Ännu en vinst och Gästrikland i världen

Ledsen för dåligt bloggande, men dagen har varit fullspäckad. Jobbade och fixade en massa saker hemma på förmiddagen och försökte bestämma vad jag skulle ha på mig och (ännu viktigare) vad jag skulle sjunga ikväll. Med lite tips och råd från Bella blev det heaven´s on fire och These words. På eftermiddagen åkte vi upp mot Läkerol arena och vid 18-tiden sjöng jag i foajén. Det glädjer mig att det var mycket folk! Kul att se alla bidrag till "gästrikland i världen" också. Skyndade mig ner på isen och sjöng nationalsången, gick helt okej med tanke på att jag höll på att halka när jag rörde mig nere på isen. Efter det avnjöts en god middag i resturangen medans vi tittade på matchen. I andra perioden gick jag dock ner och satte mig på läktaren. Mer feeling där! :)  Jag delade även ut pris i periospausen till vinnarna i "Gästrikland i världen" tillsammans med landshövding Barbro. Brynäs vann iallafall, WOHO! Kan det möjligtvis bero på min närvaro? varje gång jag är på plats vinner de! :D Nej, det beror nog inte på mig. Men man kan ju  få låtsas ;) Skönt med en vinst iallafall.


Efter matchen signerade jag och det var väldigt roligt att se att det kom folk för att ta min autograf, det värmer och gör mig otroligt glad. Gävlebor är sköna alltså! :) ikväll har jag träffat massor av härligt folk. Dels folk jag känner men även folk jag inte känner också. Det är en rolig grej med att gå på matcherna också, ett extra plus liksom, att träffa myket härligt folk.

Jag har fått ett beroende utav choklad. Jag vet inte vad det är med mig, men jag blir tokig om jag inte ätit choklad på en timme. Jisses, det kommer att sluta med att jag ser ut som dunderklumpen. Det har blivit dåligt med träningen den här veckan. Min träningskompis Amanda är sjuk, ha ha. Vilket gör mig omotiverad. Det är inte roligt att träna själv. Nu får hon ta och rycka upp sig och bli frisk innan det går så långt att jag inte får på mig byxorna längre eller något liknande.



Just nu sitter jag och skvallrar lite med en av mina allra bästa vänner Bella. Våra disskussioner kan bli rätt roliga och knäppa ibland, hihi. Typiskt tjejprat som är alldeles otroligt roligt!




Nu ska jag hoppa i säng så att jag är pigg och glad imorgon, Godnatt


Kommentarer
Postat av: Anonym

roligt för dig :)

Postat av: emelie

Min mamma är klassföreståndare för de som vann "gästrikland i världen", :) Så hon var där nere på isen tror jag.. ;)

2009-02-20 @ 13:18:18
URL: http://emliah.blogg.se/
Postat av: snuffeluffN

hejj , dt skulle vara trevligt om man fick veta ett bra tag i förväg vart du kmr att sjunga/signera ;)

så man inte missar dt , PUUUSSS <3

2009-02-20 @ 17:28:07
URL: http://snuffeluffn.devote.se
Postat av: G

Ahaaa! Så det är DÄRFÖR Brynäs har ryckt upp sig...



Snälla, sluta gå på brynäsmatcherna! Särskilt imorgon skulle jag vilja att du höll dig långt ifrån Läkerol Arena ;)



Tack på förhand!



// Djurgårdare

2009-02-20 @ 17:34:38
Postat av: Y

Sockerberoende är mycket vanligare än man tror. Det blir lite abstinens efter ett tag om man slutar men det bra är att det går över på några dagar också, bara att ha diciplin några dagar! Du måste ju fortsätta vara het, det ger ju faktiskt en jättefördel i ditt yrke. kram!

2009-02-20 @ 17:44:51
Postat av: Anonym

På tal om Kiss så är låten "I was made for loving you" ännu bättre:)

2009-02-20 @ 18:41:35
Postat av: Anonym

Alice du behöver inte be om ursäkt eller förklara dig när du inte hunnnit blogga osv. Vi är jätteglada över att du fortfarande bloggar och gör det med så stort engagemang. Det är alltid kul att besöka din blogg och läsa all text och titta på alla bilder. Det finns inte många som har ett så "busy" liv som dig och ändå lägger ner så mycket tid på att blogga! Du är bäst!



Men nu får du inte gå på fler Brynäsmatcher :) haha Jora klart du ska, det är väl kul om de håller sig kvar i elitserien iaf. Även om du håller på fel lag ;)



Angående ditt chokladbehov kanske detta är till nytta...



"Fortfarande tvistar man om huruvida choklad är en kärleksdryck eller inte. Det finns dock ett samband mellan att äta choklad och att vara kär - eller rättare sagt: att inte vara kär. Choklad innehåller ett kemiskt ämne som kallasfenyletylamin, som också finns i den mänskliga hjärnan. Detta ämne är ett naturligt amfetamin, som aktiveras när människor blir förälskade, och som kan ge känslan av exalterat lyckorus. När man inte är kär utan känner sig nere och deprimerad, är det vanligt att man tar en chokladkaka till tröst. Det är kanske kroppens naturliga reaktion för att ersätta det saknade kemiska ämnet."



eller så kanske du helt enkelt bara är en riktig gottegris? ;)

2009-02-20 @ 19:36:11
Postat av: Alicia

Jag var där , du var duktig :)

Hade tänkt gått på signeringen men det går ju bara dom bussar som går direkt efter matchen så jag var tvungen att springa:)



2009-02-22 @ 20:33:39
URL: http://alvedonspray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback