mos...

när jag är hemma och sjuk kommer "hemmafrun" i mig fram. Idag försökte jag mig på äppelmos. Måste ju passa på när det är äppelsäsong ;) Min mormor gjorde alltid världens godaste äppelmos! Jag tänkte helt enkelt försöka återskapa den, och det gick ju sisådär va. Gick ut och plockade äpplen och frågade Catrine hur man gjorde. "Det är jättelätt" sa hon. Och med de orden gick jag in i leken med inställningen "det går fan inte att misslyckas med äppelmos". Men ack så fel jag hade... Det går visst. TRO MIG! Hur enkelt det än må vara... Det blev en brun, äcklig sörja som brände fast i kastrullbotten. HAHA. Jag kommer nog inte att bli den som för släktens traditioner i käket vidare känns det som efter det här.



Ja, riktigt såhär såg inte min äppelmos ut.
Jag ska nog försöka mig på en äppelkaka eller något annat lätt....

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det finns nog en liten hemmakatt (ja lr hemmafru tom?!) i dig, det har man ju förstått.

Bättre lycka med pajen nu då!

kram

2009-10-01 @ 16:34:26
Postat av: Flower K.

Ja det finns mycket äpplen nu!

2009-10-01 @ 16:36:22
Postat av: sara

Men det var ett tappert försök Alice :) Bättre lycka nästa gång och äppelkaka är minsann inte dumt det heller :)

Postat av: J

Vad duktig du är Alice, som försöker att göra traditionellt äppelmos som är så gott :). Det är aldrig lätt första försöket ju hehe.



Tänkte på en sak. När du skriver inlägg, kan du inte dela upp texten i stycken så att det blir lättare att läsa? För det ser och blir så mastigt när texten är i en stor lång klump :)

2009-10-01 @ 18:33:51
Postat av: Clara-Filippa

Haha du försökte ialla fall :D

Jag har några frågor jaag vill ställa dig skulle du kunna maila mig är du snäll

Till: [email protected]

2009-10-01 @ 19:02:00
Postat av: Agnes

Äppelmos är så gott!

2009-10-01 @ 19:07:42
URL: http://happydayz.blogg.se/
Postat av: Vilma Alices största fan

Du Alice jag skulle nog ha gillat den så mörk den kommer ju från ditt hjärta och dig + din röst!<3 , vill ha en shoppingtur med dig men min önskning kommer ju inte gå i uppfyldelse ;'( <3 ÄLSKR DIG HOPPAS DU GILLAR MIG !<3333333333

2009-10-01 @ 19:45:53
Postat av: Patrik

Krya på dig:)

2009-10-01 @ 21:28:45
URL: http://putteisback.blogg.se/
Postat av: Erika - Bloggar om min vardag & intressen

Äppelmos är jättegott!

2009-10-01 @ 22:03:35
URL: http://erikabjorck.blogg.se/
Postat av: J

Förra årets Idol 2008 var mkt bättre och intressantare deltagare. Saknar förra året. Du och Johan Palm <3. Förresten kolla in Fokis blogg, jättesöt! :) www.fokis.se

Hon är från Thailand, men inte adopterad.

2009-10-01 @ 23:54:02
Postat av: Anna Lundh

Sööt! Va duktig du är :D

2009-10-02 @ 09:17:26
URL: http://annalundh.se
Postat av: Tobias

Äppelkaka är sjukt gott ;D

2009-10-02 @ 11:45:16
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback