Rockbjörnen

Ja, jag lovade ju som sagt var att berätta om gårdagen.
Det var mycket trevligt, jag och Johan gjorde oss i ordning. Åkte sedan för att möta upp Kevin och Robin och vi drog sedan mot Cirkus och Rockbjörnen. Jag fick vääääääldigt mycket beröm för min klädsel och mitt hår. :D Klänningen jag bar kommer från mäket "Motel" och butiken BLÅ. Håret är gjort av Janni på salongen Agaton Sax. Tack till er :)

Minglade runt lite, träffade en massa trevligt folk och sedan var det dags för galan som var lite långtråkig i början men när det började komma igång var det jätteroligt att se alla artister, inslag osv.  Något som var inspirerande att se var att Amanda Jenssen vann TVÅ rockbjörnar. För ett år sedan var hon i samma sits som jag antrar jag, nybliven tvåa i Idol och idag är det jag som sitter i den sitsen. Att se henne kamma hem två rockbjörnar fick mig att drömma ännu mer och jag blev taggad på att kämpa mig framåt och nå någonstans. Jag önskar att jag om ett år iallafall är nominerad till en rockbjörn, det vore en dröm! Verkligen något att sträva efter och något som ger mig en extra kick och energi att fortsätta kämpa min dröm och en karriär.
På efterfesten var det drag och vi hade kul, träffade även där en massa roligt folk. T ex låtskrivaren till "So What" som jag sjöng i globen, det var otroligt kul att få träffa honom, ännu roligare att höra att han tyckte att jag gjorde låten bra! Ärofyllt! Kvällen avslutades med en rätt konstig och kanske tråkig incident men det catchade vi upp genom att röja loss med guitar hero, HAHA :D

Idag har jag som sagt var mest myst runt och haft en skön dag. Vi slappade runt i lägenheten några timmar och drog oss sedan in mot stan och käkade sushi till lunch, mums! Tog en fika efteråt i sturegallerian och sedan var det dags för mig att åka hem. Väl hemma i Gävle blev jag uppmött utav Johan, Zara (från talang 2008), Hanna (hennes syster) och Agneta (hennes mamma) som dessutom hade med sig ett filmteam från tv4 vilket följde oss mot Helges studion där vi spelade in tvinslag och sjöng och grejade. Riktigt roligt, det var ett tag sedan jag träffade lilla gohjärtat Zara.

Imorgon blir det turnéstopp i min hemmastad Gävle, Valbo köpcentrum. Ska bli väldigt roligt att se om det kommer mycket folk. Det hoppas jag, Be there!



kvällens outfit

klänning från BLÅ ( Motel)
Skor från Zara
strumpbyxor H&M
Armband från min kusin (oliviaahlandersandberg.blogg.se)


Jag & Johan


Jag och Kevin på efterfesten


jag & Robin


Kitty, Johan & Jag





fika idag inne på sturegallerian, jag var rätt trött, hihi.


Ida, Zara, jag & Hanna idag under tvinspelningen.

Ida till vänster jobbar i studion, Hon var en stor idol för mig när jag var mindre, eller hon är såklart det fortfarande. Hon är en makalöst duktig sångerska och världens underbaraste person.



Förresten fick jag de nya bilderna från plåtningen idag. Det var hur många bilder som helst och de var jättefina! Kanske inte jag, men bilderna i sig! Den här bilden är tagen av Josefin Hermansson http://powerpinglan.googlepages.com


Den här bilden är tagen av Hansaa http://hansaa.se/

Snygga va? STORT TACK till er båda!



Nu ska jag käka glass framför tvn, hihi.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Anonym

SNYGG-ALICE!!!! det kanske börjar bli tjatigt att få höra detta varenda gång, men du blir faktiskt skitsnygg på varenda bild.

2009-01-24 @ 02:59:58
Postat av: Anonym

Ursöt på fikabilden så söt så man bara vill pussa på dig! Det kanske är däför du är så söt eftersom du fikar så ofta hihi. Bubbelbilden är härlig älskar den PUSSSS

2009-01-24 @ 03:12:34
Postat av: Sara.S

Aw va fina bilder, Alice!



Postat av: Alexander

Vilka fina bilder, så söt du är :)



Jag är helt säkert att du kommer att vara nominerad eller till och med vinna en rockbjörn.

2009-01-24 @ 10:36:36
Postat av: ida

Sjukt fina bilder :)

2009-01-24 @ 11:02:54
URL: http://sockersotaida.blogg.se/
Postat av: Carro

du såg urläcker ut på galan :D :D

men vad var det för tråkig och konstig incident som hände sen på kvällen då? nyfiken ^^

kramar till dej alice!

2009-01-24 @ 11:07:21
Postat av: Josefine

Kommer till valbo jag.. (:

2009-01-24 @ 11:24:13
URL: http://emmyjosefine.blogg.se/
Postat av: Båni

WOHO, FÖRSTA KOMMENTAREN <3

2009-01-24 @ 12:21:24
Postat av: Amanda

JOHAAN <3 Mer om honom tack! :D Kan du inte säga att han ska skaffa egen blogg? Vore jätte roligt ju.



Vet han föresten om den här bloggen; http://johanpalmfan.blogg.se? Älskar den! <3 Ha det bra!

2009-01-24 @ 12:22:26
Postat av: Alexandra

heej Alice!

vilken fin blogg måste jag säga.

hoppas att du får ett skivkontrakt.

sköt om dig !

kramis

2009-01-24 @ 12:58:01
Postat av: madde

Nästa år är det din tur att kamma hem en massa rockbjörnar!

Nu när Idol är slut, när/var kan man då få se dig? Eftersom du är min klart största Idol så skulle det ju vara kul att få träffa dig live liksom.

Ha det bra!!

2009-01-24 @ 13:09:13
Postat av: Erika

Du verkade ha en rolig kväll :) och du va klädd jättefint & också ditt hår va jättefint :) Gulligt kort på dig och johan :) jag är ett stort johan fans ^^ korten på dig va jättefina :) hoppas du har det bra, Kram!

2009-01-24 @ 13:22:09
URL: http://stopthissong.blogg.se/
Postat av: Emma

Hejhej!!

Åh vilka fina bilder.. Undrar bara hur många läsare du har?



Puss & Kram och lycka till i framtiden!!

2009-01-24 @ 13:31:40
Postat av: carro

dom var jätte fina bilderna! du är visst jätte fin :) Du var jätte fin på galan också. Längtar tills du släpper skiva, många kramar!

2009-01-24 @ 13:45:21
URL: http://carrorocks.blogg.se/
Postat av: Anonym

gillar klänningen ! :D

2009-01-24 @ 13:48:36
Postat av: Ida

Hej alice ! Jag tycker du är grym på att sjunga , du har en unik röst ;-) , jo har en annan fråga , om du typ har msn skulle jag kunna få den då ??

pussar o kramar från Ida (en lycklig 97:a)

tack i förhand

2009-01-24 @ 14:01:24
URL: http://idizzzen.blogg.se/
Postat av: Marielle

Väldigt snygga bilder!



2009-01-24 @ 14:23:15
Postat av: Anonym

Vart har du köpt den lila tröjan? :) Superfin! Du borde visa lite fler outfits tycker jag för du är så himla inspirerande.

2009-01-24 @ 14:33:17
Postat av: Svea

Tråkig och konstig incident? vadå? som det där pinsamma du pratade om för ett par dar sen sa du inte heller va det va. har man sagt A... !! :P jaja, ser kul ut iaf, skitsnygg outfit, klänningen wow och sen svarta strumbyxor och de snygga skorna till det, vill ha! kram

2009-01-24 @ 14:54:33
Postat av: carolina

ROBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)(L)

åh så snygg klänning du hade, och håret=)

och fotorna var också väldigt fina!

hoppas ni hade kul!

2009-01-24 @ 16:01:33
URL: http://carolinatuoma.blogg.se/
Postat av: jennifer

otroligt snygg klänning!

2009-01-24 @ 16:02:48
URL: http://linnjennifer.blogg.se/
Postat av: Hanna

Heej! det verkade som att ni hade riktigt kul på rockbjörnen ;) jag vill så gärna träffa dig och Johan Palm, jag träffade dig när du sjöng me Robin och Kevin i Haninge centrum (sthlm), men jag vill så gärna träffa Johan oxå. Jag är ett stort fan till er alla (kevin, robin, du & johan). Jag har en fråga: Vad brukar ni göra på dagarna? & brukar du och Johan vara med varann ofta (ex. äta m.m)? Hare bääst :) ps. jättefin blogg!

2009-01-24 @ 17:01:07
Postat av: frida

så jävla snygg gumman, grr ;) skicka bilderna snart så vi kan fixa lite här på bloggen <3

2009-01-24 @ 17:28:42
URL: http://fraijda.blogg.se/
Postat av: amanda

jag tycker att varje måndag ska du skriva dina planer för veckan vart du ska singnera någonstans i veckan och med VILKA och vilken dag eller om du ska uppträda eller någonting. För det är så himla smidigt att klicka in på din blogg och se vart du och johan, robin, kevin mm uppträder eller singnerar och man kan lättare planera att åka dit och se.

Älskar din blogg, så jäkla bra på att skriva men du får gärna pusha johan lite så han börjar blogga lite varje dag igen hehe :).

Puss och kram

2009-01-24 @ 17:38:30
URL: http://aammi.blogg.se/
Postat av: Elin

klänningen var jättefin alice jag är ditt största fan av alla <3<33<3<3<33<3

2009-01-24 @ 17:40:01
Postat av: Josefine

När jag spelade in min första låt på helges var hon med :D

2009-01-24 @ 17:47:43
URL: http://emmyjosefine.blogg.se/
Postat av: ..

fegis

2009-01-24 @ 18:44:05
Postat av: vispen

Sushi är hur gott som helst ju! Är det du på de två sista bilderna? Jag visste inte att du känner Zara, vad roligt, ni sjunger ju jättebra båda två! Lycka till imorgon, det kommer säkert att vara en massa människor där! Kram

2009-01-24 @ 18:55:58
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: Anonym

ni var great i valbo :)

2009-01-24 @ 18:58:24
Postat av: Amanda - Kusinen

fiina bilder! gillar när du har håret så där :-)



Lydia är "in lööööv in Robin ;)"



kram Amanda

2009-01-24 @ 19:01:47
URL: http://amandahedesunda.blogg.se/
Postat av: Angelica

Du är väldigt fin på dina bilder :)

2009-01-24 @ 19:48:50
URL: http://slappbrallan.blogg.se/
Postat av: erika

Jag var i valbo idag och såg på dig! jätteduktig :)

2009-01-24 @ 19:52:25
URL: http://eriikal.blogg.se/
Postat av: britta

alice! du var så duktig idag! :)

2009-01-24 @ 20:01:36
URL: http://bstrandberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asså jäklar vad grym du är som lägger ut bilder och skriver om hur du har det för oss! Det är jättekul att hänga med här och det är skönt att veta att du verkar ha det bra. Vi som läser din blogg är ju redan fans och du tjänar ju inget själv på att skriva här, du bara ger. Om alla hade 5% Alice i sig så skulle världen vara så mycket skönare och vackrare. Kärlek

2009-01-24 @ 20:16:18
Postat av: my hedberg, borlänge

Du kommer vinna minst en rockbjörn i ditt liv för du är så jäkla king! <3

2009-01-24 @ 20:29:53
Postat av: Linnea Gröning

OHH MYYYY LORD ! Det finns ingen finare eller underbarare människa än dig älskade ängel! Du är bäst och jag älskar dig till tusen <3

2009-01-24 @ 21:04:14
URL: http://ilyalicesvensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder:)

2009-01-24 @ 21:08:17
Postat av: Hanna

heej. jag skrev lite högre upp om att jag är ett stort fan till dig, kevin, robin & johan :) kan inte du ordna nån slags "frågesvarare" (haha kom inte på något annat namn), asså som du kanske kan svara på några frågor som dina bloggläsare har skrivit ;) skulle va riktigt kul!!

2009-01-24 @ 21:31:09
Postat av: erika

Jag tycker du kan utesluta att skriva om tråkiga incidenter om du inte talar om vad det är. Det är ganska onödigt faktiskt att säga A men inte B. Idag är det andra gången du gör det. För övrigt ska du ha det så bra och lycka till i framtiden!

2009-01-24 @ 21:56:57
Postat av: Lenita

Jag tycker att du är jätte bra Alice!

hoppas att du kommer till finland nån gång!



:)

2009-01-24 @ 22:24:12
URL: http://coolcat2.blogg.se/
Postat av: Mathilda Brodin

Du ÄGER!!!

Johamn Palm hälsa han att han är min största idol!!!!!!!

2009-01-26 @ 17:38:04
URL: http://Alice fan blogg
Postat av: Amanda

Du är grym Alice! <3 finns inte fler ord!

2009-01-30 @ 23:54:10
Postat av: sara

åh gud vilka fina bilder, blev särskilt förtjust i den näst sista bilden, hur fin som helst! :)

2009-04-14 @ 07:11:15
URL: http://idaochsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback