ska vi ta en nattmacka?

Jag sitter och försöker lära mig mobilblogga, men det vill inte funka. det står att det typ inte går att verifiera nummret eller något sådant, jag fattar inte varför det inte vill funka! makes me angry.

Idag när jag fikade med sköna tjejgänget Bella, Mickis, Karin och Issa spånades det hit och dit om en hel del. Flummigt och roligt! En hel del nya ord uppfanns också, ord som "igga" eller citat som "ska vi ta en nattmacka" , HA HA. Det är så skönt att få komma hem och bara flippa ur med er! Tack för att ni finns, haha.




Förresten, ska jag tacka min fina familj också för att ni finns. Tack för att ni står ut och har stått ut med allt den här hösten. Utan er skulle det här aldrig funka. Love you!


Idag var det värsta snöovädret här hemma. Morfar skulle skjutsa mig in till stan, men insåg att det skulle bli tufft att köra så jag fick lifta med Anders istället. HAHA, tack för skjutsen, och tack till Eve som fixade det!


Nu sitter jag här framför datorn och planerar resten av veckan, samtidigt som jag och Frida spånar på nya bloggdesignen. Har ni några önskemål? Fick höra att ni inte ville ha en mörk iallafall :)
 Huh, det här kommer att bli en tuff vecka! Mycket att göra, men roligt också såklart.


Nu ska jag dricka varm choklad och försöka slappa lite. PUSSSSSSS


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är mer värt en livet alice, du är mitt liv!!

2009-01-20 @ 21:58:56
Postat av: olivia

jag menar det<3

hoppas verkligen att få träfa dig igen!!

Postat av: Selma

Hej Alice du är min idol :)

2009-01-20 @ 22:17:00
Postat av: anna

jag säger också " igga " :)

2009-01-20 @ 22:29:11
Postat av: Amanda

Jag tycker att designen som du har nu är fin :) Men om du ska ändra ändå, så kanske typ benvit färg med något fint mönster i någon annan färg?

2009-01-20 @ 22:32:09
Postat av: felix

Den är redan kanon. Man ser ju klart och tydligt den vita texten på den svarta bakgrunden, kan det bli tydligare? Folk ser tydligen svart på vitt men inte tvärtom??? den som inte ser borde skaffa sig ett par glasögon! Byt bara design om du själv tycker det.

2009-01-20 @ 22:32:54
Postat av: Anonym

Din blogg är fin, fast man kan bli lite snurrig i huvududet av att läsa en så stark ljus text mot en så mörk bakgrund, blir lysande. Eller så är det bara jag, haha. ;D

<3

2009-01-20 @ 23:20:09
URL: http://sheriilyn.webblogg.se/
Postat av: annalisa s

jag tycker din blogg är jättefin! :D ! JAG ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR DIG meeeeeeega mycket. massa varv runt jorden . i love you alice

2009-01-20 @ 23:43:37
Postat av: Linnea Gröning

För mig spelar det ingen större roll hur din design ser ut, jag kommer vilja läsa din blogg iaf, för jag älskar dina inlägg! :* <3

2009-01-21 @ 07:49:24
URL: http://ilyalicesvensson.blogg.se/
Postat av: Hang - Designar bloggar

Tror nog att du måste aktivera din mobil ;D

2009-01-21 @ 08:32:36
URL: http://hang.blogg.se/
Postat av: mamma

Tack själv Alice, för att DU finns!!! du får det verkligen att hända saker...:-)och det gillar vi. Du är bäst!! PUSS

2009-01-21 @ 09:22:27
Postat av: vispen

Det har snöat och regnat här hela veckan. Men jag har inte varit ute särskilt mycket och det stör inte direkt mig men jag längtar tills sommaren är här igen! Jag har också mycket att göra den här veckan men jag kan tänka mig att det är jobbigare för dig, du går ju andra året på gymnasiet också, jag går ju bara första året:D Lycka till med allt i alla fall!

För mig spelar designen på din blogg ingen som helst roll eftersom jag ändå är blind:P Bara du blir nöjd så är ju det bra. Jag har tyvärr inget förslag på design som jag tycker skulle passa.

2009-01-21 @ 13:29:22
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: Nadia

Hej alice! Jo det är så här att min kompis som heter Dilnaz är ett otroligt STORT fan av dej och Johan. Jag tänkte att om du har tid, eller om du vill, att du kanske kunde skriva en grattishälsning till henne? Hon fyller nämligen år på fredag! Hennes blogg är http://johangoestokiohotel.blogg.se

det skulle vara skitkul ifall du gjorde det!

Kram/ nadia

2009-01-21 @ 13:34:17
Postat av: Jenny

Vilken fin blogg du har :) Skulle bli jätte glad om du tittade in i min blogg och kanske kommenterade något!

Kram <3

2009-01-21 @ 15:09:32
URL: http://algotina.blogg.se/
Postat av: hejhej

Byt bara om du själv vill, den är ju jättefin nu med:)

2009-01-21 @ 16:58:03
Postat av: Linda

Jag tycker färgerna är rätt bra, men det skulle ha varit några fler bilder eller detaljer där uppe på..där det står Alice. Jag tycker för övrigt att det är roligt att läsa din blogg, nu när du inte är idol längre. Ha det bra, hälsa Robin om du träffar han snart :)

2009-01-21 @ 17:02:26
Postat av: Sandra

jag undrar en sak Alice, varför är du så jävla avundsjuk på Kevin!? varför glor du och kollar snett på hans fans? när du var i vällingby så stirrade du och Robin på mig och min kompis när jag sa till Kevin att jag skulle hälsa från Jessica, min nätkompis, och du bara kastade bort min kompis häfte, men du ska veta en sak Alice, jag har röstat så jävla mkt på dig, och det är såhär du tackar!? jag ångra så jvla mkt att jag röstat på dig, du är så egoistiskt, hoppas verkligen att du tar åt dig! hade jag träffat dig innan hade jag aldrig röstat på dig, du är så jävla otrevlig .. tror du att du kommer komma långt om du håller på såhär eller!? tänk lite Alice, TÄNK! jag vill inte skriva en taskig kommentar eller något taskigt, så jag säger bara sluta glo på kevins fans ..

2009-01-21 @ 18:04:35
Postat av: Erik

Lite tips och önskemål:

Det mesta finns ju redan. Blogg.se är bäst!

Ljus bakgrund är ganska viktigt för tydligheten faktiskt. Du vill väl att även dina 50+ fans ska kunna läsa, haha. Och svart bakgrund känns rätt omodernt också.



Sen är typsnittet Calibri och det funkar inte på alla datorer. Man borde ha ett par alternativa typsnitt, t.ex. Verdana (den som hjälper dig vet vad jag menar). Och så tycker ju jag att fetstil blir ganska jobbigt i längden.



Lite bilder på dig när du uppträder vore kul också, men de får inte vara för stora så att sidan blir seg om man läser den på mobilen till exempel.

2009-01-21 @ 19:16:37
Postat av: Ellinor

Din blogg är ur snygg :D (önskar jag kunde göra en sån här snygg blogg) i alla fall jag tänkte bara säga att det skulle vara roligare med flera bilder att kolla på, specielt på dig och alla du é me typ :P



Kramizar Ellinor :D

( Om du var här skulle jag ge dig en kram för att du är såå duktig och söt xD )

2009-01-21 @ 19:22:24
Postat av: Alexander

Designen på bloggen är ok. Jag är nöjd så länge du bloggar. Designen på din blogg spelar inte så stor roll för mig, men det är ju du som bestämmer :)

2009-01-21 @ 19:55:58
Postat av: Anonym

Är du rädd för Olivia? :P

2009-01-21 @ 20:06:40
Postat av: sandra

Hej! Har hört fram och tillbaka att du är ihop med Robin B och inte ihop med honom... Vad stämmer? Är ni ihop? Kan vi inte bara berätta det isåfall? Ni har ju inte direkt något att skämmas för, både du och Robin är ju snygga =)Så, snäälla...? :D Kram!

2009-01-21 @ 20:25:34
Postat av: Anonym

svart bakgrund e ascoolt! passar en stenhård rockbrud som Alice helt perfekt ;)

2009-01-21 @ 21:11:05
Postat av: lisa

åhh, nattamacka o en varm choklad skulle sitta finfint nu :D



angående bloggdesignen tkr jag svart är jättefint! :)

2009-01-21 @ 21:18:20
URL: http://lisili.blogg.se/
Postat av: A

Som många redan sagt, välj det som du själv gillar ;)

2009-01-22 @ 08:12:52
Postat av: anna

du var inte med i eftersnacket igår på SVT2 21/1

jag kollade ;(

2009-01-22 @ 18:25:20
Postat av: Felicia

2009-01-24 @ 19:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback