Att göra bort sig

Idag har jag haft en fikadag. Jag har fikat hela dagen. Här och där med en massa olika personer. En timme hit och en timme dit. Under dagen har jag hunnit träffa en massa vänner, vissa av dem hade jag inte träffat på ett år. T ex Rasmus, Ruben och Petter som jag spelade med förut. Det var trevlig att höra vad de har för sig nu för tiden. Fikadagen avslutades på nya waynes med Mickis, Bella, Issa och Karin såklart, det gjorde dagen fulländad!



Jag tror att jag gjort bort mig rätt rejält idag, men jag vet inte säkert. Oftast när jag flänger runt på stan går jag snabbt och har huvan uppfälld över huvudet vilket gör att jag inte ser så bra. Personer som jag känner som möter mig kan ha svårt att se att det är jag också har jag märkt. Och oftast när jag redan passerat personen upptäcker jag att "nämen, där var ju hon", och så får jag dåligt samvete för att jag inte sa hej. Men så tänker jag "hon/han såg nog inte att det var jag heller". Det är svårt att veta liksom när man inte får någon riktig ögonkontakt, men jag vill inte att folk ska tänka "hon hejade inte ens på mig".  Knepigt det där... Dåligt samvete har jag för att jag inte hejade på en speciell person idag, men å andra sidan kanske hon/han inte såg mig, vad vet jag!?



Det är fredag den 13:e och förutom den där lilla hej-incidenten har jag inte råkat ut för något mer oturligt. Men jag vet dock en som gjort det! Robin har haft en rejäl otursdag! Det är en lång story, men lustigt nog tog dessa små händelser honom till Sandviken och när han ändå var där kom han förbi Gävle och hejade på mig eftersom att jag var på stan. Ett snabbt "hej" och sedan svischade han vidare till Sthlm igen.




Nu under kvällen har jag tittat på let´s dance och myst. Morgan är min favorit, men såklart hejar jag på Laila också :) Vem hejar ni på?


 Förresten, jag hittade en rätt rolig grej igår. På tal om det där med att Britt trodde att jag bringade tur på matcherna finns det tydligen någon mer som tror det. Den här kommentaren kom under eftermiddagen på min blogg igår:

"Hej Alice!
Kanske dags att börja gå på några Brynäsmatcher och rädda laget kvar genom den boost spelarna får av vetskapen om att en så söt tjej som du är på läktaren? ;)

/K

Och det alltså INNAN jag skrev inlägget igår kväll, alltså UTAN att veta att Britt sagt samma sak under kvällen. HA HA, lustigt sammanträffande. Inte för att jag är söt... men iallafall. Lustigt.


Kommentarer
Postat av: Alexander

Jag tittar också på let's dance och hejar också på Laila och Morgan.



Jag vet varför du är så söt, du fikar mycket :)

2009-02-13 @ 22:16:14
Postat av: Emilia Kostenniemi

Vaddå att du inte är söt? :O du är typ super-duper-mega-uber-fantastiskt sööt!(: haha ^^ <3 tycker du också kan komma neråt stockholm=) <3

Postat av: Anonym

Hahaha nää inge söt alls... och Brynäs var inge bra och isen var inge hal och jag är inge ironisk. Jag tycker Brynäs ledning borde investera i en säsongsbiljett åt dig nu din söööööööööööööötnos! Pusspuss!!!

2009-02-13 @ 22:24:40
Postat av: vispen

Laila och Morgan verkar vara härliga människor! Jag har ingen aning om hur de dansar men ändå:) Trevligt att Robin kom förbi en stund. Hoppas att personen du inte sa hej till såg att det var du. Men vilken tur att du inte har haft någon mer otur förutom det, för mig har dagen bara varit som vanligt. Imorgon är det alla hjärtans dag, ska du fira den på något särskilt sätt? Jag ska vara med min pojkvän, han har gett mig gelehjärtan<3 Sen är det melodifestivalen.

2009-02-13 @ 22:58:01
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: carolina

jag hejjar såklart också på morgan och laila:)

heh, de är kul att du skriver om robin och berättar vad han gör om dagarna när han själv inte har tid att göra de nu!

du är jätte bra alice.

2009-02-13 @ 23:14:54
Postat av: mimmi

Inte kan du säga 'inte för att jag är söt', så klart att du är söt, Alice, det måste du veta. Man kan inte säga om någon som är söt att den är inte söt, för då är det ju inte sant! så säg - Alice är söt! varje dag! Kram!

2009-02-14 @ 01:20:54
Postat av: Anonym

Jag blir helt gaaalen när du säger A men inte B...Vadå otursdag? Vad har hänt?

2009-02-14 @ 10:11:40
Postat av: Fanny

Jag kan också få såna konstiga tankar och dåligt samvete! I går var jag hos min kompis. Hon var uppe på sitt rum och skulle fixa en sak. Då satt jag i soffan under tiden, med hennes mamma som jag känt jättelänge. (Eftersom jag har känt min kompis i ca. 11,5 år. Jag kände ett konstigt behov av att jag MÅSTE fråga henne hur hon mår. Efter ett tag frågade hon mig i stället. ;)

2009-02-14 @ 11:11:06
URL: http://fennie.bloggagratis.se
Postat av: janni

du är ju visst söt :o

2009-02-14 @ 12:13:14
URL: http://jannif.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja Morgan är så himla bäst ! :P Han säger liksom alltid nått kul och så dansar han faktiskt jätte bra också ! :D Jag hejar på Morgan och hoppas att han ska vinna men jag har 2 till som jag tycker är bra ^^ Laila och Magnus , dom är det kul att se på när dom dansar ! Men jag stör mig något så fruktansvärt på hur Carl-Jan pratar ... hahah ! ^^

Oj det där blev ganska långt tror jag ... :P

Ha det bäst bästaste Alice !: D

2009-02-14 @ 12:28:17
Postat av: fellie

du är helt sjukt söt, så säg inget annat tack! :)

2009-02-14 @ 15:24:49
Postat av: Nillan

Jag tittade oxå på let´s dance i går.Mina favoriter är nog oxå Laila och Morgan:D<33

2009-02-14 @ 18:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback