Vänta nu...

Någon skrev en extremt lång kommentar om att jag var bitter hit och dit och massa saker om mitt kärleksliv! Ursäkta mig, men ja. jag påstår att jag inte har tid för att träffa någon just nu. Och visst, precis som du skriver ska man ju TA sig tid. Men det handlar om att jag just nu är i ett viktigt skede i mitt liv. Jag har en karriär som står på spel. Jag har en bra start på en ev. framtida karriär och att inte lägga 100% på det nu vore helt och hållet fullständigt galet. Jag påstår inte att jag är något. Men jag försöker att bli något, jag försöker att uppfylla mina drömmar om att bli artist. Jag är målinriktad och tänker satsa. Går det åt helvete vet jag iallafall att jag gjorde vad jag kunde, att jag försökte och kämpade. Att någon påstår sig veta något om hur mycket fritid jag har i mitt liv gör mig förbannad. Ni har ingen aning om hur mycket jag jobbar och kämpar. Jag är nästan aldrig hemma. Jag är borta 90% av veckan (fråga min familj och mina vänner) och när jag väl är hemma vill jag umgås med min familj och mina vänner. Jag är precis som alla andra också människa. Jag behöver också äta och sova, vila för att må bra. jag har det extremt bra som jag har det, jag klagar inte! Vissa av er läsare verkar inte heller fatta ironi eller att man skriver saker på ett mer skämtsamt sätt. Jag tycker inte att någon utav er ska anklaga mig för något eller försöka läxa upp mig, ni har som sagt var ingen aning om hur mitt liv ser ut egentligen. Hur mycket mer jobb det finns bakom allt än det ni ser här i bloggen och i media. Jag tycker att det är respektlöst av er som anklagar mig och klankar ner på mig och tror sig veta något om mitt privatliv. Det gör att man tappar lusten att skriva!



För övrigt älskar jag alla er läsare som uppskattar att jag skriver, det värmer att se alla era fina kommentarer. Det är för er skull jag skriver. Ni förgyller mina dagar!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är något, för du har DET!

2009-04-28 @ 00:33:54
Postat av: Anonym

Du är grym du kommer gå långt i din karriär. För du är bäst på det du gör.

Ha en underbara dag :)



Kram

2009-04-28 @ 06:56:16
Postat av: Sofia

Jag älskar din blogg, du verkar vara en jättetrevlig tjej med båda fötterna på jorden dessutom skriver du bra och intressant.

Postat av: Johannes

Jag tycker det är kul att du bryr dig om sånt här Alice! Det visar att du bryr dig. Personligen tycker jag du verkar vara en jättepositiv och glad människa. Precis som du säger, i vissa perioder i livet är det fullt upp och man har inte tid med alla bekvämligheter man önskar. Ett val man gör, ett val som ofta är för det bättre i längden.



Jag säger, kör på som du gör, om du trivs med det, vilket det verkar som att du gör. Det är fantastiskt roligt att läsa om din vardag. Jag gör det varje dag. Och om skulle du känna dig ensam har du alltid den Rosa nallen att hålla dig sällskap. ;)

2009-04-28 @ 07:54:41
URL: http://twitter.com/Sofokles
Postat av: Malin

JAG ÄLSKAR DIG OCH DIN BLOGG!!!

2009-04-28 @ 08:41:19
Postat av: sara

Du är bäst!!!!!!!!

2009-04-28 @ 09:17:56
Postat av: janni

du ska inte ta åt dig! vissa människor är så fett inkompetenta att dom inte har något vettigare att göra än att klaga på sånna som dig som det går bra för. fortsätt göra det du gör, du kommer komma långt på det! :)

2009-04-28 @ 09:38:03
URL: http://jannif.blogg.se/
Postat av: jenny

alice jag håller tummana om att du saka få ett skivkontrakt hopas att du får det jag tycker att du ska få det ha den bra dag.

2009-04-28 @ 10:20:12
Postat av: Micke

Alice, otroligt bra skrivet! :)

Somliga människor måste få klaga för att ha en bra dag, får de inte vara sura och klaga så blir deras dag skit...

Andra är nog duktigt avundsjuk på dig.

Medan vi är ett helt gäng som gläds med dig och dina framgångar som förhoppningsvis blir större och större (i alla fall tills du tycker det är nog, om du har någon sådan gräns dvs)!



Kom ihåg att vi är många fler som är glada för dig och din blogg, som du är väldigt duktig på att skriva i!

Du är en tjej som står med fötterna på jorden och skriver på ett moget och bra sätt, så uppfattar jag i alla fall dig och din blogg! :D

2009-04-28 @ 10:23:35
Postat av: Biatchen

Det märks så väldigt väl emellanåt Alice att du verkligen syftar på Robin när du skriver vissa saker i din blogg. Antingen vill du att dina läsare ska förstå det, eller så är du bara jävligt naiv.

Du är så genomskinlig ibland att det är charmigt :)

Att du t.ex slänger in i dina rader att du isåfall "skulle behöva en kille som har EXAKT lika mkt som du att göra" Tadaaa ROBIN?!. du chockar. Oj som du chockar.

Dessutom förstår man att du är bitter att det inte är ni, Jaa jag vet du kör på dravlet att han bannemej är din bästa vän osv osv. förmodligen för att hans tankegångar inte ens har varit där, men dina har hamnat där alldeles för ofta :)

det märks så väl att du ändå känner något lite speciellt för honom. vad det än är. och jag tror nog du blir bitter varje gång han svarar i sin blogg att han inte överhuvudtaget har sådana känslor för dig. och det här med balen. Han söker baldejt, och du slänger ut din balklänning och skriver "ååh bal.. jag vill gå på bal.. jag missade ju min". Ni leker någon jävla lek ibland som oftast pekar på dagisnivå! har man bestämt sig får man komma ihåg att det är bestämt.

Missförstå mig inte. Jag tycker du är en bra tjej. Du har dock ibland lite underliga tankesätt. för upptagen för kille? Även om du nu vore en rock-kändis (du har inte kommit riktigt dit än) så skulle du för fasen ändå ha tid med kärlek! alla mega stora människor. Dom är oftast gifta. har barn. dejtar. förlovade. ligger runt. osv osv.

men du, alice svensson, du har inte tid med pojke för du är för upptagen. Ack ack ack.

och det är synd om killen oxå för han får stå ut med allt ditt kändis tjaffs.

Då du aldrig ens har haft ett förhållande tror inte jag du vet vad du pratar om :)

du försöker låta världsvan, men du har ju förmodligen inte ens fått din första kyss.

Bara för att man kom två:a i idol har man allt tid med middag med tända ljus emellanåt. han som vann över dig, Kevin. han har tös. det håller. och jag antar han bjuder henne på middag.

Din ursäkt är genomskinlig. du säger du har inte tid, i själva verket är det lite svårt hitta pojkar.

Du är fin, söt som socker. så ge dej ut på dejt! du har tid. och trots du tycker det e svårt hitta killar, för kanske är du blyg. så ska du se att inte alla vill ha dig bara som vän :)

du som känner EMD så väl kan ju ta dig en titt på Erik. han hånglar bra och tar alltid notan. Samuel, ännu bättre och är duktig på att städa.

Robin smsar, jag lyckades på ett lite lustigt sätt ge han mitt nr, dagen efter fick jag ett sms. jag höll kontakten hårt, och om han inte är en lurig pojke ska vi styra upp lite galej. Jag bor nära svenljunga, och kall öl på en solig terass med vänner är tydligen något av hans intresse :)

Ta hand om dig.//

2009-04-28 @ 10:32:53
URL: http://onekiss.devote.se
Postat av: zäta

"Människan kan delas in i två grupper, en som går före och uträttar något och en som kommer efter och kritiserar."/Seneca



Jag tror på dig, ta hand om dig

2009-04-28 @ 10:54:52
Postat av: vispen

Jag tycker att det är bra att du satsar på karriären Alice, killar och annat sådant, det hinner du med senare i livet:) Du verkar ju trivas med ditt jobb och det du gör och det viktigaste är ju som du skriver att satsa på det nu. Många älskar ju att höra dig och läsa om hur det går för dig! De bra kommentarerna är ju mycket fler än de negativa:) Men jag förstår hur du känner=)

Kram

2009-04-28 @ 11:28:56
URL: http://Http://www.vispen91.blogg.se
Postat av: Nadja

Bry dig inte om de svartsjuka idioterna som klankar ner på dig. Inte för att jag har sån härlig framtid som du. Gå efter ditt hjärta, den rätte kommer dyka upp en vaker dag. Tro mig de kommer bara att bli fel om du ska leta dig fram. Tänk på din kariär i första hand, de är inte alla som får den chansen i livet. GoodLuck.. Kraaam

2009-04-28 @ 11:30:11
Postat av: Anonym

ok så nu vill hon ha uppmärksamhet också.

så jä.. sorgligt!

Gott folk,

gå inte in på

odågans blogg!..

Det är hon inte värd.

2009-04-28 @ 13:09:43
Postat av: Emilia Kostenniemi

Guuud så "omogna" människor som finns. Att dom tror sig veta hur du har det? Det kan dom nog knappast veta och man kan nog inte gissa sig till det heller. Jag har absolut ingen aning iallafall. Men jag slår vad om att du har det super, även fast det verkar rätt jobbigt. Men du klarar det och tycker det är roligt . Så jag tycker du bara ska fortsätta och göra det som du vill och som faller dig in:) Jag tycker absolut att du inte ska bry dig om dom där tråkiga omogna människorna som finns här ute i världen. Jag tycker du verkar vara en helt fantastisk människa, glad, possitiv och snäll. Det är vad jag har uppfattat av dig dom gånger jag träffat dig! ha de bra alice <3

2009-04-28 @ 13:13:58
URL: http://emiiiljaa.blogg.se/
Postat av: http://liketolive.blogg.se

Du ska inte bry dig om en som inte förstår sig på hur du lever och har det, du vet det bäst själv och ska du göra nått så ska du visa vart skåpet ska stå ! :) Du är grym !

2009-04-28 @ 13:32:16
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Erik

Man förstår ju att du blir förbannad. Du och ingen annan bestämmer hur du ska leva och vad du ska blogga om.

Men egentligen ska man aldrig svara såna där dårar. Ignorera eller radera, men inte "mata trollet".



Och familjen Bengtsson ska nog låsa ytterdörren på nätterna…

2009-04-28 @ 13:50:38
Postat av: Linnea Gröning

"Biatchen", va fan var det för mening med den där kommentaren? "Missförstå mig inte blablabla", skulle du alltså INTE ta illa upp av en kommentar som den? Alice kanske inte är världskändis som reser runt i länder i hela världen, men bara för att hon inte är megakänd så betyder det inte att hon inte har mycket att göra, hon åker runt på massvis med ärenden hela tiden, lägg dig inte i seriöst. Ja, Kevin har flickvän och dom två är de sötaste paret man någonsin kan hitta, och dom TAR sig tid för varandra för dom älskar varandra, Alice är upptagen jättemycket, så hon hinner inte vara så mycket med sin familj och sina vänner direkt, och hon kanske vill ta sig tid till dom? De är faktiskt bara, rätt grovt drygt att kommentera sånt där, hon skriver va fan hon vill i sin blogg, det är hennes blogg och har du problem med hur hon skriver så LÄS DEN INTE DÅ. Det finns många som älskar att läsa hennes blogg, och som INTE klagar, det är hennes liv och så vida som hon vill göra med sin blogg och sitt liv så är det upp till henne. Låt henne sköta sig själv. Btw, Alice, du är en helt fantastisk människa, och jag saknar dig till tusen. PUSS

2009-04-28 @ 14:44:21
Postat av: Anonym

Bra Alice, ge dem vad de tål :) Är säker på att det är mindre än 1% som missuppfattar dig.



biatchen> Vad håller du på med? Det är ingen som är intresserad av vad du tror om det ena och det andra, skaffa ett EGET liv. Alice borde få känna och prioritera vad hon vill utan att behöva försvara sig mot sådana som dig. Du ger intrycket av att vara en avundsjuk och osäker liten tjej som spenderar aldeles för mycket tid framför skärmen och i fantasin. Vill du säga sån där skit till Alice så skicka ett privat meddelande. Det finns barn som läser den här bloggen som kanske inte förstår att du är ett skämt, kritiskt tänkande är inte 7-åringars starka sida.



Alice, du gör alla en jättetjänst som fokuserar 100% på karriären (det hade jag aldrig klarat när jag var 17 år). Din talang, din röst och ditt engagemang tillsammans kommer föra dig precis så långt som du törs drömma och det blir vi som får njuta av resultatet :) Det är så himla roligt att se när det går bra för en sån superhärlig tjej som du. Kraaam!

2009-04-28 @ 14:50:21
Postat av: Anonym

jag var en av dom

som ville att du skulle fortsätta blogga

efter idol får jag erkänna,

men när man läser sånt som jäntan

med mastodontinlägget skrev,

så ångrar man sig ju nästan!

man tänker ju liksom inte på alla

dönickar som kommer

på köpet!

men du,

visst känner du dig väl fullständigt fri

att sluta om det skulle KÄNNAS så?..

jag menar vi som gillar dig kommer ju

att fortsätta följa dig iallafall.

(och köpa skivan när den kommer förstås!(;(;)



hursomhelst



bäst E du

och om dig tycker vi!!!

;)

2009-04-28 @ 15:34:31
Postat av: Aisha

Heej Alice. Alltså jag vet inte hur du har det och hur det går med din karriär men jag beundrar dig. För jag vet inte om jag skulle klara det. Men jag vet hur mycket jobb det är bakom musiken och jobba i studion, det är inte lätt. Den delen vet jag om. Det jag inte vet så mycket om är turne, media, publicera sin musik. Och det här inlägget är jättebra för jag tror många som vill bli kända i dagens samhälle inte tänker på att det faktiskt är ett hårt jobb. Man spenderar flera timmar i studion och man är nästan aldrig hemma. Samtidigt så vill man göra det för det är det bästa man vet i hela världen. Men fortsätt och kämpa för du kom så här långt. Och ge allt du har.

Ta hand om dig

Kram

2009-04-28 @ 15:54:27
URL: http://aishajohansson.blogg.se/
Postat av: Elin

personen som har skrivit det inlägget verkar mest bara vara sjukt avundsjuk på dig. jag känner ibland igen mig själv i det du skriver. jag är inte kändis överhuvudtaget men ändå känner jag att jag inte har tid med någon pojkvän, jag skulle ju inte ha tid att träffa honom så ofta som jag hade velat.

att du som grädde på moset är bra kompis med robin verkar gå den här tjejen på nerverna väldigt mycket. hon hade velat vara i din sits och vara så bra kompis med robin som du är.

sen försöker hon få det till att låta som om hon har haft något på g med erik från emd, samuel (tzatsiki) plus att hon nu samtidigt har något på g med robin. det känns mest bara som om hon har livlig fantasi!



fortsätt med det du gör, kör på din egen grej, gnäll om du vill det och var precis hur glad som du vill! och sist men inte minst ta inte åt dig av vad såna här brudar skriver, det är bara avundsjuka! :)



ta hand om dig!

2009-04-28 @ 16:38:51
Postat av: Maja

Jag tycker att du verkar jättetrevlig.Föresten det skulle vara jätteroligt om du la in flera bilder:)

2009-04-28 @ 17:52:46
Postat av: Sargol

jag skulle vilja ge dig ett tips, som faktiskt har hjälpt mig då jag kan känna igen mig i din situation. inte alls på samma vis, eller "samma sits", men generellt så vet jag vad du går igenom. strunta helt i att ens besvara dessa människor, det är just det de är ute efter, att göra dig upprörd och ta din tid. människor som inte tål att någon annan klarar sig, att man faktiskt kan ta sig längre och att det bara handlar om engagemang, du är en ambitiös tjej som tagit sig långt i livet, trots din ringa ålder, och det är något, kan jag lova, som stör människor som inte tagit sig långt eller inte klarar av att gör något. egentligen endast därför att dessa sitter hemma i en vrå och tycker synd om sig själva. eller personer som får allt serverat på ett silverfat. du tillhör inte någon av dessa "grupper" och ska därför inte ens behöva ta något från dessa, det de spottar ur sig är inget annat än ord förklädda av avundsjuka. du är grym, med hela mitt hjärta tycker jag det, att du är grym. jag beundrar dig starkt. du är en stark tjej, och inte att tala om vilken röst du har. även om jag inte vanligtvis lyssnar på det som brukar sjungas av "idolerna", men jag är en person som faller för röster, helt fantastiska röster. däribland din, den har en förtjusande klang som gör att man bara vill fortsätta lyssna, fortsätta drömma bara njuta av den ljuva melodin. en ytterst vacker tjej med stora mål som jag tror kommer att uppfyllas. du klarar det här. jag tror på dig.

2009-04-28 @ 17:59:38
URL: http://sargolnisstany.blogg.se/
Postat av: Ulla

Oj,Oj, det var att ta i! Inte för jag vet vad du har för tankar om ett liv i artistkarriären men faktum är att det kommer att vara förknippat med en massa dumma och falska rykten och anklagelser. Det måste alla artister lära sig att leva med dessvärre. Baksidan av kakan så att säga. Du kan komma att få det väldigt jobbigt om du ska besvara allt sådant med "samma mynt". Det är inte trevligt att läsa inlägget idag och att du t ex nedvärderar vissa läsare till att inte fatta ironi och att vi minsann inte ska anklaga eller läxas upp dig. Vilka vissa läsare ska ta åt sig av det? Och hur många gör det och tar illa upp i sin tur. Nej det här känns som ett riktigt omoget inlägg tycker jag.

2009-04-28 @ 18:01:13
Postat av: violas

Tack för att någon vågar säga ifrån!:D

ps.läser din blogg varje dag :P

2009-04-28 @ 18:01:16
Postat av: Bea

avundsjuka människor kommenterar bara sånt! och visst är man avundsjuk på sånna som dig för du är ju så duktig på det du gör. du är grymt bäst alice! sen förstår inte jag heller hur man kan lägga ner sin tid på att läsa din blogg och sen kommentera och skriva 100 rader om hur avundsjuka dom verkligen är, för det handlar i princip bara om de. plus så är dom flesta anonyma som skriver sånt och då står dom inte ens för vad dom tycker, idiotiskt! kämpa på för du är grym alice <3

2009-04-28 @ 18:46:01
URL: http://biiiijah.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Alice! Du är verkligen duktig, jag hade hoppas på att jag skulle få se en skiva med dig snart =)

Väldigt snygga bilder på dig måste jag säga :P

Du e jättesnygg påå bilderna =)

2009-04-28 @ 19:02:51
URL: http://sandra-omsandrasliv.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Du förgyller mina dagar,din blogg är så underbart bra:)

Kram<3

2009-04-28 @ 19:04:08
Postat av: Daniel i Göteborg

Alice,



Bry dig inte om det fåtal personer som finner ett nöje i tillvaron genom att prata skit. Du är jätteduktig, fortsätt med allt det som du tror på!



Om jag bara hade varit hälften så modig som du när jag var i din ålder så skulle jag ha varit överlycklig.



Lycka till, tjejen!

2009-04-28 @ 19:14:08
Postat av: Anonym

det är bra alice att du skriver vad tycker för jag tycker också det är väldigt viktigt att dom där jävla elaka svinen vet hur cp-skadede dom är. Jag är helt klart på din sida(Y):D

kram

2009-04-28 @ 19:15:49
Postat av: isa

Men gud. Verkligen kul att se att folk spenderar tid av sitt liv på att skriva massa dumma kommentarer. Skit i dom bara. Eller bajsa på dom. Det skulle jag gjort. Inte bokstavligen kanske, men jaa..

2009-04-28 @ 20:12:45
Postat av: Karolina

Hej Alice!

Bry dig inte om de dumma kommenatrena, de är bara avundsjuka på att du är .......BÄST, SNYGG OCH SJUNGER SJUKT BRA!!

Läs de positiva kommentarena istället :)

Puss på dig!<3<3

2009-04-28 @ 20:51:07
Postat av: Ika

Den tjejen som skrev det taskiga inlägget, jag tror att hon bara är avundsjuk på dig. Och bara för att det finns kändisar som har en pojkvän/flickvän som hon skriver, så betyder det inte att alla har det för allas liv ser ju inte likadant ut. Och sen måste man ju bli kär i en pojke, för man kan ju inte bara ta nån bara för att ha honom. Jag förstår om du blir arg på såna som försöker trycka ner och tror att dom vet allt. Jag vet heller inte allt men jag tror självklart på dina ord och tycker att du verkar vara en fin person, annars hade jag inte läst din blogg. Om det finns folk som skriver att dom ogillar dig, då är dom bara avundsjuka om dom faktiskt tar sig tid att läsa din blogg.



Jag tror på dig, du kommer gå långt i livet! Kram :)

2009-04-28 @ 20:59:49
URL: http://emelieeriika.blogg.se/
Postat av: Daniel i Göteborg

Du som skrev kl 19:15, jag tycker som dig. Men du bör nog lära dig lite som mer CP-skador, det betyder per automatik inte samma sak som "dum i huvudet". Gissar dock att du inte är särskilt gammal.

2009-04-28 @ 21:03:06
Postat av: ellen

Det kommer alltid finnas människor som tar ut sin avundsjuka genom elaka kommentarer. Strunta i dem, du känner dig själv bäst :)

Ser fram emot att se resultat av ditt hårda arbete genom mer musik från Alice snart ^_^

2009-04-28 @ 22:43:24
URL: http://blog.hellokitty.com/noliai
Postat av: Fanny<3

Folk som skriver sånna saker är bara avundsjuka, bry dig inte om sånna personer, du har ett för bra liv att slösa på att bry dig om dom <3



P.S Vi älskar dej ockkså<3

2009-04-29 @ 06:41:56
Postat av: emmy

ta inte åt dig av massa dåliga kommentarer.

fortsätt kämpa vi vet allt att du kommer nå dina mål ;)

2009-04-29 @ 12:50:51
URL: http://somemmy.webblogg.se/
Postat av: Micke

Den där Biatchen, ja,hon verkar ha lite för mycket fritid till skillnad från dig. Ta inte illa upp nu, men det värsta är inte "kritiken" hon riktar mot dig, utan det hon utsätter sig själv för. Tro mig, närhon mognat lite kommer hon att skämmas till 1000 över att hon trodde att hon kom med något smart och visste något om sitt eget och andras liv. Det är synd om henne. Man sitter inte och skriver ett sådär långt inlägg, om man inte har allvarliga översittar-problem eller är så pass naiv att hon vill att du ska uppmärksamma hennes patetiska inlägg.

När du har lyckats arbeta upp dig i karriären, kan du ju skicka en diskret hälsning till henne. Och det där om kärlekslivet, klart att man inte har tid med det när man kämpar för något så mycket som hon gör, det tror jag inte att de "världsstjärnor" som hon beskriver heller hade i din situation. Och Kevin, ja Sofia var anledningen till att han gick med i Idol(annars hade du vunnit haha xD), och han hade henne som flickvän innan. Det Biatchen inte verkar förstå är att det är själva processen innan som tar tid.

Så kämpa på, och fortsätt garva åt omogna, patetiskta människor.

Och till Biatchen: Som sagt du kommer skämmas när du inser hur mycket skit du skrev, tro mig: Been there done that.

2009-04-29 @ 13:22:26
Postat av: Emilia

Jag är besviken alice. omoget inlägg. håller med ulla! ( nu förlorade du en läsare iaf)

2009-04-29 @ 18:06:05
Postat av: Lisa

Jag tycker att du är grym som satsar på din dröm. Jag önskar att jag var lika stark och driven. Folk har alltid åsikter, det gäller bara att lära sig att inte lyssna till de som vill trycka ner en, utan ta åt sig av de som uppmuntrar och stöttar.

2009-04-30 @ 20:24:14
URL: http://ohja.nu
Postat av: alma

jag tycker att du är grym och du är bääääst i hela världen om du undrar=D

hoppas du får en bäst dag<333333



Kram!<3

2009-06-23 @ 08:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback