heavens on fire på rocktemat handlade jättemycket om att du prickade in bästa stylingen där på hela säsongen.

Du var snyggare än nånsin.

Och som du sa själv i nåt klipp från klädförrådet:

Typ: "Jag är ju ganska söt och gullig, jag får inte välja för söta kläder, det blir för mycket. Det är bättre med lite tuffare kläder som bryter av."

Det är samma med håret, lockigt blir för gulligt på dig, sorry men det är faktiskt så.

Håller med nån av de ovanstående, skulle vara coolt att se dig i spikrakt utsläppt nån gång?



Så alltså: rockigare image, rockigare hår och rockigare kläder, men INTE rockigare musik, OK?

Din helt unika talang ligger i r&b.

Du har ett sound i rösten och ett sväng där som är helt bortkastat på annan musik.

Satsa på r&b men jobba på att alltid få fram energin och intensiteten du hade i dina rocknummer i idol. Du måste alltid sjunga med den glöden.

Alltid.

2009-02-21 @ 04:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback