Meningen med livet och sånt

Jag har tänkt. Hela dagen har jag tänk. Mest legat stilla och tittat upp i taket och tänkt. Tänkt på allt mellan himmel och jord. Hur ont det gör att bryta ett ben, hur många olika glassorter det finns i hela världen, meningen med livet. Ja, ni fattar. Förresten hade jag en klok lärare på mellanstadiet som sa att man inte skulle tänka på meningen med livet utan istället fråga sig " vad är meningen GENOM livet?". Inte för att det var en lättare fråga direkt, men sak samma.



Jag har iallafall kommit fram till att man borde göra en film om mitt liv just nu. Fasen vilken bra film det skulle bli! Sjukt intressant och härlig film skulle det bli. Jag undrar vad den skulle heta? Och vem som skulle få spela huvudroll (dsv mig)? Kanske jag skulle spela mig själv? Nä, jag är nog inte tillräckligt bra skådis för det. Det sägs att jag är lik Eva Longoria. Kanske hon skulle få den stora äran, eller Lucy Lui? Hmm, tål att tänkas på.


Kommentarer
Postat av: aisha

Hej Alice!!Ville bara säga att du var grym i Idol förra året. Och du har en så fin röst. Lycka till med karriären!!!

Spana gärna in min blogg och ha en bra kväll:)

Kram!!

Postat av: Billy Boy

Fråga a: jatteont. Fråga b: Fler än man hinner prova så det är bara att lägga ner och satsa på pepparkakor. Fråga c: Det finns ingen mening så det är bara att göra vad man känner för och inte titta tillbaka för mycket.

Men vad vet man egentligen... Det kanske är massa rymddelfiner i en annan dimension som satsar pengar på vem av oss som förflyttar sig mest innan vi dör (100 år är som en minut för dem). Nä jag ligger aaaldrig och funderar på sånt här haha.. Hoppas du kommer fram till bra grejjer. Den som ska spela dig är... Natalie Portman. Hon är den enda skådisen med skönhet som ens kan jämföras med din ;)

2009-04-16 @ 21:35:06
Postat av: Alexandra

Jo om du gör en film ska de handla om dig o du själv ska va hvudrollen självklart många fler kommer köpa filmen då:) Tänka alla vill ju su hur ditt liv ser ut nu efter idol och allt kul :D Det var en väldigt bra ide tycker ja:)

2009-04-16 @ 21:37:51
Postat av: Elin

Det finns en i min skola som ser precis ut som dig :D

Hon borde få spela huvudrollen :]

Nej, men klart du ska spela dig själv.

Du behöver ju inte spela, bara leva ditt eget liv medans någon dold kamera filmar :]

Jag tog en jättebra bild på dig när du var i Sundsvall förrut, jag ska lägga ut den på min blogg om någon dag :) Du satt och skrev autografer, och kollade precis upp och log :]

2009-04-16 @ 23:32:46
URL: http://lellae.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag e inte så lik dig, men ja ställer gärna upp! ;D

Jag brukar också sitta i tänka. Speciellt på lektionerna. Typ som vad som finns utanför Jorden, i rymden... om Jorden går under... när... varför vi lever som vi gör... att allt finns.... verkligen filosoferar! xD

2009-04-17 @ 14:30:23
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Branda Song skulle ju kunna spela dig! Ni är helt otroligt lika! haha! (:

2009-04-17 @ 15:54:35
Postat av: Lovisa

Jag har funderat på samma sak. (det där med filmen) Vad mycket som händer i sitt liv som är likt det som händer i filmer. Livet går upp och ner. Ibland så har man så härliga stunder så ingenting annat spelar någon roll just då... men ibland så händer det så hemska saker. Ibland mår man bara dåligt... Livet är allt bra jobbigt ibland, men jag tror att man får hitta sin egna mening med livet. Det finns ändå så mycket underbart som livet har att ge ändå.



Ps. Ha det bäst :) .. Jag beundrar verkligen dig <3

2009-04-23 @ 18:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback