"Fejjan"

Jag sitter och funderar på facebook. Facebook är en helt makalös uppfinning alltså, som kanske icohförsig börjar gå till överdrift. Men jag tycker att det är skitbra! Det tycker jag verkligen. Det bästa med fejjan är att man kan hålla koll på vad som händer. T ex såhär när jag nu befinner mig nere i Svenljunga kan jag ändå ha full koll på vad alla där hemma gör.  Amanda min kusin t ex är nu äntligen frisk och ska ta sin dotter Thea till frissan idag läser jag på hennes status. Intressant.... Jag kan tjuvtitta på folks bilder vilket faktiskt ärt jätteintressant och kul, jag kan tjuvtitta på vilka som för konversationer med varandra och om vad. Världens bästa spionverktyg liksom. Det är på facebook man hittar allt skvaller. Man kan se vilka par som gör slut/ blir ihop/ gifter sig eller kanske har statusen "its complicated". Man får reda på det mesta genom fejjan och när jag sitter och pratar om allt mellan himmel och jord med mina tjejkompisar kan det låta såhär ungefär:

- Han hade skaffat tjej förresten

- jaha!? Vart hörde du det?

- Det stog på facebook!

- Jaha, oj. Vem då? Vem är hon?

- Nej det vet jag inte. Vi får snoka på facebook.


Haha, ja facebook är allt en bra uppfinning alltså. Fast en grej jag tycker är mindre bra är det här med att "tagga" foton. Eller ja, det är väl bra kanske och rätt kul och användbart. Men varje dag taggar jag av dussintals bilder på mig som dyker upp. Det kan vara allt ifrån bilder från dagis till osmickrande partybilder då jag väl kanske inte riktigt varit i mitt esse. Varje dag taggar någon där ute i världen mig i ytterligare ett par hemska bilder som egentligen borde censureras och raderas från alla hårddiskar i hela världen. Det är inte kul alltså! Nej, det gäller att hålla koll på de där "taggarna" och se till att ta bort det snabbt som attan och hoppas på att ingen hann se det. Å andra sidan tycker jag att det är jättekul att tagga andra personer och se foton på andra, så visst fortsätt tagga, men räkna med att jag kommer att tagga av mig själv på de flesta bilderna jag blir taggad i. Okej, nu blev det lite mycket av ordet "tagga".


Kommentarer
Postat av: Anonym

va inte så känslig alice......

2009-03-16 @ 14:51:39
Postat av: Anonym

hahaha håller med dig :D hatar taggar :P

2009-03-16 @ 15:39:28
Postat av: Julia H

aa det e lite pinsamt när folk taggar en :P speciellt om bilden e pinsam xD

Postat av: Amanda

HÄRLIGT MED FEJJAN! :-)



föresten så lär du se Theas frisör resultat på min blogg sen ;)

2009-03-16 @ 16:31:48
URL: http://amandahedesunda.blogg.se/
Postat av: turez

Ja, facebook är verkligen ett asbra spionverktyg och man håller verkligen koll på ALLA! Ibland kan man väl tycka att man får reda på lite VÄL mycket om andra men det får man ta om man spionerar! ;)

2009-03-16 @ 16:38:17
URL: http://turez.wordpress.com
Postat av: Anonym

Lägg in lite mer bilder så blir bloggen ännu bättre! :D

2009-03-16 @ 16:46:07
Postat av: K

Tjena!

Är det inte lite dubbelmoral att du får "tagga" andra, men andra får absolut inte "tagga" dig?

Sedan förstår jag inte vad som händer om du "avtaggar" bilderna, är inte bilderna kvar ändå?

Du kommer förmodligen bli igenkänd ändå så gör det egentligen någon skillnad?



/K

2009-03-16 @ 17:01:58
Postat av: Anonym

Hej Alice!

Tänkte bara fråga om det var sant att Robin B. Ska var med på TUR Mässan i GBG på lördag?

2009-03-16 @ 19:22:43
Postat av: caroline brunner

kan man adda dig på fb? :)

2009-03-16 @ 21:05:40
Postat av: kickan34

hey de e säkert bra, men de e mycket birus och trojaner på facebook, tyvärr. varit medlem där en gång men avregga mig ganska snabbt då datorn blev blixtseg när jag varit inne där. Så se upp lite och ha bra antivirusprogram på datorn. Ett tips bara! ;)



Kram

2009-03-17 @ 21:16:12
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback