jag lider av sömlöshet

jag vet inte varför., men jobbigt är det. Typ ingen är vaken så jag sitter och tittar runt på en massa gamla roliga saker jag hittat på nätet, jag blir helt nostalgisk, även om det inte var mer än någon månad sedan. Dessutom blir jag helt upprörd, eller jag vet inte. Det slutar med att jag sitter här och bölar iallafall. Jag har en tendens att göra det på kvällarna/nätterna!? Dont know why. Äh. jag gråter väl rätt ofta kanske, eller nä. Jag har aldrig varit en bölig person i hela mitt liv innan Idol. Under idolsäsongen grät jag nog mer än vad jag någonsin gjort i hela mitt liv, även om jag lägger ihop allt jag någonsin gråtit ever. Jag hittade en massa skit från finalveckan iallafall. Fan, jag blir heöt upprörd och gråter, pinsamt värre. Det är nog för att jag är trött, när man är trött blir man känslig. Jag har hittat en massa kommentarer på en massa sidor där det bara står skit om mig. Fastän jag vet att jag borde fokusera på alla de fina, gulliga och snälla kommentarerna jag får så bara klänger de dåliga kommentarerna sig fast i huvudet och snurrar runt, runt. jag tänker nog för mycket ibland tror jag. Jag är en sådan person som tar åt mig utav allt jag läser och hör, vilket både är bra och dåligt som Andreas sa till mig. Man ska inte ta åt sig alltför mycket av det "dåliga" det är något jag fortfarande håller på att lära mig. Men fasen det är svårt! Det gör mig liksom ledsen att läsa kommentarer som "du suger" "fattar inte hur hon ens kunde komma med idol" "alice har inte ens chans" , "Skäms över sverige.. Hur fan kan denna kvinna ens komma till final?", "Hur kan man säga att det är bra när människan inte kan säga R " osv. Även om jag vet att jag borde strunta i det och istället tänka på alla fina kommentarer jag får utav er.
kom också att tänka på hur vissa där ute i landet verkligen varken har medkänsla eller verkar ha förstått hur allt ligger till. Vissa tror tex mer på det som skrivs i pressen än på vad vi (som det skrivs om) säger. Vissa verkar inte ha förstått att vi s k "idoler" som en del av er kallar oss faktiskt också bara är människor, vi har inte superkrafter eller något sådant. Jag tycker att det är respektlöst att vissa klankar ner på saker de inte har en aning om hur de egentligen ligger till. T ex säger vissa att vi under signeringarna är griniga!? Ehum, av kanske 3000 pers vi möter i en stad säger 1 person det!? För att vi råkar vara ofoukserade just då precis den personen kommer fram i kön, jätteledsen för det! Det är såhär att vi varje dag signerar ca 3-8 h. Nu tänker ni säkert "men va fan, de sitter bara där och skriver sitt namn, hur jobbigt kan det vara". Jo, det jobbiga är inte att skriva. Det jobbiga är att hålla fokus i 3 h i sträck i bullrigt ljud och allt vad det nu är. Misstolka inte detta nu, för jag älskar signineringarna, Det är skitkul! Vi träffar så mycket underbara människor varje dag och det är en ära att få göra det. Men ibland under kanske 2 min tappar man fokus och flamsar lite, flummiga som vi är. Jätteledsen om det uppfattas som att vi är griniga eller dryga, det är verkligen inte meningen. Under vissa signeringar har vi dessutom varit sjuka och så, vilket gör det ännu tuffare. Vi är bara människor vi också, ibland har man en bra dag, ibland har man en mindre bra dag helt enkelt.

En del gör narr utav mig för att jag t ex grät efter finalen. Ni ska då veta att det var glädjetårar, och inget annat. Jag tror inte att någon fattar hur man känner sig i den situationen, även om ni tror att ni förstår. Det är verkligen helt sjukt. Allt bara snurrade, och jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde. Hela resan, som under en hel höst varit otroligt omtumlande och intensiv, framför allt helt underbar tar bara slut sådär!? på 30 sek. Det blir för mycket att ta in, och jag bara grät. Grät ut allt, alla spänningar man haft heeeeela hösten. Jag har som sagt var fortfarande inte ens fattat vad jag gått igenom och fått vara med om, men helt fantastiskt är det iallafall! Man tappar omvärlden när man är med i en sådan här resa, man tappar perspektiv till saker och ting och allt känns overkligt. Ni ska iallafall veta att jag gör mitt allra bästa, och uppskattar er alla otroligt mycket. Idol har varit den bästa tiden i mitt liv, som jag sagt tidigare. Nu väntar ett nytt år då jag ska fortsätta kämpa för min dröm.

'
bjuder på en söt bild på mig och kev ;)


Men just nu ska jag mest bara sova. hihi.

Godnatt


Kommentarer
Postat av: mattias

Alla som skriver det negativa är bara patestiska männiksor som går in och kollar på dig och kommenterar för dom är avundsjuka på det du uppnått och vet att dom aldrig själva kommer göra nåt liknande, så skiit i dem :) alla vet ändå hur bra du är.



Btw så hoppas jag inte att det är drygt folk som skriver till dig på nätterna som gör så att du blir upprörd ;)

2009-01-25 @ 03:34:37
Postat av: Eva Longoria

Hej Alice

Varför måste du vara så lik mig för?:) hört rykten om att du tycker att du är ofit men efter att ha sett bilder på dig nu kan jag verkligen inte hålla med! du får mig att se ofit ut :/

2009-01-25 @ 03:38:49
Postat av: Anonym

Kram! Känner att jag vill svara lite på det där... Det finns ingen artist som inte har några som tycker de är skitdåliga. Om man t ex tycker att Celine Dion har en gnällig tråkig röst som skär sönder öronen så är det kul att överdriva eftersom alla andra gillar henne. Hon är hemsk, ren tortyr att lyssna på, är världen döv? Nej, du behöver bara få upp självförtroendet lite tror jag. Det är inget du kan bestämma dig för att få, det kommer med tiden.



De som skrev negativt om dig ville nog bara att någon annan skulle vinna och gick in och överdrev sin åsikt eftersom man inte behöver stå för det man skriver på nätet. Jag tycker t ex att Kevin är superduktig, men inte alls lika bra som dig i helhet. Hade jag varit 14 år så hade jag säkert gått in och skrivit att det är en skam för sverige att folket röstat fram den fåniga fjanten som har lika mycket tryck i rösten som en hamster och slaktar sång efter sång med sitt smördrypande flams. Det hade väl inte varit så kul att höra? Och det är totalt överdrivet, bara för att jag ville att du skulle vinna. Inget att bry sig om det minsta alltså.



Jag tycker att du har den skönaste rösten som finns. Bara efter "I will not make the same mistakes as you did aaah aaaaaaaah" var mina ögon igentårade och jag tror inte jag andades under hela låten sedan. Ljudet som kommer ur dig går in i hela min ryggrad upp i nacken och jag njuter så tokmycket. Råhäftigt att rösten låter lika skön i rock och pop också.



Det är massor som tycker så bra om dig och det är ju bara de man kan bry sig om. Alla kändisar kommer alltid få en del skit. Helt otroligt att en känslig 17-årig tjej som du klarade det du utsattes för sista veckorna i idol så bra som du gjorde.

2009-01-25 @ 04:08:09
Postat av: Patte

Kunde inte heller sova så jag satte mig framför datorn och kom att tänka på dig så jag gled in hit för att kika lite. Tråkigt att du känner dig nere. Jag förstår att du är nyfiken på allt som skrivs och som du säger så måste du försöka att fokusera på allt det positiva som sägs om dig. Det kommer alltid finnas de som skriver elaka saker men du kommer att lära dig att hantera det, för inte ska du väl låta ett fåtal idioter trycka ner dig? Du är starkare än så! Du har stått och sjungit inför 13 000 i Globen och 2 milj framför tv:n, de flesta skulle nog pissa på sig att bara tänka tanken att stå inför så många människor.



Jag har aldrig brytt mig särskilt mkt om idol men i år hände någonting, du dök upp i rutan och då blev det plötsligt intressant. Älskar när du sjunger och det riktigt glöder i ögonen på dig. Du verkar vara en helskön tjej med flummig humor, och du är nog bland det vackraste jag sett i ett par skor. Sen att du gillar hockey också gör ju inte det hela sämre precis (fast du håller på fel lag):D



Från och med nu så vill jag bara läsa positiva saker från en glad Alice :)



Sköt om dig och lycka till med allt i framtiden!



kram





2009-01-25 @ 06:22:30
Postat av: Engagerad i Alice

Men Alice, kära kloka begåvade vackra underbara Alice...



Du behöver verkligen inte försvara dig och bemöta alla elaka påhopp.

Kanske är det som gör det extra jobbigt för dig att du känner att du hela tiden måste rätta och förklara och reda ut allt.

Och att det är svårt att hinna och orka göra det?

99% av alla människor fattar att de ljuger i kvällstidningarna, att Youtube är fullt med psykopater, att det är skitjobbigt att signera flera timmar i sträck, osv osv.



Och de 99% blir inte negativt påverkade av elaka saker, de börjar inte tvivla på dig när de läser sånt, tvärtom, det stärker bara deras kärlek till dig, typ, säg inte så om "min" Alice.



Försök landa och stanna i den känslan, i den där bilden av alla de människor som gillar dig och inte tar till sig skiten som sägs och bara vill dig väl.

Då tror jag det släpper, att du lättare kan strunta i vad det står och att du inte behöver försvara och förklara dig? Att du kan låta det bara glida förbi.



Och vad hade Mårten egentligen sagt om att sitta på Youtube på nätterna?

Mårten:"Men Alice? Vad har vi egentligen sagt om att sitta och läsa på Youtube på nätterna?"

(med sin allra myndigaste, vuxnaste röst)

Det är vad Mårten hade sagt och det är vad jag vill säga också.



Om du verkligen måste och någonsin ska sitta och leta upp elaka kommentarer (bäst är så klart att låta bli) på internet så ska det vara när du är helt utvilad, känner dig på topphumör och helt oövervinnerlig och som starkaste tjejen i världen.

Så du kan skratta åt de elaka.



Och så ska du alltid tvinga dig själv att faktiskt räkna antal positiva kommentarer jämfört med negativa.

På varje elak kommentar går det ju minst tio snälla jättefina kommentarer från folk som verkligen älskar dig. Det är nästan att underskatta och nedvärdera dem att inte ta det fina till sig och inte låta det balansera upp de elaka med råge?



Fan, jag låter som värsta amatörpsykologen, det finns många böcker som säger det här bättre än jag.



Upp med hakan och torka tårarna.

Att döma av kommentarerna här på din blogg så finns det riktigt riktigt många som gillar dig och det verkar vara fler och fler som hittar hit?

Hur fantastiskt är inte det?



Så fortsätt kämpa nu.

Det blir tre rockbjörnar nästa år.

If you can dream it you can do it.

2009-01-25 @ 08:25:06
Postat av: Också en sömntuta

Hmmmmm...

Kanske att du "lider av sömnlöshet"

hänger ihop lite med att du däckade

"direkt i soffan när jag kom hem i eftermiddags, och sov en bra stund."

Hmmmmmm...

Bara en tanke?

Hoppas iaf du får sova länge idag, sömntuta där.

2009-01-25 @ 08:32:13
Postat av: Kiet

ååh fint skrivet, alice du är bäst.. inget annat!

2009-01-25 @ 09:55:29
Postat av: Marie

Hoppas du sovit gott. Du är en underbar tjej, glöm aldrig det:-) Kramar Marie

2009-01-25 @ 10:00:36
Postat av: Amanda - Kusinen

Fin bild på Er!



det du skrev i detta inlägg var väldigt bra och Nyttigt! Jättebra att folk får lära sig förstå och försöka sätta sig in!

Ni är super alla 3 :-)



Sååå söta bilder på min lilla Prinsesa då!! är så kul att hon inte är nå blyg!



Kraaaaaaaaam Darling!!

Postat av: Mikaela

Nej vilken söt bild på er:)



Jag var där igår på signeringen i Valbo. Jag som gav nallen till Kevin som du tyckte var söt hehe ^^



Måste bara säga att du har en enorm talang Alice. Du är hur duktig som helst :)<3

2009-01-25 @ 10:09:22
URL: http://memikaela.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är vacker och otroligt duktig. Ta inte åt dig av något av det dom skriver!

2009-01-25 @ 10:35:44
URL: http://malinsyl.blogg.se/
Postat av: annalisa s

heej alice!! <333 , vaffan alice du ska inte ta åt dig nånting av alla dumma komentarer!! för du är bäst och inget dåligt. jag börjar böla när jag ser hur man kan skriva så elakt om en sån underbar person! men alice du är verkligen helt underbar , du är det, så skit i alla dumma där ute! jag älskar dig föralltid alice// annalisa

2009-01-25 @ 10:44:47
Postat av: Annika

Hej Alice

Visst är det synd att det ofta är de negativa synpunkterna som mest etsar fast i minnet och som man kommer ihåg. Jag är likadan fastän jag har några år på nacken. Nu känner jag inte dig men om man går tillbaka till mig så är jag en stor perfektionist där allt jag gör ska vara perfekt in i den minsta detalj. Jag kan i en negativ mening "slå" sönder den och granska varje liten detalj med lupp. Varför ? Jo för man alltid vill leverera det bästa av sig själv. Jag vet att det är svårt att hoppa över de negativa skriverierna men försök att inte lägga så mycket energi i detta för det är det inte värt.

Kan inte heller förstå de människor som skriver dessa elakheter varför de gör det. Tror att orsaken trots allt ligger i en sorts avundsjuka som de genom att skriva så här tror kan krossa dig.

Men just du Alice vet att du är bra på att sjunga för beviset har du ju redan fått av svenska folket och juryn. Fortsätt med dina rockiga stil för det är där du är stor med din fräcka attityd.

Jag höll ju på Kevin från första stund men bara för det tycker jag inte att du är dålig, tvärtom en riktigt bra artist du också. Go on Alice

Förresten en riktigt bra bild du lagt in på dig och Kevin. Tycker ni ska göra en ballad tillsammans.

En stor kram från Annika

2009-01-25 @ 10:49:55
Postat av: ida rehnsbo

aaawh :'(



jag tycker iallafall om dig, jag älskar din röst och tycker att du är jättebegåvad!

be strooooong :)

2009-01-25 @ 10:55:22
URL: http://idaviola.devote.se
Postat av: Rebecka

Jag kan inte inse att en 17 åring har så mycket talang som du har! Att en i min ålder kan vara så fantastisk!



När ni besökte Familia (i helsingborg) såg jag er och vilken glädje ni hade! Helt otroligt och vilket lycka ni sprider! Du och grabbsen är bäst!



ps. vilken söt tröja! ds.

2009-01-25 @ 10:56:04
Postat av: Anonym

...en kopp varm mjölk fungerar oxå...Eller börja meditera så att du kan öva dig på att släppa de tankar du inte vill bära runt på. Det var ju trots allt några hundra tusen positiva själar som röstade fram dig till globen. Lev väl, önskar dig allt gott.

2009-01-25 @ 11:12:11
Postat av: ad

Alice du är verkligen bäst!! och det hoppas jag du vet själv.du ska inte bry dig nånting om dom där säger! vi andra diggar dig SÅ MYCKET, du är underbar för oss!

2009-01-25 @ 11:50:21
Postat av: Anonym

Hej Alice. Hoppas det snöar fint i Alice-land i dag



Några råd. Focusera på allt det positiva du kan, du gör och det du varit med om. Du är 1000 gånger bättre än du kanske tror ibland. Du sjunger som en gudinna. Du är också mycket duktig på att skriva. Spar dina blogginlägg så har du snart en hel bok.



Isa har nog rätt. Erbjud de fem-sex främsta från Idol att vara med och starta en grupp tillsammans. Var noga med skrivna avtal så inga lycksökare "takes it all".



Med en sådan grupp kan alltid någon vara borta då och då och plugga färdigt.



Din framtid är lysande. Yes you can !

2009-01-25 @ 11:50:26
Postat av: ........

du är bäst alice, du har en underbar röst, jag tycker du sjöng vinnarlåten hur bra som hällst!

2009-01-25 @ 12:18:01
Postat av: :)

hejsan, jag undrar ifall du vet om robinbengtsson har en blogg?



ha det bäst.

2009-01-25 @ 12:24:14
Postat av: janni

du ska verkligen inte ta åt dig av dom elaka kommentarerna. jag vet att det är svårt och så, men du är för bra för att ta åt dig av sånt. det är avundsjuka människor som skriver/säger sånt.

och signeringarna ska ingen klaga på tycker jag. för ni har precis börjat er karriär och har mycket kvar att lära er. och när jag var på er signering (i löddeköpinge) så gjorde ni ett jävla bra jobb! :)

2009-01-25 @ 12:39:02
URL: http://jannif.blogg.se/
Postat av: carolina

blir verkligen berörd av de du skriver.

jag fattar inte hur folk kan gå så långt att hålla på såhär?, de kallas avendsjuka men iaf, man kan ju behärska sig. och du har helt rätt, man fattar inte allt ni har gått igenom under hösten, man fattar inte hur stort de är när man inte har varit i samma sits själv, och att stå i globen för alla människor , då måste ni fatta att hon grät, det måste ha varit så grymmt kul!!

iaf så tycker jag du är jättebra alice, och du ska inteee ta åt dig av alla dom avendsjuka människorna, du verkar vara en sån himla underbar person! du kommer få ett skivkontrakt, de måste duu! du är bäst! (L)

2009-01-25 @ 12:42:53
Postat av: Emele

Du är alltså tillsammans med Robin?! Det står typ överallt nu. Tycker det är dålig stil av er "idoler" att neka sådana saker när det egentligen är sant. Då ljuger ni för era fans. Säg nu inte att allt är skitsnack för orden har faktiskt kommit ur din mun...

2009-01-25 @ 12:51:18
Postat av: isabella

det är skönt att gråta faktiskt..

ja exakt! ni är ju också människor.. <3





Vart har du köpt den fina tunikan förresten? :p

2009-01-25 @ 13:14:37
URL: http://isabellalarssons.blogg.se/
Postat av: Linuuus

ÅH fan va sur jag blir : O

Du ska verkligen inte taa åt dig av de taskiga kommentarerna, de som skriver "Hur kan man säga att det är bra när människan inte kan säga R " verkar inte veta att asiater inte akn säga R?

2009-01-25 @ 13:20:47
URL: http://underbartful.blogg.se/
Postat av: Olivia

Svar: Tack :) Ja gö det du , eller så kommer vi till dig. Men vi hörs ! Kram på dej

2009-01-25 @ 13:24:07
URL: http://oliviaahlandersandberg.blogg.se/
Postat av: Emma Lannge

Enligt mig så är du underbar <3

2009-01-25 @ 13:34:25
Postat av: Josefine

Söta Alice, du ska verkligen inte ta åt dig av elaka kommentarer. Såna som skriver sånt gör det nog mest av avundsjuka. Så brukar det vara tror jag. Och jag förstår inte hur folk ens kan hitta nåt negativt att skriva om dig. Du är världens sötaste människa, du sjunger finare än någon annan, du är snäll mot alla, du är rolig och trevlig och allt allt allt annat posetivt man kan komma på. Du är helt perfekt och helt underbar. Ta åt dig av det istället. <3 Lycka till med allt.

2009-01-25 @ 13:36:32
Postat av: Johannes

Det viktigaste av allt, det är att du fortsätter göra det du älskar mest. Kan man uppnå det, är dom jobbiga stunderna triviala i förhållande till den stora bilden. Och så länge du gör det du älskar så kommer det finnas folk som älskar det du gör. Du är en sån människa Alice.



Hoppas det blev en god natts sömn. <3

2009-01-25 @ 13:43:48
Postat av: Lovisa Kling

Alice jag måste börja med att bara säga att du är otroligt duktig på att skriva, du uttycker dig så bra!

Alice du är så underbar, jag ser upp till dig och vill verkligen träffa dig och prata med dig någon gång för du är fantastiskt!

Mina småsyskon fick idolskivan i julklapp och den går dygnet runt här hemma och dem dansar och sjunger till dig när du sjunger "these words".

Stå upp för dig själv och lita på att du är en fantastik tjej!

Jag tror på dig, kramar från Lovisa i stockholm

2009-01-25 @ 14:02:53
Postat av: Anonym

2009-01-25 @ 14:03:41
Postat av: Hanna

Hej Alice! Jag blir mycket ledsen när jag läser vad du skriver. Tänk att det finns människor som skriver sådana elaka saker. Som du skriver, det gäller att fokusera på allt positivt även om det ibland känns tungt. Jag kan glädja dig med att vi är en familj som tycker du är fantastiskt duktig! Du räddade vår föregående vecka. Vi har en son som fyller fyra i juni och han hade 40 graders feber hela förra veckan. Han ville inte ha godis, inte läsk, inte glass, han bara låg i sängen. När vi frågade vad han ville göra svarade han alltid att han ville se "Alice och de vita tjejerna". Det är alltså din första låt i finalen. Den tittade vi på många, många gånger. Tack för hjälpen!! Nu har han slutat med nappen och vi frågade om han ville ha något istället och han ville ha ett kort på Alica, Kevin och Robin. Vet du om det säljs kort på er någonstans? Stort Lycka till i framtiden. Kramar Hanna

2009-01-25 @ 14:17:59
Postat av: Sophia

Vilken söt bild på dig och Kevin :)

Ni är alltid så gulliga <3

2009-01-25 @ 14:24:10
Postat av: Jenny

Hej Alice! <3

Du har blivit utmanad av mig att skriva i bloggen 5 saker som dina läsare inte visste om dig. Kolla in länken så ser du hur det ser ut ungefär!:P



Ha det bra bästaste, <3

Postat av: Amanda

Jag känner igen det där med att man blir känsligare på kvällen! Man kanske borde ändra synen på det där med att gråta, för det måste ju vara nåt smart med det, egentligen?



Bra att du påminner om att kändisar också är människor! Allmänheten kan behöva tänka på det lite oftare tror jag!

Det ju också en lite speciell situation "ni" har. Ska man säga nåt på stan eller låta bli för att en kändis också ska få ha sitt eget liv...?



Stort lycka till i alla fall, Alice!

2009-01-25 @ 14:36:22
Postat av: CindyNham

Vissa saker kan vara svårt att bara strunta i men försök. Folk som inte har något nödigt att kommentera ska du verkligen inte bry dig om eftersom de är bara svartsjuka. Okey, det är lätt för mig att bara säga sån nu, men tänk efter det är inte värt att lägga tid på de :].

2009-01-25 @ 14:46:40
Postat av: Svea

Hej alice =) vad tråkigt, vet att de elaka kommentararerna etsar sig fast lättare i hjärnan än de snälla, helst ska du nog strunta i att läsa runt på nätet, vilket är svårt, annars tror jag du lär dig med tiden.



jag är likadan, vill typ bli älskad av hela världen, men det kommer aldrig att hända tyvärr. antingen än folk avundsjuka, trötta på sina egna liv eller diggar de dig helt enkelt inte (varför de nu måste säga det isf vet jag inte, sprider man negativitet kan man lika väl hålla tyst).



finns folk som inte gillar beatles, madonna, U2 och många andra stora erkänt duktiga artister heller men majoriteten gör ju det, gäller dig också! de flesta diggar dig! du verkar känslig och genuint godhjärtad, va tacksam för det , till skillnad mot de som skriver elaka kommentarer som har taggar i sina hjärtan!

Nä det är inte lätt att va ung, det blir bättre med tiden. Kram på dig!

2009-01-25 @ 14:52:00
Postat av: Lina

åh, jag känner mig så fruktansvärt omogen! jag har skrivit en taskig sak till dig för ett tag sen under idoltiden och jag ångrar det verkligen, förlåt! du är skitbra, jag menar det! men jag var bara så orolig för att du och rob skulle ha nåt på g, för om ni skulle ha det skulle verkligen mitt hjärta krossas. för du vet då blir man liksom sur på den man tror han gillar. har ni nått eller? kan du inte säga? inte för att jag skulle bli glad om ni var tillsammans men jag är trött på att bara gå på spänn hela tiden för att jag inte vet. förlåt , grymt omoget gjort av mig.



2009-01-25 @ 14:53:59
Postat av: Bella & Jessi

Alice, vi såg dig i Globen, Haninge centrum, K:fem & i valbo igår:)Du är hur duktig som helst.Varenda gång vi har sett dig har du varit superbra. Att folk säger att ni är griniga under signeringarna stämmer verkligen INTE!Alla ni är hur gulliga & trevliga som helst. Varje gång har ni varit glada. Och vi förstår hur svårt det kan vara att hela tiden vara fokuserade när ni träffar så mycket människor. Men ni har verkligen hela tiden varit hur trevliga som helst fast det varit så mycket folk innan oss. Fick varsin kram av dig i går, vi blev jätteglada. Hoppas du gillade armbanden:)Du har alltid så fina kläder.

Försök att inte ta åt dig alla taskiga kommentarer, vet att det är svårt men dom som skriver såna saker är nog egentligen bara avundsjuka, eller helt dumma i huvudet. För hur kan man säga nåt elakt om dig när man inte ens känner dig. Dom förstår nog inte ens hur mycket det sårar dig, dom måste ju fatta att nån läser kommentarerna.Det är så jävla dumt att klanka ner på någon. Bry dig inte om dom, det finns så många som tycker jätte mycket om dig. Det är hemskt att höra att du blir så sårad av vad dom skriver. Jag skulle nästan slå vad om att dom inte ens vet vad dom skriver. Dom har ingen rätt att var elak mot dig, blir så arg när man läser såna saker.

Du är helgrym på det du gör och hur gullig som helst, glöm aldrig det.

Tusen kramar:)

2009-01-25 @ 15:11:09
Postat av: Erika

Ta inte åt dig av allt skit som folk skriver, du har så många fans som stöttar dig och tycker om dig! Du tog dig långt i idol och det ska du vara stolt över, du är verkligen jätteduktig! Förstår att det kan vara jobbigt på signeringarna om man har en dålig dag eller så, när jag träffade er i luleå var du trevlig =) Det var kul att träffa dig!



Du kommer komma långt Alice, jag tror på dig! Kramar <3

2009-01-25 @ 15:33:43
Postat av: Alexander

Hej Alice!



De som jag tror skriver taskiga kommentarer till är tjejer som är avundsjuka, dem är avundsjuka för att du umgås med Johan Palm och Robin Bengtsson(som tjej favoriter) sen så är tjejerna avundsjuka för att du är så söt. Sen så är dem så klart avundsjuka för att du har varit med i Idol



De som säger att du inte kan säga "R" är hörselskadade, du kan vist säga "R"



Jag kan förstå att man blir trött på signeringarna, det kommer ju jättemycket folk ju. Själv så har jag varit på två spelningar/signeringar(Haninge och Välingby)och det var ju jättemycket folk.



Jag vet att det är svårt men försök och skit fullständigt i dem som skriver taskiga kommentarer.



Kom ihåg att du är den bästa artisten jag har hört och sen så är du den sötaste jag har sätt i hela mitt liv. Du är helt enkelt en Idol för mig.



Nu till något helt annat. Du skrev i din tv4 blogg att man ska hojta till om man har bilder från signeringarna. Jag har massor av bilder. Hur ska man skicka dem till dig?

2009-01-25 @ 15:33:57
Postat av: Elin

jag brukar läsa din blogg och den är ganska intressant, tänk så mycket vi kan veta om dej och du vet inget om dina läsare hahah.

Nämen ja tänkte fråga om du vet om robin börjat blogga någon annanstans än bdb ? :)

Hade bra

2009-01-25 @ 16:14:33
Postat av: AA

man kan tyvärr inte vara omtyckt av alla, även om vissa kan gå över gränsen med vad dom säger :/ men jag tycker du sjunger grymt bra faktiskt så strunta i vad dom andra säger för elakt!

2009-01-25 @ 16:26:33
Postat av: Ida

snääääääääääääääääääääälla kan jag få din msn ???

Love u !

kram kram

2009-01-25 @ 16:31:48
URL: http://idizzzen.blogg.se/
Postat av: amanda

Ta bara åt dig av all konstruktiv krektik skit i alla andra idioter. Sen ska du bara lyssna på det bra. Även fast det är svårt. Men oftast är det faktiskt så att dom som är elaka är avundsjuka.. Kämpa på!

2009-01-25 @ 16:36:14
URL: http://aammi.blogg.se/
Postat av: Linnea

Alice! Det var ett bra inlägg, ta inte åt dig av allt som alla säger eller skriver. Tro på dej själv, för det gör jag och alla andra som tog dej till finalen i idol! Tänk hur många som sökte till idol och det blev just du som stod där med Kevin. Det måste betyda att du har en jättestor talang, eller hur? (:

You are the best!

2009-01-25 @ 16:50:44
Postat av: Erika

Du är duktig :) tro inget annat. Jag ska söka till idol detta året jag, längtar verkligen. kram på dig :)

2009-01-25 @ 17:20:28
URL: http://stopthissong.blogg.se/
Postat av: Michael

Hej Alice!

Först och främst tack för en bra och välskriven blogg. Den ger en bra inblick i hur ditt liv ser ut nuförtiden!

Det är nog tyvärr så att de flesta av oss har lättare för att komma ihåg eventuella negativa kommentarer vi får, när det egentligen skall vara precis tvärtom: Det är ju det positiva vi skall komma ihåg!

Många av de kommentarer du fick under idoltiden handlade nog egentlien mer om missriktade försök från personer som ville hjälpa "sin" kandidat, snarare än att man var negativ mot dig. Nåväl, det må vara hur det vill med den saken, de positiva kommentarerna var ju ändå i en överväldigande majoritet eller hur?

Du duger precis som du är, tro aldrig något annat, så lägg hellre fokus på framtiden och att kämpa vidare för att nå din dröm! Talangen och kunnandet har du, och det kommer också att ge resultat, var så säker. Det krävs naturligtvis också att du är beredd att arbeta hårt för att nå dina mål, men det vet du ju redan...

Lycka till med din framtida karriär! Oavsett vart den för dig så kommer människor ha åsikter om dig och det du gör. Fokusera då på vad de som verkligen betyder något för dig tycker, det vill säga familj, vänner och alla andra som tycker om dig för den Alice du är!





2009-01-25 @ 17:24:07
Postat av: anna

du är jätte söt alice!

2009-01-25 @ 17:30:09
Postat av: Hanna

Hej !

Jag förstår inte varför man ska göra narr av personer man inte ens känner , du har ju världens talang alice ! Verkligen den bästa idol deltagarna ! Jag tycker inte att alla som varit med i idol varit bra men jag håller det iaf. för mig själv !

Och jag förstår att det måste vara svårt att inte ta åt sig av det som är dåligt , jag är likadan ! :/ Men fortsätt kämpa du har jätte mycket stöd ! :D



Kram

2009-01-25 @ 17:50:00
URL: http://underbaraalice.blogg.se/
Postat av: vispen

Bra skrivet Alice!

Tyvärr kan ju inte alla tycka om en och det är ju lätt att man tar åt sig när det är vissa som skriver sådant där, att man är dålig och annat. De flesta tar nog åt sig men som du skriver får du ju en massa bra kommentarer också, de bra kommentarerna är mycket fler än de dåliga! Men jag tycker att det var bra att du grät igår för alla måste ju gråta ibland och vem skulle inte gråta efter att ha varit med i idolfinalen? Hoppas att det känns bättre idag, jag har också enorma sömnproblem... Somnade inte förrän fem inatt menmen. För mig brukar en del saker i alla fall kännas bättre efter att jag har gråtit lite. En del som skriver taskiga kommentarer till dig har säkert dåligt självförtroende och vill bara skriva något taskigt till någon för att de sedan känner att de mår bättre, tror dem. Men försök att inte bry dig om dem!

Nu under hösten har du ju fått en massa fans och många älskar dig jättemycket och du är ju en jätteviktig del i deras liv!

Ta hand om dig Alice

Kram

2009-01-25 @ 18:08:01
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: Emilia

Heeej alice! ett bra inlägg, inte bra att folk håller på sådär och säger en massa elaka saker! för du är verkligen tvärtom! du är en fantastisk sångare en fantastisk person! Du och dom andra är absolut INTE dryga, kan förstå er att det är jobbigt att sitta där och skriva. har massa gånger tänkt på det och ba: shit att dom orkar, men som du säger det är säkert väldigt roligt , med massa människor och så!

Vill bara säga att du är helt fantastisk, du har blivit som en förebild för mig ! du är otrolig!! ta inte åt dig av allt dumt som skrivs, dom är bara avundsjuka på dig! puss<3

2009-01-25 @ 18:11:17
URL: http://ilyalicesvensson.blogg.se/
Postat av: Fanny

Ta absolut inte åt dig det taskiga som folk skriver. Att bara skriva "Du suger" är ju helt onödigt. Att inte ens skriva en andledning till varför man tycker det? Usch nej, det gör du INTE!

Jag kan föreställa mig hur konstigt det borde kännas att inte fatta vad man har gjort under hela hösten, att det har varit fredagsfinaler och samma rutin i flera veckor.

2009-01-25 @ 18:31:50
Postat av: Sandra

det här inlägget fick mig helt att ändra uppfattning om dig. jag ber om ursäkt, jag visste ju inte hur det låg till, förlåt.

men som jag skrev innan, jag röstade på dig när du var med i idol. (och ångrar det inte längre)

2009-01-25 @ 19:06:20
Postat av: Amanda

Jag tror att dom som skriver taskiga saker i kommentarer och på internet är avundsjuka.

Dom tar sig tid att skriva ner det bara för dom är avundsjuka och inte vågar visa något annat än att istället skriva något taskigt :(. Jag förstår att det måste vara jobbigt att sitta i 3 h och skriva autografer. Själv får jag jätteont i handen om jag måste sitta länge och skriva.

Ta hand om dig och försök att inte ta åt dig av alla taskiga kommentarer.



Kram Amanda

2009-01-25 @ 19:15:03
URL: http://vaga.blogg.se/
Postat av: Julia

Tjuuhu, Alice!

Vad kul att läsa din blogg, men tråkigt att folk skriver dumma kommentarer, du ska inte lyssna på dom, dom är bara avundsjuka på dig för att du kan sjunga! Vilket jag också är föresten, hahah! :p

Röstade som tusan på dig och Kevin i idol föresten :D

Ofta du läste detta, haha xD

Men ha det bra, och jag hoppas att få se MYCKET mer av dig i framtiden! Kramar (:

2009-01-25 @ 19:39:02
Postat av: Therese

Ja, det är ju otroligt mycket begärt att du bara ska kunna borsta av sig så tråkiga kommentarer när vi alla vet hur ont det gör när någon talar det minsta illa om oss. Men det är ju priset alla måste betala som ställer sig i rampljuset. Förhoppningsvis är det ändå värt det, för vi vill inte förlora dig Alice! Fortsätt synas och reta upp folk! Vi som tycker om dig kanske inte hörs lika högt alla gånger, men du får aldrig glömma att vi är många som tror på dig! Förresten, vadå "inte kan säga R"? I don't get it. I alla fall: Heja dig Alice!

2009-01-25 @ 19:53:41
Postat av: Iva

Du är bäst

2009-01-25 @ 19:56:45
URL: http://iiva.blogg.se/
Postat av: Daniel i Göteborg

Du är en stark tjej, Alice! Vem som helst kan bli ledsen av oberättigad kritik. Det är bara missundsamma och avundsamma rötägg som skriver illa om dig. Jag är en av alla som rycker in till ditt försvar när jag sett någon meningslös Youtube-kommentar.



Beträffande signeringar så såg jag ju Kevin och dig i Ängelholm förra söndagen. Lade märke till att du tog dig tid att prata med några småtjejer som stod lite vid sidan om scenen under signeringen. Det gjorde ett gott intryck på mig. Dryg är nog det sista som du är. Istället verkar du vara en snäll och smart tjej som sprider glädje och en positiv anda omkring dig.



Kom ihåg, det finns otroligt många människor som tycker om dig!

2009-01-25 @ 20:58:50
Postat av: petra

alice du är sjukt söt,fin duktig Lyssna inte på dem andra dem har inget liv dem är bara avundsjuka för att dem nt har en sån talang som du elr ngn annan av idolerna har !!!;)

2009-01-25 @ 21:26:26
Postat av: Erika

Alice! Att vara känd är inte alltid lätt förstår man av tidningsintervjuer med en rad kändisar. Men verkar vara något man måste lära sig att hanteraFörsök att bara ta åt dig av konstruktiv kritik och inte påhopp. Dom ska du helt enkelt ignorera. Lätt att säga för mig men försök i allafall. Många Kramar!

2009-01-25 @ 21:37:25
Postat av: carro

Gud vad irriterad jag blir på sånna männsikor! Alice du är verkligen en underbar artist och verkar vara en supergullig tjej inuti också. GO ALICE! :D

2009-01-25 @ 21:37:43
URL: http://carrorocks.blogg.se/
Postat av: Regor

Jag tror att dessa människor som skriver elakheter inte känner till något annat sätt att få uppmärksamhet på, genom att ignorera dessa självdör dess syfte. Du är fantastiskt duktig Alice och din framtid är ljusare än de flestas, Visst! det kommer att krävas hårt arbete och ett jäkla go, och jag vet att du har DET.

2009-01-25 @ 23:03:38
Postat av: Anna

Men vännen...det skär i hjärtat att läsa att du tar illa vid dig. Det e klart man gör. Men alla kan inte gilla en. Ta kraft av dom som tycker att du är en fantastisk artist. För det är du Alice.

Är det huvudlös kritik folk ger dig..fan försök att tränga bort det ur tankarna. Varför ska elaka människor få dra ner dig? Res dig upp ur all det där. Du är bra och du har kämpat i Idol och det har hela sverige sett. Go Alice =)

kram från mig

2009-01-26 @ 00:37:45
URL: http://nysansmat.blogspot.com/
Postat av: emelie

du är ju bäst! skit i de som klankar ner på dig, de är bara patetiska människor som inte har något bättre för sig... :)

2009-01-26 @ 13:22:06
URL: http://emliah.blogg.se/
Postat av: isabella

ta inte åt dig av något som dom säger, för det stämmer verkligen inte! du är otroligt duktigt! <3

kram! <3 hadet bäst :D

2009-01-26 @ 17:17:20
URL: http://iisabellalarsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Försök att inte ta åt dig av det dåliga kommentarerna och hänga upp dig på dom som skriver sånt. Jag skulle säkert känna precis som dig, eftersom jag känner igen mig själv i din personlighet, med envisheten, perfektionismen och målmedvetenheten. Dock tror jag att du har lite bättre självförtroende än mig, så jag tror du klarar dig galant och tycker också du är duktig, så kör på Alice och fortsätt att uppfylla din dröm! jag skulle göra vad som helst för att få byta plats med dig i nuläget, eftersom jag tycker väldigt mkt om att sjunga och musik i allmänhet! All lycka till dig! / Elin

2009-01-26 @ 19:21:10
Postat av: Linnea Gröning

Du, det där var verkligen jättefint skrivet. Jag har hört saker som folk säger att dom säger att du är dryg osv på en signering, vilket gör mig så sjukt förbannad eftersom jag vet vilken fantastisk människa du är! Ingen, INGEN har fått mig att bli så lycklig under så kort tid som du lyckas med! Du ska veta att jag och likaså många andra verkligen tycker om dig för den du är och det du gör! Jag är också sån som tar åt mig för mkt av dumma kommentarer fast jag hör många fina, det är verkligen jättesvårt när man har lätt för att ta åt sig av dumma saker. Men alltså Alice, om det är någon i detta avlånga land som verkligen tar hand om sina fans så är det du! Du anar inte hur mkt du förgyller mitt liv! Och du anar inte hur mkt jag saknar dig så fort jag ser dig gå eller åka iväg. Du betyder såååååå otroligt mkt för mig så det finns inte ord, och jag verkligen ÄLSKAR dig för allting du gjort och allt du gör! Jag hoppas verkligen du får förverkliga din dröm, om att få ett skivkontrakt osv, och jag vet faktiskt inte hur jag ska ta mig till om det inte blir så. Jag klarar inte av tanken om att "Tänk om jag inte får träffa dig igen", det är hemskt för mig att känna. För du är världens finaste och fantastiska människa och utan dig skulle jag nog inte mått så bra som jag gör idag! Du betyder mer en allt guld i världen, jag älskar dig <3

2009-01-26 @ 19:50:54
URL: http://ilyalicesvensson.blogg.se/
Postat av: kickan34

Hej! Känner igen de du skriver.

Sitter oxå kollar på "roliga" sidor, för kanske vill förtränga känslor o så.

Men skit i vad dom skriver om dej på nätet! De e bara avundsjuka, och du e värd såå mycket bättre! :) :) :) :) <3



Stå på dig, men ja vet att de e jobbit ibland.. :/

KRAMAR !!!!

2009-01-26 @ 20:59:47
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: henke

Synd att de dåliga kommentarerna fortfarande snurrar runt i huvudet på dig. Fundera på om de negativa kommentarerna har någon sanning, har de inte det så finns det ingen anledning att ta åt sig. tex att "du suger", "fattar inte att hon kunde komma med i idol", "du kan inte säga R" osv. Det vet vi att inget av det stämmer nu när vi har facit i hand. Hade "världens mest meriterade idoljury" tagit ut dig till de 11 bästa om du inte varit bra? De vet nog vad de gör med all den erfarenheten. Sen fick svenska folket vara med och rösta och de tyckte också att du var så bra att det räckte till en andraplats bland 9000 sökande! Helt otroligt bra om jag får säga så. Glöm inte hur bra du faktiskt är! Enskilda personers åsikter som inte vet ett skit finns ingen anledning att bry sig om. Det är bara slöseri med energi. Framförallt när det gäller typ youtube och sådana siter, där vem som helst kan gå in och skriva i princip vad de vill utan att behöva stå för det.



Att en person av 3000 tycker att ni är griniga, ja du hör ju själv, låt den enstaka personen tycka det då och var glad att det inte var fler. Man kan inte bry sig om alla fast du är en så snäll person och vill alla väl så går det inte. Häng inte upp dig på de småsakerna, tänk på alla de 2999 som inte tyckte att ni var griniga. Sen tycker jag personligen att det är ganska löjligt att göra narr av någon som gråter efter en tävling oavsett om det är glädjetårar eller inte. Att visa känslor är absolut inget fel. Det är tvärtom bara bra! Det visar att man brinner för det man gör. Nee bry dig inte om sånt värdelöst snack, det kommer från personer som på något sätt är missnöjda med sitt eget liv. Du ska också veta att det finns en typ av personer som måste trycka ner andra för att själva växa och på så sätt få bättre självförtroende. Sorgligt men sant. Ignorera dem och tänk istället på hur otroligt duktig du faktiskt är!!! Vi har ju som sagt facit ;)



Ha det bäst!

2009-01-27 @ 00:10:24
Postat av: Julia

hallå alice (:

ja förstår att du tkr att det är jobbigt att få hör den dåliga kritiken. jag har själv väldigt svårt att ta kritik. men hallå?! vad hra man för liv om man gör värsta hat bloggen, ÅÅH vad händer med svenskarna nu förtiden!

herregud. dom borde lägga ner den energin på annat.

och alice, skit i dom.. förstår om det är svårt. men liksom, dom gör det ju bara för att såra folk.

hoppas ja fått nått vettigt sagt.

puss på dej din fina lilla Alice <3

2009-01-27 @ 19:52:55
Postat av: DianaNham

så sjukt söta..

2009-01-27 @ 20:44:45
URL: http://tjocktbraa.blogg.se/
Postat av: Matilda!.

Hej söto! lägg in fler bilder pådej o Robin elr dej o johan för ni tre är bäst! love to you /kram matilda

2009-01-28 @ 16:32:18
URL: http://godiis.blogg.se/
Postat av: S

Alice, du verkar vara typ världens gulligaste människa med världens finaste röst! :) Ta inte åt dig!

2009-01-30 @ 19:35:57
Postat av: Sophia

Vart har du köpt överdelen du har på fotot ? :D

Den var super fiin

2009-01-30 @ 21:16:21
Postat av: Linda

Heeej Söööwtaa Alice. Du är bäst på alla sätt. Du sjunger så himla bra. Ta inte åt dej av allt dom skriver. Dom är bara dumma människor som inte har nåt annat att göra än att skriva dummt om folk. Du äger. Puss/ Glada11åringen i norrland

2009-01-31 @ 22:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback