Blåmärken

Nu sitter jag äntligen på tåget hem! Ska bli sååå skönt att komma hem även om jobbet varit jättekul. Jag har alltså åkt runt med dansskolan Funky Kidz som finns runt om i hela Sverige och varit med i deras terminsavslutningsshow (oj,långt ord där. Ha ha) De åker runt på alla dessa ställen där dansskolan finns och gör en avslutning som ser likadan ut på alla ställen. Barnen (som är mellan 4 och 12 år ungefär) dansar och showar och mitt upp i allt kommer jag in och sjunger som "gästartist". Det är väldigt roligt att få åka runt på i de olika orterna och städerna och få se alla dessa barn. Fastän det är samma dansen överallt är det ju olika barn och det blir en helt annan grej. Kvalitén varierar och det är bara väldigt kul att se hur de olika barnen reagerar.
Allra roligaste är det att se hur barnen reagerar när jag kliver ut på scenen. I slutet gör vi nämligen 2 nummer tillsammans. Jag sjunger och barnen får hoppa och dansa hur galet de vill. Det är så kul att se hur de uppför sig på scenen i mitt sällskap. Under vissa shower har barnen tappat hakan och blivit alldeles stela och chockade. De rör inte ens på sig, de bara står och kollar på mig och ser ut som små fågelholkar. På andra ställen blir det helt tvärtom och barnen blir helt vilda. Idag var jag med om en situation jag aldrig varit med om förut. Under låtens gång dansade barnen riktigt galet, de hoppade runt som små grodor runt omkring mig. Skitkul var det, haha. Det bildades liksom som en ring runt mig och helt plötsligt tog en liten flicka tag i min hand. På mindre än en sek ville alla andra barn också hålla mig i handen vilken gjorde det hela rätt problematiskt. Jag har ju faktiskt bara en hand ( eftersom att jag håller mikrofonen med dne andra). De försökte istället grabba tag i min arm. Där stod jag och sjöng med en hel drös ungar hängandes i min arm. De som inte fick "plats" att hålla mig på/i armen tog istället tag i något annat på min kropp. Några barn tog tag i min tröja och hängde sig fast, andra i mitt hår. Inte heller ville de släppa fastän musiken tog slut. Nej de fortsatte att ta på mig i säkert 5 min till innan danslärarna kom och tog bort de små liven. Ja det måste ha varit en ganska speciell syn. Galet men kul!


Förresten, på tal om inget har jag fått världens blåmärken! Detta alltså efter att han konkat runt på min mycket rosa och mycket stora resväska som måste väga min dubbla kroppsvikt nu ungefär. Den är som en stor gris. Det är som sagt var inte det lättaste att resa runt med "grisväskan" på tåg hit och dit, men byten och vette sjutton allt vad det nu är. Efter en vecka är alltså hela kroppen full av blåmärken soim ser ut ungefår såhär...

Detta är på knät. USCH, det ser så vidrigt ut! Och vidrigt ont gör det också ska ni veta.
Antar att det kan ses som en "arbetsskada", ha ha.

Kommentarer
Postat av: Madde

ALice, din blogg var riktigt fin!

Postat av: Pernilla

Stackars dig!Det gör ju så ont att få blämärken:(

Hoppas det blir bättre:)

Kram<3

2009-04-26 @ 20:46:40
Postat av: camilla

har sätt en bild på dig när du har en vit tröja med blå ränder.. vart kommer den ifrån? den ser så himla mysig ut! du måste svara på de..

2009-04-26 @ 20:52:45
Postat av: Isa

Hejhej, inte för att det här har så mkt med själva inlägget att göra, men hur många per dag är det som läser din blogg i genomsnitt? Skulle vara lite kul att veta :)

2009-04-26 @ 22:16:20
Postat av: Anonym

Blåste lite på din knä nu :) Ragga väskbärare lite innan du drar på nästa tour så slipper du göra illa dig sötgumman!

2009-04-27 @ 00:27:07
Postat av: Magdalena

Välkommen hem Alice!!

2009-04-27 @ 08:58:05
Postat av: vispen

Haha, vad roligt med barnen, ungefär hur många barn är det på varje ställe då? Jobbigt med blåmärken, jag åkte också tåg i helgen, var i Östersund och tävlade i svenska mästerskap i showdown, det var roligt:)

2009-04-27 @ 14:32:13
URL: http://Http://www.vispen91.blogg.se
Postat av: Amanda

Hej jag undrar om det skulle vara möjligt att få göra en intervju med dig till ett skolarbete som vi håller på med på svensklektionen. Jag och mina två kompisar gör ett projektarbete om Idol 2004-2008. Vi hade tänkt att ställa några frågor till en av idolerna som har varit med varje år. Vi hade tänkt att mejla några frågor och vi skulle vara väldigt tacksamma om vi fick svar. Tack på förhand!

2009-04-27 @ 14:46:10
URL: http://amandalinder.blogg.se/
Postat av: malin

för inte så länge sen åkte jag skridskor med klassen och en kille råkade åka rakt in i mig samtidigt som han tittade ner på isen på en hockeypuck. Och då åkte han såklart in i mig med hjälmen mot min axel så jag hade världens största blåmärke på min axel i över en vecka efter det!

2009-04-29 @ 20:21:13
URL: http://mnablmijno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback