Om det gör ont då?

Jag har haft en mysig dag! mysfika med mysfrida sedan hockey. Rätt seg match men brynäs vann, WOHO. Det måste varit för att jag var där ;) hah.



Jag har tänkt på en sak... Det finns botemedel och mediciner för det mesta, men om man har ont i hjärtat då? Om det gör så ont att det krampar sig och bara skrynklar ihop sig till en liten tuss.  Det gör så ont att man bara vill skrika. Om det fanns en medicin mot det skulle jag överdosera den nu. Jag skulle vilja spola tillbaka tiden eller radera en massa saker ur mitt minne. jag tror att det är nyttigt att bara tömma hjärnan ibland.

nej nu är jag inte på humör för att skriva mer.



jag bjuder på en störtskön bild på mig och Johan istället, en bild man blir glad av. 
 Godnatt

Kommentarer
Postat av: Jag

Jaaaa du måste gå på alla matcher nu så vi vinner!!!



Alla smärtor är inte av ondo, hjärtvärk får en att känna att man lever och ger lidelse till livet. Inte så skönt just när hjärtat är en hååårt urkramad tvättsvamp, men det gör livet äkta. Tänk om man aldrig kände sånt och bara gick genom livet helt blasé. Man måste ha lite smärta för att uppskatta de bra stunderna!

2009-01-09 @ 06:47:39
Postat av: Linnea Gröning

Jo jag förstår nog rätt mycket hur du menar. Men ush, jag hatar att känna att du mår dåligt "/ Jag må bara vara ett fan, men jag kommer alltid vilja att du är glad, och du betyder så otroligt otroligt mkt för mig efter all lycka du gett mig och du anar inte hur glad du har gjort mig under så lång tid. Jag totalt avgudar dig och du är en sånn fantastisk förebild för så många som vill bli artister osv, du är otroligt vacker, otroligt underbar och omtänksam och det finns nog ingenting, INGENTING som jag inte tycker om med dig som jag fått veta om dig! I love you Alice, du har verkligen en stor plats i mitt hjärta. Det går nog inte en dag utan att jag tänker på den lycka du har gett mig, du är verkligen fantastisk och jag saknar dig för varje minut som går, även om jag inte tänker på dig hela tiden. Du har en plats som ingen annan kan ta, du sjunger med sorgbarhet och du har en förmåga att beröra och göra folk glada med din sång och personlighet, jag tycker verkligen du är fantastisk Alice, och det ska ingen kunna ändra på! Jag älskar dig <3

Postat av: Maria Nordvall

aw, vad som än har hänt, så löser det sig ska du se...<3

2009-01-09 @ 12:36:40
URL: http://marianordvall.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fin blogg :)

2009-01-09 @ 13:29:36
URL: http://jooohannah.blogg.se/
Postat av: Kajjan

Det där lät inte bra Alice.

När man har "ont i hjärnan", dvs att den känns överbelastad kan det botas genom vila, avkoppling eller att göra något man tycker om för att rensa tankarna, så det går att lösa ganska behändigt.

När man har "ont i hjärtat", är det desto svårare då det hänger mer på ens omgivning. Den bästa medicinen är kärlek och omtanke från andra. Men även i det här fallet kan det vara bra att rensa och lägga tankarna på annat så blir det nog snart bättre.

Samtidigt bygger också saker som orsakar inre smärta erfarenheter man tar med sig resten av livet och blir starkare av, så det är inte enbart av ondo.



Kram

Kajjan

2009-01-09 @ 17:55:22
Postat av: sivan

SAMMA HÄR DET HÄNDER MIG OFTA,VISSTE INTE ATT ANDRA KAN FÅ DET:)

2009-01-09 @ 19:23:03
URL: http://whineup.blogg.se/
Postat av: Tobias

Du verkar älska hockey, eller har jag fel? :) hur har du fastnat för det?

2009-01-10 @ 00:05:47
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Felicia

Den bilden på dej och Johan får en verkligen på humör(; När tog ni den?<3

2009-01-10 @ 10:19:07
Postat av: LISAANNA

om du är lessen är jag lessen. i love you

2009-01-10 @ 10:33:57
Postat av: Hanna

Åh , vad tråkigt alice :( Det är aldrig bra att ha ont i hjärtat ! :( Hoppas att det blir bättre snart !! (=



Det var ju iallafall världens härligaste bild du bjöd på ! (=

2009-01-10 @ 10:54:04
Postat av: Veronica

hej, jag har inte så mycket att säga egentligen förutom att det alltid går över. För mig brukar det hjälpa att prata med kompisar eller att bara lyssna på sin favoritmusik. Att sjunga hjälper mig, det är det jag alltid blir glad av att göra. Jag har en fråga, har du sjungit för lingman och co, för isåfall har vi tävlat mot varandra:) hör gärna av dig, skulle vilja veta om det var du!



och du, it's gonna be alright:)

2009-01-10 @ 13:23:01
Postat av: Therese

Hej Alice,

jag har en jättestor frågá till dig nu! det är nämligen såhär att jag har skrivit en låt, elelr iofs en hel bunt låtar men speciellt den här låten jag pratar om nu undrar jag om du skulle vilja titta på och kanske framföra som din?

den är ingen super-låt men det är en sånhär låt som verkligen borrar sig in i huvudet och är lätt att lära sig så alla som har hört den kan den och bokstavligt talat älskar den. just därför vill jag att det ska kunna bli något av den, och jag kan inte tänka mig någon bättre artist än du som sjunger den.

Du får gärna höra av dig så du får lyssna på låten, den skulle kunna bli en hit!

min mail är: kines[email protected]



mvh Therese

2009-01-10 @ 14:58:44
Postat av: Kiet

Du e så sööööt!

2009-01-10 @ 21:50:52
Postat av: KLARA

Hej Alice ! Nu är det så här att jag skulle vilja ha en liten ''intervju'' med dig och kanske Robin B & Kevin , det är en special i min blogg i Februari och det skulle vara jätte snällt om ni / du skulle vilja ställa upp. Jag tänkte att vi kanske kunde träffas den 24 januari när ni ska till valbo som jag har förstått ! Jag ska ändå dit och ta lite bilder. Kanske innan eller efter , om ni har tid förståss. Kramar Klara





P.S. Du behöver inte godkänna denna kommentar om du inte vill ! =)

2009-01-10 @ 23:15:53
URL: http://klaraas.blogg.se/
Postat av: Claudia

här kommer lite stöd från mig :)

Alice vad är det som har hänt? Det låter inte kul. Det är säkert många som har kännt såhär också, även jag, man vill spola tillbaka tiden och göra om sina misstag. Alla dina fans här vi finns här för att stötta dig. och det förra inlägget med horoskopet den vännen, det är vi dina fans :) Du kan lita på oss och vi ser upp till dig, och tröstar om du är ledsen. Se tillbaka på det positiva också. Tänk på allt detta bra som har hänt, när du stod i globen, att du kom tvåa i idol. Alice det är fantastikt :D Kolla på dina saker som du fått av alla som tycker om dig dom saker du fick på turnén då får du säkert ett leende :) Eller kan du ju kolla igenom några av alla dina glada kommentarer och så kanske du glömmer denna smärta ett litet tag :)

här kommer en till sak som kan göra dig glad den gör mig glad iallafall :) detta klppet på dej och robin jätte kul o gulligt klipp, när du säger blandannat hur kittlig robin e på en skala och vad som är bäst :) det är verkligen ett klipp som sprider glädje :)

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.719891



detta klippet såg jag nyss och är också jättegulligt med Alice :)

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.754288



och detta är också kul o gulligt i början :)När han säger du är som ett litet barn, och alcie e hungrig (:

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.730752





Alice vi älskar dig, kärlek pussar och kramar / Claudia





DESSA VIDEORNA SPRIDER GLÄDJE! HELA ALICE SPRIDER GLÄDJE! KÄÄÄRLEK TILL ALICE SVENSSON



Jag har inte kommit så långt på sången till dig ännu men håller på :) men sålänge får du denna sången av mig

"Du är allt" framförd av sonja aldén och shirley clamp

..Du är den som får mig minnas alla drömmar jag har glömt ... du är den som får mig le :) osv.

http://www.youtube.com/watch?v=M6IGN7GYpRA

2009-01-10 @ 23:53:03
Postat av: Claudia

+ nu när du känner såhär så vill vi alla ge dig den medicin du behöver, genom att visa stöd och kärlek för du är en person som betyder troligt mycket för mig och säkert alla andra :) <3



SÅÅ MYCKET KÄRLEK från en som stöttar dig till 100% / Claudia

2009-01-10 @ 23:56:31
Postat av: E

Var du på Goya ikväll? Tyckte jag såg dig där :D Jag jobbade så jag kunde inte gå fram... Hör av dig om du ska dit igen så bjuder jag på skumpan ;)

2009-01-11 @ 02:59:21
Postat av: elin

håller helt med linnea gröning!

2009-01-11 @ 11:48:13
Postat av: Anton

du kan få en kram av mej om du vill :')

2009-01-11 @ 13:15:22
URL: http://engstrm.blogg.se/
Postat av: sivan

hej alice jag läste tidningen och det stog att du och robin hade något ihop är det sant?:)

2009-01-11 @ 13:34:55
URL: http://whineup.blogg.se/
Postat av: Moa

2009-01-11 @ 14:37:29
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=jPz3YaIJkjQ

2009-01-11 @ 23:05:33
Postat av: Anonym

Såå..

Inget Alice och Robin då alltså?

Makes me sad..

real sad..



Hoppas verkligen att det inte var media som sabbade för er?!

Isf hatar jag dom mer än nånsin!

:(



;)

Men men ja ja

hoppas your holding up anyway!

;)



Kram lilla Alice



/ en vän i viken

2009-01-12 @ 00:25:54
Postat av: Tess

Japp den bilden blev man glad av:D Fin blogg btw

2009-01-12 @ 00:37:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/27759
Postat av: Anonym

Usch vad sorgligt..



:(

2009-01-13 @ 00:07:13
Postat av: KLARA

rösta på januaris blogg i min blogg , du kan även anmäla dig till februaris blogg, kategori ; tävlingar

2009-01-13 @ 17:35:41
URL: http://klaraas.blogg.se/
Postat av: johanna

sjukt fin blogg och rgt söt bild!

2009-01-18 @ 11:00:19
Postat av: Anonym

Då måste gå på alla matcher så Brynäs alltid vinner, haha.

2009-01-18 @ 21:37:58
Postat av: Matilda!.

Hej alice kul att du har gjort en ny blogg!. har inte läst igenom hela men ska försöka göra, men du skriver mycket! OCH DET ÄR BRA!!! <3 du får gjärna gå in på min blogg. http://godiis.blogg.se! men den är ny så jag har inte hunit göra så mycket, med kolla gjärna inte! och skriv en kommentar! <33 Lycka till med Musik livet! Pusspuss från Matilda!<33

2009-01-21 @ 18:31:47
URL: http://godiis.blogg.se/
Postat av: Sara

Åhw, vackra Johan <3

2009-01-22 @ 16:16:18
URL: http://februaritjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback