Alla Hjärtans Dag

Idag är det meningen att man ska fira alla hjärtans dag. Jo, det är ju en gullig dag och så. Men lite överskattad kan jag tycka. Säkert en jättebra dag på många sätt, men jag tycker att man ska visa att man tycker om varandra varje dag och inte bara just denna. Å andra sidan kanske det här är just den dagen man ska ta första steget och verkligen berätta för sin hemliga kärlek att man tycker väldigt mycket om den personen, det kan säkert leda till ett och annat, och då har man ju allahjärtansdag som en bra anledning till att göra det, något att skylla på liksom. Vad vet jag? Jag har aldrig haft någon att fira allahjärtans med och kommer antagligen inte heller att ha ikväll, Ha ha. Det kanske är tur det också för den delen, men jag har funderat vad detta kan bero på.



Hmm... För det första har jag inte tid att träffa någon. För det andra har jag aldrig hittat någon lämplig, eller kanske duglig rättaresagt. Mina vänner klagar på att jag är för kräsen, men det tycker jag är bra! Jag ska hitta den rätte, inte bara "ta" någon för att "ha" någon. Sedan är ju frågan hur många som skulle stå ut med att ha ett förhållande med mig? Jag har ju aldrig tid. Det skulle då isådanafall vara någon som har ett lika busy liv som jag. Som är i samma situation och förstår mig, jag tror att det skulle underlätta. Ingen no-lifer, det skulle inte funka! Nej, någon som har det som jag. Han ska klä sig snyggt också, det är viktigt för mig eftersom att jag själv älskar kläder och sådant. Jag tycker att kläder speglar ens personlighet också, eller gör oftast det iallafall. Han ska vara snäll, omtänksam, stöttande, ha humor, vara smart o s v. Ja men ni vet, allt det där! Han ska vara the perfect guy! Okej, jag kanske är kräsen. Det kan ju kanske, kanske vara därför jag genom hela mitt 17åriga liv varit singel. Men jag trivs som det är! Vissa säger att det är nu i min situation man borde ha någon som stöttar och står vid min sida, och så kanske det är. Man mår bra av kärlek, man blir lycklig! Men just nu klarar jag mig fint ändå och ikväll ska jag umgås med mina vänner som ger mig stöd och kärlek. De är världens bästa!




Här är en rolig artikel förresten, HAHA. På tal om det här med mig och kärlek liksom, som verkar va varit en het potatis i pressen.

2008-10-17 11:55

"Idol"-Alice väntar på den rätte

17-åringen berättar att hon aldrig varit kär 



 

"Idol"-deltagaren Alice Svensson, 17, har aldrig varit kär. Än mindre varit tillsammans med någon. Det avslöjar hon i en videointervju för Expressen:

- Jag har aldrig varit kär. Det finns väl ingen anledning till det som jag kan komma på. Det är väl bara det att jag inte haft tid att träffa någon och jag har aldrig träffat någon som känns rätt, säger hon.  

Hon erkänner även att hennes brist på kärleksrelationer kan ha att göra med att hon är ganska kräsmagad när det kommer till killar:  

- Mina kompisar tycker att jag är väldigt kräsen - och det kanske jag är! Men det kanske blir så när man inte haft något förhållande att ju längre tiden går desto kräsnare blir man. För jag känner att om jag väl ska ha någon så ska det vara någon som känns rätt.

AV ELISABETH VEDIN



En annan person som jag  ska fira idag är min lilla kusin Villemo som fyller 5 år, GRATTIS! :)


p6020148


Kommentarer
Postat av: Anonym

glad alla hjärtans dag alice! :D

2009-02-14 @ 12:14:40
Postat av: olivia

det är typ samma för migg!!

Postat av: hubba

Hade jag bara haft ett par snyggare dojjer så hade jag varit din perfect guy, damn it!

Jag tycker faktiskt att alla hjärtans dag är riktigt bra för att ta tag i saken och våga visa vem man är kär i. Men den är helt överhypad för par som redan har varandra. Vadå vara romantisk och köpa grejer till varandra? Det ska man vara när man bara känner för det, förhoppningsvis varje dag :) Sätt aldrig romantik under press säger jag.



Hoppas du hittar rätt kille snart! Men man ska bara va så kräsen som man har lust att vara. Strunta i alla andras förväntningar på att du ska ha rätt kille och att ni ska vara det bästa paret ever och förevigt. Det som funkat bäst för mig är när man är överens om att ingen berättar något för någon, inte ens släkt och bästa vänner, förän ni vet att det är något seriöst som kommer att vara länge. Ingen press, ingen skam, inget skit. Fast det kanske är svårt att inte skvallra för kompisarna när man är 17 :) Tips från en dumskalle bara ;)



Kärlek på dig!!

2009-02-14 @ 12:45:02
Postat av: Fanny

Jag har också tänkt på vissa saker som en "drömkille" ska ha, bland annat snygg klädstil. Men jag tror att det är här. Träffar man någon så kanske man inte faller för personen direkt. Det kan vara ens bästa vän som man sedan helt plötsligt finner något underbart i. Personen behöver inte alls ha snygg klädstil! Kanske så är han ändå en underbar människa.

Oftast så hittar man ju inte en sån kille som man föreställer sig, utan någon annan som man aldrig trodde att man skulle falla för.

2009-02-14 @ 12:55:27
Postat av: m

Det är väl inte så ovanligt när man är bara 17 år. Speciellt om man är kräsen. Det är snarare positivt än negativt. Tänk på alla tonårsmammor... det är inte så kul, kanske. Kul på ett sätt... men om de skulle kunna välja, skulle de nog hellre vänta. Så det är nog mycket bra att vara kräsen så länge som möjligt. Du hinner...

2009-02-14 @ 13:18:16
Postat av: Anna

Du beskriver Robin Bengtsson rätt bra som the perfect guy for you :D hähä

2009-02-14 @ 13:37:42
URL: http://annafroderbergg.blogspot.com
Postat av: carolina

heh, de låter nästan som att du beskriver robin, att han ska vara lika upptagen som du, klä sig snyggt, ha humor osv. nog för att du har sakt att ni inte är ett par, men jag tycker att ni är så söta tillsammans:)

2009-02-14 @ 13:59:24
Postat av: carolina

och förresten, ha en bra alla hjärtans dag:)

2009-02-14 @ 14:02:18
Postat av: Filip kusinen

ja jag har gett dig mitt erbjudande! du FÅR mata mig med gelehjärtan i bilen in. Men BARA om det spelas barbados också;)

2009-02-14 @ 14:07:46
Postat av: Sofie

Hej Alice!

Här är en väldigt fin kärlekssång tycker jag (länk). Håkan ska ju förresten spela här i Gävle på fredag. Det vore ju coolt om mina två favoritartister vore på samma ställe som en själv :) Hoppas du har en trevlig alla hjärtans dag. Kul förresten att du svarade på min fråga!

Postat av: Mysan

Jag blir jämt på bättre humör när jag har läst din blogg Alice! :D Känner igen mej så mkt i vad du skriver och så! :) Hoppas du får det bäst ikväll! mvh my :)

2009-02-14 @ 15:42:02
Postat av: Emmalisa Norrhamn

Hej fina vän! Hoppas allt e bra med dig, nu måste vi snart ses på en fika<3 hör av dig när du e i Sthlm...Glad alla hjärtans dag...När det gäller kärlek så håller ja med dig. Man blir mer och mer kräsen för varje dag som går. Men man kan ju inte bli ihop med någon för att man bara "måste", utan då vill man ha nån som man verkligen gillar<3 LOVE

2009-02-14 @ 15:59:51
URL: http://emmalisanorrhamn.blogg.se/
Postat av: olivia martinsson

åh, du skrev ju till lisa om hon kunde göra om din blogg!

dom förslagen hon har gjort är sjukt fina! :)

du kommer älska dom, jag gjorde det iaf!

kram

2009-02-14 @ 16:40:54
URL: http://oliviamartinsson.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej Alice!

Glad alla hjärtans dag!<3

Jag älskar verkligen dig och din musik det känns som en bra våg genom kroppen! HELT FANTASTISKT! <33

Hoppas du får en bra alla <3s Dag!

Kolla gärna min blogg också och du får gärna kommentera där ^^

2009-02-14 @ 16:48:26
URL: http://alexaaandraaaa.blogg.se/
Postat av: David

Låter som vi är lika du och jag när det gäller kärlek. Jag har inte heller tid med kärlek, sen har ju jag visserligen haft en hel del dåliga erfarenheter av kärlek också som gjort att jag är rädd för att ens tänka på kärlek. Och varför jag haft dåliga effarenheter av beror på att jag inte haft tid med kärlek... det är en ond cirkel det där XD

Hur som helst, Keep on rockin girl! ;-)



David i Österfärnebo

2009-02-14 @ 18:15:32
URL: http://avaquar.blogg.se/
Postat av: Nillan

Jag kan oxå tycka att alla hjärtans dag kan vara lite överskattad i bland, men hoppas du får en bra dag i alla fall:D<33 Hälsa grattis till din kusin:)

2009-02-14 @ 18:29:10
Postat av: Alexander

Jag har inte häller haft någon och fira alla hjärtans dag med, men det skulle vara roligt och fira dagen någon gång med dig :) Du är så söt och värkar snäll ha humor, du klär dig snyggt osv.



Trevlig fortsättning på kvällen!



2009-02-14 @ 18:48:08
Postat av: Anonym

Citat från frågestunden

Postat av: anonym



är du kär eller intresserad av någon?

Svar. Ja!

2009-02-14 @ 19:43:29
Postat av: henke

Alice din lilla goding :) Ha en riktigt bra allahjärtanskväll! Du är underbar! & det vet du!

2009-02-14 @ 19:44:43
Postat av: Zäta

Hörru hjärtat jag känner att jag måste skriva det här...

...Jag är lite äldre än du och jag sitter också hemma och tittar på bilder av mig själv som 17-åring. Jag noterar till min stora belåtenhet att jag såg väldigt bra ut och att jag till skillnad från många andra hade ett riktigt snyggt sex-pack på magen. Så är det inte nu för tiden för jag har varit sjuk i cancer, så jag kan lova att jag ser lite annorlunda ut. Eller ganska mycket annorlunda faktiskt.



Grejen med det där sex-packet och att jag på bilden ser en människa som var dj-vlig snygg är att jag inte såg mig själv så då. jag var kritisk till allt som hade med mig själv att göra. Jag tyckte att jag var fet och var missnöjd med mig själv. Jag såg inte mina egna tillgångar pga av för mycket självkritik och uppskattade heller inte andra. Jag hade en idé om hur saker skulle vara och kunde inte livet bli precis som mitt idéal så fick det vara. Jag väntade hellre. Ingenting som kom i min väg var jag nöjd med heller för det matchade itne min dröm.



Så här i efterhand så förstår jag att jag hade byggt mitt luftslott så högt att varje steg jag tog ut från det kändes som ett fall neråt. Så här i efterhand så förstår jag att all självkritik och all besvikelse egenligen blev en ursäkt för att slippa ta steget fullt ut och slippa leva i nuet.



De där bilderna nu som du inte tycker om. Spara dom och titta på dem om några år. Så kommer du liksom jag att tycka att de såg faktiskt ganska bra ut, för ,Hjärtat, tiden gör defenitivt inte att du ser bättre ut.



Du har så extremt mycket att leva för "NU". Du är snygg, du är berömd, du har fantastiska vänner och verkar ha en underbar familj.



Jag tänker inte skriva ditt liv. Men jag befarar allvarligt att det kommer att ledsna och gå ifrån dig om du inte ler åt det det och griper tag i det. NU!



Jag vet...



2009-02-14 @ 20:01:14
Postat av: Felicia

Hej alice:D jag tycker din blogg är super fin och hoppas att du inte lägger av att skriva:P puss puss

2009-02-14 @ 23:15:38
Postat av: Matilda Flach

Tack för ikväll Alice, hörs i veckan!! Lycka till med signeringen imårn! Puss

2009-02-15 @ 00:53:56
URL: http://fflach.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jag är 18 och har aldrig heller varit kär, så du är inte ensam =P

2009-02-15 @ 13:09:38
Postat av: email karlsson

fuuul

2009-02-15 @ 13:55:28
Postat av: Anonym

Det är inte ovanligt att vara oskuld när man är 17 år!

2009-02-15 @ 14:25:14
Postat av: Anonym

Jag tycker det är bra att du är kräsen! <3

2009-02-15 @ 14:57:34
URL: http://tobeidolfreak.blogg.se/
Postat av: Svea

Starkt inlägg av "zäta"..



Förresten...

"Citat från frågestunden

Postat av: anonym



är du kär eller intresserad av någon?

Svar. Ja!"



Just det! kanske dags att tala om för denna någon att du är intresserad? även om personen inte är intresserad skulle vem som helst bli smickrad och glad av att du är intresserad, "don't let the fear of striking out keep you from playing the game!" KRAM <3

2009-02-15 @ 19:45:11
Postat av: :)

guud vad jag känner igen mej i det du säger!

:)

2009-02-15 @ 22:58:48
Postat av: moa

haha mina vänner gnäller också hela tiden på att jag är för kräsen! :p

2009-02-16 @ 20:01:19
URL: http://moaseliina.blogg.se/
Postat av: Victoria staf

Jag tycker att alla hjärtans dag e gulligt,men själv e jag inte ihop med någon.

2009-02-17 @ 22:36:05
URL: http://intervjuv med victoria staf
Postat av: Anonym

Klart att det har varit en het potatis! En sån goding får ju bara inte gå lös! ;) Det är ju självklart du själv som bestämmer det. och jag håller med dig om mycket. Du tar relationer seriöst och det tycker jag är bra! Låt det ta den tid det tar PUSS

2009-02-17 @ 23:17:55
Postat av: Sheriilyn

Villemo är ett sånt fint namn! Som i 'Sagan om Isfolket'. :)

2009-02-18 @ 11:24:33
URL: http://sheriilyn.webblogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, föresten- varför är det alltid så att media är så otroligt intresserade av Idol-tonåringarnas kärleksliv? Jag kommer ihåg när Agens hade vunnit Idol och det tidningen Frida valde att skriva om hade rubriken "Idol-Agnes berättar: Därför är jag oskuld". Kom bara att tänka på det när jag läste "Idol-Alice väntar på den rätte". Själv tycker jag att det är lite komiskt hur alla kan jaga upp sig så mycket över sådana saker, som t.ex. hela den här debatten om att du och Robin B skulle vara tsm, och för att inte tala om uppståndelsen när någon fick för sig att du och Johan Palm var tillsammans ^^,

2009-02-18 @ 15:45:52
Postat av: amy

hej alice du blir alltid så bra på bilder men inte jag

2009-02-19 @ 21:56:18
Postat av: Joppla (josefin) ;)

Du och jag Alice! ;) Man ska vara kräsen... Jag är glad att jag inte tog första bästa utan ist väntade på min lilla älskling. Fatta hur många där ute som väntar på någon som dig. :) Saknar dig gumman! Kramis

2009-02-21 @ 14:27:54
URL: http://josefin12.blogg.se/
Postat av: sab

Alice! när jag läste din blogg, kände jag igen mig själv! haha, mina kompisar brukar också klaga, bara för att jag aldrig har varit tillsammans med någon. men det känns inte riktigt som om någon skulle "stå ut", precis som du skriver!

sen har jag en annan fråga också:p

jag har precis fyllt 16, eller ja, för enochenhalv månad sen, och jag funderar på att ställa upp i idol 2009. har du några tips? vad hade du för känslor när du gick in, förutom nervositet? förväntan?

jag är verkligen nervös, för jag älskar verkligen att sjunga, och får också ofta höra att jag sjunger bra, men jag tror inte riktigt på det.

jag funderar på att om/när jag går in i idol, tänka på varför jag gör det. för att jag älskar att sjunga, musik över huvud taget.

puss på dig, du är riktigt bra!

2009-02-22 @ 16:04:50
URL: http://shelf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback