Evelina

Evelina min kusin fyllde 23 år igår. GRATTIS! Kom hem sent igår  från släktkalaset vilket var väldigt trevligt som vanligt. "Men?! är du hemma?!" utbrast de när jag dök upp. Ja, det händer med andra ord inte så ofta att jag är hemma nu för tiden. Därför är det perfekt för mig att catcha up med alla på födelsedagar, släktkalas osv. Hinner inte träffa dem så ofta som jag ju egentligen skulle vilja. De små barnen börjar bli så stora! Man känner sig så stolt när man ser hur duktiga och kloka de blivit.

För någon vecka sedan när vi hade stor trädgårdsfest vann min lilla kusin Thea, 5 år tipsrundan vi hade. Som pris fick hon min singel. Jag fick sedan höra att hon sovit med skivan i handen. Kommentaren när hon vaknade var: "Mamma! Det här är typ som när Kevin vann idol, fast jag vann en skiva, eller hur!!!"

Hahaha, vilken jämförelse! Det var himla gulligt sagt! Det måste med andra ord ha betytt så otroligt mycket för henne att vinna den där skivan! :)

Tillbaka till gårdagenskalas...
Som vanligt massor med goda saker att fylla magen med. Mat, bakverk, tårta m.m. Åt konstant i 3 h tror jag. Kvällen avslutades med rökt aborre. Ja, ni hörde rätt! Jag älskar rökt aborre. Det är sommar för mig! Min morbror Robert är en mycket skicklig fiskare och drar ofta upp många och stora fina firrar. Sedan röker de dem och det blir så otroligt gott ska ni veta! Färska rökta aborrar, mumma! Det är så vi gör här ute på vischan ;)


Jag & Födelsedagsflickan


Det blir mycket lek och bus!


det är såhär vi gör i hedesunda!



Det ser helt brutalt ut! Jag vet! haha

Kommentarer
Postat av: Lona ♡ designar din blogg, för bra pris:D

haha vad äckligt ;D

Postat av: Anonym

Underbart :) du är en go tjej du!

2009-07-26 @ 12:28:23
Postat av: Micke

Rökt aborre ÄR gott! Fast jag måste erkänna att jag inte har ätit det på väldigt länge...

Sedan finns det en sak att komma ihåg med aborre, den kan innehålla mycket kvicksilver så man får inte äta den under graviditet och ammning.

Men jag håller med - rökt aborre är gott, oavsett hur den ser ut! ;)

2009-07-26 @ 13:37:39
Postat av: Jossi

Jag gillar dig alice!

2009-07-26 @ 20:20:55
URL: http://myhat.blogg.se/
Postat av: larabitch

vart haru köpt ditt diadem?

2009-07-27 @ 21:09:52
Postat av: Linn (http://honkallaslinus.blogg.se/)

Var har du köpt diademet, ah va söt du är :D

2009-07-27 @ 23:35:55
URL: http://honkallaslinus.blogg.se/
Postat av: Jj

Rökt aborre är skitgott! älskar det med. Go Alice, du e söt.

2009-07-29 @ 19:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback