En talande dator

Jag har en ny dator. Närmare bestämt en ny macbook pro. Jag och datorn är lite osams ibland kan man säga. Jag har alltid tidigare haft PC så detta är en stor förändring för mig. Jag fattar ingenting! Jag har haft den i ungefär en vecka nu och tycker att jag börjar lära mig den mer och mer, men icke. Idag har den varit olydig denna lilla låda! Den vill inte alls samarbeta och när jag under förmiddagen försökte mig på något slags kortkommando som Henrik och Johan lärt mig ville den inte lyda. Det händer ingenting. Jag fortsatte att försöka och helt plötsligt började datorn prata! DEN BÖRJADE PRATA!!!! Hur sjukt är inte det?En talande dator? Ja det babblade på om en massa konstiga saker och högt dessutom! Inte fick jag stopp på det heller. Så efter en halvtimma utav panik och en massa ovärda försök ringde jag support. 

-Hej, jag heter Alice och jag behöver hjälp! Du förstår, min dator har börjat prata...
- Va!?, svarar killen förvånat.
- JA!? den har börjat prata. Jättehögt, den säger konstiga saker och jag får inte stopp på det!!!
- Hmmm, vad fan gjorde du med den?
-inget alls. Jag försökte bara printscreena.
- EH!? jaha, kommer du ihåg vilka knappar du tryckte på?
- Njaae, alltså jag rörde bara tre st knappar så det kan bara vara någon kombination utav dessa tre.
- Okej, eh. Jag har aldrig hört talas om något liknande. Jag får kolla upp det här och återkomma till dig. Är det ok?


15 min senare ringde han upp och guidade mig. Och tillslut fick vi äntligen tyst på den. Thank god! 

Idag har jag haft en jättemysig eftermiddag med Bella och Mickis, och oj vad vi har att catcha up ;) Det var så mysigt att få se dem igen. Sedan var jag och Mamma på möte på min skola, Vasaskolan där vi pratade om hur vida jag ska plugga till hösten. För mig är skolan viktig och jag ska absolut försöka att plugga så mycket som möjligt i kombination med mitt jobb som artist. Sedan tog vi en runda på stan Nu sitter vi här i soffan och kollar på film. 




Godkväll!






Kommentarer
Postat av: Linn (http://honkallaslinus.blogg.se/)

HAHH nej vad roligt :P

Postat av: Micke

You'll get the hang of it! :)

And when you do, you'll be in love with the Mac! Promise!

Det är sant, Alice. Macen gör det med dig.

Om du får problem efter att ditt supportavtal med Apple gått ut så är det bara att droppa en rad på mailen så ska jag hjälpa dig. :)

2009-08-19 @ 00:59:14
Postat av: Micke

BTW, är det Janne som "Mac-smittat" dig? ;)

2009-08-19 @ 01:00:40
Postat av: Sofie

Vasaskolan? Vilken linje? =)

Jag själv ska nämligen gå där. (:

2009-08-19 @ 01:17:25
URL: http://sofienilssongehlin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh nej! Vad konstigt! hahah :P ♥

2009-08-19 @ 11:22:43
Postat av: vispen

Oj, undrar om det var något sorts talsyntes som startade. Jag vet att det brukar följa med en dålig talsyntes till vissa datorer, min är inte heller särskilt bra men bättre än de som följer med:D Om den läste upp texten som stod på skärmen var det en tasyntes. Men konstigt att den bara startade för att du tryckte på några knappar.

2009-08-19 @ 15:18:17
URL: http://Http://vispen91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback