Idol är en fantastisk resa!

Antar att det var fler än jag som tittade på "idol" igår!? ;)

För mig var det en mycket speciell känsla när jag igår satt i tvsoffan och hörde "idol-jingeln" gå igång. Så häftigt att se alla de köande och sökande och inse att jag satt där för ett år sedan. Att jag också stått i kön, gått in i samma rum och gjort precis samma sak som alla dessa tusentals sökande. Att två utav dem i dec ska stå inför ett fullsatt globen, precis som jag och Kevin. Tankarna rusar som virvelvindar i huvudet och jag har en massa blandade känslor. För mig är det fortfarande overkligt och svårt att ta in att jag gått igenom denna resa. En lång men fantastisk resa. Något som ytterst få i hela världen får uppleva. Tänk att jag fick göra det!? Att jag fick den chansen och den möjligheten att göra något som detta. Helt otroligt! Jag vet knappt hur jag ska kunna uttrycka detta i ord då det är en sådan speciell upplevelse och känsla. Som vi alltid brukar säga " det spelar ingen roll hur mycket folk tror att de vet hur det känns. Det är bara vi som verkligen gått igenom detta om förstår hur det är". Något som för oss gamla idoler samman. Spelar ingen roll vilket år man varit med så delar vi ändå samma upplevelse och gemenskap och det är så fantastiskt  att möta människor som förstår precis in i minsta detalj hur det känns. För tro mig, det är helt obeskrivligt! Jag kommer aldrig att till fullo kunna ta in att allt detta hänt mig. Sakta men säkert, bit för bit börjar det såklart gå upp för mig vilken fantastisk grej jag varit med om. Men en del utav detta kommer för alltid att vara för overklig för att kunna ta in. Allt är som en enda stor, lång dröm. Och jag önskar att jag aldrig vaknar upp ur denna dröm, att detta kommer att vara för evigt. Att jag kommer att få jobba med detta för resten av mitt liv. Det är fortfarande min största dröm och något jag kommer att jobba för så länge jag lever.
Tack till alla er som gav mig hela den här underbara resan. Som trodde på mig och tog mig ända fram.
Idag gjorde jag ett besök på salong poppitopp och som vanligt gick jag därifrån med extraordinärt fina naglar. Alltid lika trevligt att komma dit! :) Sedan tog jag en mysig fikastund med världens bästa Bella och Mickis. Vi skvallrade och pratade om allt mellan himmel och jord och ventlierade det mesta. På ett sätt som bara vi tonårstjejer kan ;)
nu är jag påväg hem...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill också söka till idol.Men det är väl rätt hårt?

2009-09-09 @ 19:35:23
Postat av: Anonym

men vad är hem nuförtiden då?:p

2009-09-09 @ 19:43:53
Postat av: Emilia Kostenniemi

Åååh, jag är lycklig att idol börjat igen. Så galet roligt! Tycker faktiskt det börjat bra i år med. Men inget år går att jämföra med förra året. Du, Robin, Kevin och alla de andra från förra året, ni är verkligen de bästa i idols historia. Önskar att man typ kunde spola tillbaka tiden, eller att ni kunde fortsätta i år, med nya låtar och så. Men då skulle iofs inga andra få chansen. Men det jag vill säga är bara att ni gjorde idol till något extra! Som man verkligen saknar! <3

Postat av: Jossan

Ha ha nu började jag gråta också, förstår inte varför jag är så blödig nu för tiden!

2009-09-09 @ 23:17:37
URL: http://josefinebylund.wordpress
Postat av: Erika - Bloggar om min vardag & intressen

Du var verkligen värd den resan Alice!

& din dröm kommer att vara förevigt, du kommer att uppfylla den och du är redan en bra bit på vägen!

Kram på dig :)

2009-09-09 @ 23:44:46
URL: http://erikabjorck.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var tur att du fick vara med om idolresan, för det var underbart att följa den. Tro mig, du gav mer än du fick. Du är också obeskrivlig! "Bäst" räcker inte till.

2009-09-10 @ 11:39:18
Postat av: Linnea Gröning

jag är evigt tacksam för att du är en av de 2 som gick hela vägen. du gav mig så mycket Alice. Så mycket glädje. Det kommer inte bli samma sak i idol utan dig, du förgyllde hela resan. Tack. Helt fantastisk är du.

2009-09-10 @ 12:14:54
URL: http://linneawahh.blogg.se/
Postat av: ebba

Du va verkligen jättebra! :)

Tyckte du skulle vunnit ist för Kevin haha =)

2009-09-10 @ 15:25:18
URL: http://ebbatyp.blogg.se/
Postat av: VivianN'

finblogg!

kommentera/kolla min med!(yy'

kram!

2009-09-10 @ 17:11:38
URL: http://viviannshuile.blogg.se/
Postat av: Becka

Jag kommer ihåg när jag såg dig på idol för första gången, då tänkte jag men det är ju Alice!! Det är väl självklart att hon går vidare, hon är ju så enormt duktig! Tänk nu har det gått ett år och du är ett känt ansikte i hela Sverige!

2009-09-10 @ 17:31:39
Postat av: Erika

I år tror jag inte jag kommer att följa idol men förra året gjorde jag det och fredagskvällarna var riktiga höjdpunkter mycket på grund av Kevins otroligt bra framträdanden men också dig förstås.

2009-09-10 @ 19:46:30
Postat av: J

Förra årets idol var den bästa säsongen av alla som gått! Gillade alla de 5 sista deltagarna som var kvar. Men speciellt, dig, Johan, Robin och Kevin. Bästa någonsin. Så speciella perosnligheter men härliga och söta tillsammans.



Så snygga outfits du hade i Globen :). Kul när du skriver lite längre personligare text om vardagsting :).

2009-09-10 @ 22:09:09
Postat av: alma

Du var verkligen värd att du fick gå så långt i idol som du gjorde och du var bäst varje gång du var underbar och otrolig alice:D



Kraaam/Alma(:

PS: bilderna i inlägget var jättefina<33

2009-09-11 @ 08:34:48
Postat av: Ellinor

Bästa säsongen av idol var i alla fall 2008. Det kommer nog aldrig bli så bra!

2009-09-12 @ 08:55:29
Postat av: micaela

du var ju jätte bra:D röstade på dej massa gånger <33 din singel är jätte bra:)<3333

2009-09-13 @ 18:10:35
URL: http://micaelasmusicstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback