Sol

Oj, vad jag fick respons för mitt förra inlägg. Många tyckte att det var bra att jag sa ifrån, vissa tyckte att det var omoget. Ja, det kan ses som väldigt omoget och jag förstår mycket väl att man inte kan försvara sig för allt. Men jag ville bara uttrycka vad jag kände, och jag kände mig besviken och arg. Men som jag skrev i slutet av inlägget så gäller ju detta då bara en person. Någon som inte ens var mogen nog att skriva ut sitt namn, sin mailadress eller dylikt. Sak samma... Jag tror ni har fattat vilka/vilken detta gäller och att ni överiga absolut inte ska ta åt er. Nu släpper vi det!


Det har varit så härligt väder här idag! Jag och tjejerna tog en fika på stan, dock inte utomhus eftersom att de bygger om hela torget här i Gävle just nu och det står grävmasikner överallt vilket gör att det är extremt omysigt. Vi satte oss inomhus men kompenserade det sedan med att gå till boulongern (Parken) där vi tog en glass och njöt av värmen.


När jag kom hem fixade jag med en massa saker tills mamma kom hem och vi käkade middag ute i kvällssolen på altanen, jättemysigt! Har nu precis kommit in från en powerwalk. Det är så skönt att gå ut och gå tycker jag, rensa huvudet och bara få andas. Det är så härligt såhär ute på landet nu på våren. Naturen är så idylliskt vacker.

Det märks förresten verkligen när jag varit borta ett tag. Alla jag möter stannar upp och säger "nämen, det var inte igår! Hur är det?". Det är trevligt!  En av de bästa sakerna såhär med att bo på landet är att alla känner alla (nästan iallafall). Man blir thighta och det är en trevlig och mysig stämning. Okej, det kan i och för sig också vara en nackdel då allt som händer sprids som en löpeld. Det skvallras en hel del, fast det har ju sin charm det med såklart :) Jag uppskattade aldrig att bo på landet förrän jag började resa och vara borta mycket. Det är skönt för mig att komma hem till lugnet emellan åt fastän jag ju är en storstadsbrutta. Lite lugn och ro behöver vi alla ibland!






Victor (på bilden), Pontus och Mathias kikade också förbi.




Nu väntar en kväll i soffan framför tvn och "desperate housewifes" , ha ha.


Kommentarer
Postat av: Anonym

MEN TID OCH BLOGGA HAR DU, DÅ KAN DU FAN TA DIG TID O LETA KARL ALICE! Du är ju hur söt som helst, mitt liv är också jäktigt, jag har jobb och skola plus en lägenhet och sköta, är nästan aldrig hemma heller men tid för dejter har man alltid! :D Sluta deppa nu!

2009-04-28 @ 20:00:54
Postat av: Lilla K

Är det han på bilden som du dejtade förut? Söt var han iallefall, haha. Påminde lite om Ivar från Linas Kvällsbok faktiskt, iallefall håret ^^

2009-04-28 @ 20:10:07
Postat av: cajsa-maria

vill bara säga att jag älskar dig. varje dag när jag kommer hem från skolan sätter jag mig framför datan och kollar om du har skrivit ett inlägg!

och pom du har det blir jag jätteglad <3

love ya :)

2009-04-28 @ 21:28:21
Postat av: Therese

Precis dom du skriver, man kan inte försvara sig för allt. Men nu gjorde du det IGEN med ett halvt inlägg. Haha.

2009-04-28 @ 22:01:14
Postat av: -

Lol på kommentaren överst. Bry dig inte om sådana, de försöker bara vara roliga/provocera. Det lyckas inte så bra. Skit i dom. :)

2009-04-28 @ 22:39:42
Postat av: Anonym

hihi du är så söt! Det är som att om din karriär som artist var ett liv så är den i målbrottet. Halvvägs till att bli ett riktigt proffs som ser helhetsbilden och inte ägnar tid åt småsaker som påhopp eller enskilda åsikter, men till hälften fortfarande den lilla nyfikna tjejen som släpper in det hon ser i själ och hjärta.

Finns inte så mycket mer att säga än att du är underbar precis som du är och säkerligen som du blir också.

Du skrev att du inte är något än. Ingen är värd mer än någon annan, absolut, men du är något speciellt och det är helt ok att låta folk tycka. Ta hand om dig.

2009-04-28 @ 23:35:38
Postat av: Zäta

Är det ett måste å leta kille liksom? På vissa här verkar det gå som ett desperat mantra genom huvudet. Nu är det så att har man ett ganska spännade liv som ger en mycket, så är pojkvän inte så djävla viktigt. Sluta tjata och GET A LIFE!

2009-04-29 @ 08:17:31
Postat av: svea

håller med föregående talare. Man kan ha ett väldigt givande, spännande och kärleksfullt liv utan en pojkvän, kära nån! Folk påverkas för mkt av hollywoodfilmer, tror att förhållanden (och därmed hela livet) är som rosa sockervadd haha. nä, viktigast att älska och vara trygg i sig själv, tyvärr är det många som slänger sig in i förhållanden för att de inte klarar av att vara ensamma (vilket jag anser att vi alltid är som människor egentligen) och då bara lurar man sig själv..

2009-04-29 @ 11:10:01
Postat av: Anonym

instämmer med Zäta..well said:)

2009-04-29 @ 14:05:12
Postat av: A

men vadå landet? du bor väl i gävle? :P eller har jag missuppfattat något?

2009-04-29 @ 16:16:07
Postat av: Linn

Jag älskar dig alice. <3

2009-04-29 @ 18:42:49
Postat av: Alicia

jag älskar att sitta i boulongern med vänner !

det är så mysigt! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback