hemma på anglais

Ja, det känns faktiskt som att komma hem när jag kommer till Scandic Anglais som ligger mitt på stureplan. Här bodde jag hela hösten och stor trvides verkligen. I och för sig kan det här med att bo på hotell också ha sina baksidor förstås, men det har ju allt. Jag vet inte om jag hade klarat det lika bra om det inte varit Anglais! Å andra sidan känns det också nostalgiskt och sorligt att komma tillbaka, det känns som om tiden går så fort och helst av allt skulle jag vilja kunna spola tillbaka tiden och återvända till "Idoltiden" här på anglais, fortfarande bo på 4e våningen, ha Anna som granne. Knacka på Lars dörr för att låna alvedon, sitta och störa Robin när han spelar xbox, säga godmorgon till Juanes osv. Ha Ha, nej nu börjar jag nästan gråta, nu får jag skärpa mig och tänka på något annat!

Dagen har varit rätt lugn. Tog flyget i morse och väl i sthlm åkte jag till anglais. Sov någon timme, det är det bästa när man är sjuk!!! Sedan gick jag hem till min kära vän Thereses mamma, som bara bor ett stenkast härifrån. Vi åt jättegod mat och Therese och jag hade som vanligt en del att prata om. När vi ringer varandra pratar vi alltid minst i 1½ timme ska ni veta, Ha Ha.  Nu är jag tillbaka på anglais och pratade nyss med Jesper i telefonen, vi funderar på att gå och lyssna på Robin Es band som har spelning ikväll, men eftersom att jag inte är så pigg kanske jag står över, vi får se!


Therese :)

Påtal om fina minnen fick jag nästan ångest idag när jag flög över Globen, shit. Jag kan fortfarande inte fatta att jag stått där inne på scenen helt själv och sjungit för ett fullsatt globen! Jag blir nervös igen bara av att tänka tanken. Flygturen gick förresten snabbt och fint. Det var fint flygväder och när man kikade ut genom fönstret fick man bara lust att hoppa ner på de vackra , mjuka molnen. Tänk vad mysigt det skulle vara om molnen faktiskt gick att gå på, stå på, ligga i. Att de inte bara var luft utan mer som bomull. Okej, dålig beskrivning. Det är svårt att förklara mina molntankar, men det kanske finns någon där ute som förstår mig ändå? Som någon gång tänkt samma tanke.
     

Nu ska jag gå och snyta mig och fortsätta ligga här i sängen med datorn framför tvn äta Ben&Jerrysglass och vara sjuk, hihi.





Kommentarer
Postat av: carro

jätte kul att du skriver mycket och krya på dig! :D

Postat av: Julia

braa att flyget gick bra (:

fattar precis vad du menar med molnen. man vill bara slänga sig ut på dom och hoppa runt {guud vilken bra besrivning -.-

haha

men du fattar ;)

emn,. vill tacka igen för det fantastiska framträdanted i globen. verkligen tack!

du är en jätte bra förebild för andra

if you can dream it, you can do it, så fint :)<3

all kärlek till dej och anna

pussen.

2009-01-15 @ 20:15:24
URL: http://juliac.blogg.se/
Postat av: Sara.S

Vrf är du i Stockholm?? :P

Du får krya på dig! <3

2009-01-15 @ 20:18:46
URL: http://saraliksom.blogg.se/
Postat av: emelie

Krya på dig :)

2009-01-15 @ 20:35:16
URL: http://estark.blogg.se/
Postat av: Storumanbo

ben ock jerry glass är gätte god xD // du e BÄST

2009-01-15 @ 20:36:20
Postat av: Amanda

Hej Alice! Är du klar med Idolturnén nu?

Jag var på releasefesten av Idolskivan, du var så duktig på scenen och så upplevde jag finalen live jag trodde du skulle ta hem segern. Jag satt där och röstade och hoppades, men du kommer ju lyckas ändå och Kevin är ju också en värdig vinnare.

Jag gillar din röst den har en stark personlighetskänsla.





Jag har en bloggtidning som heter Våga och är en ungdomstidning för ungdomar som vågar vara sig själva och som riktar sig till ungdomar mellan 13 och 18 år. Vore roligt att få en intervju med dig till den. http://vaga.blogg.se





Angånde dina molntankar brukar jag också tänka vad roligt det vore att hoppa runt på små fluffiga moln, men även att kuna flyga det vore coolt.



Kram Amanda

2009-01-15 @ 20:40:08
URL: http://vaga.blogg.se/
Postat av: Linuuus

Ben&Jerry <3

awh joo.. Jag tror jag fattar dina molntankar lite iallafall... Håller me. Speciellt mitten bilden ser så jävla mysig ut :o

2009-01-15 @ 20:53:55
URL: http://underbartful.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh, Ben & Jerrys är riktigt gott!

Kan du inte försöka få robin att komma till ängelholm på söndag?

krya på dej! Du är grym!

2009-01-15 @ 21:01:47
Postat av: E

Alice Nostalgice :D Känner verkligen igen tankarna om molnen! En soluppgång över det fluffiga vita landskapet är så otroligt vackert. Man kan nästan se en hord vilda vita hästar komma springande i horisonten. Har du sett Les Miserables? Castle on a cloud? Du är som skapt för att spela Eponine :)

2009-01-15 @ 21:34:13
Postat av: Apelsin Banan Grape Kiwi e bra

fan va tråkigt att vara sjuk :( ät ett kilo frukt och drick några liter vatten om dagen så är du snart frisk igen. Krya på dig Alice!

2009-01-15 @ 21:41:04
Postat av: olivia

jag får ångest också, tänk alice. snart är globen litet, mot för vad du kommer att få sjunga på. krya på dig skatten, har du kvar mössan? jag tror du slarvat lite med det, iihihihihih. kramar!!

2009-01-15 @ 21:44:56
URL: http://olivia.blogg.se/
Postat av: olivia

eftersom att jag också satt där inne!!<3

2009-01-15 @ 21:45:22
URL: http://olivia.blogg.se/
Postat av: Tobias

gud så gott med ben&jerrys, vilket smak är din favorit? :D

2009-01-15 @ 21:50:37
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: matilda

fin blogg du har alice!

Jag gick förbi anglais idag och tänkte på er, tufft att du va där då utan att jag viste det..

spana gärna in min blogg..

KRAAM



2009-01-15 @ 21:59:03
URL: http://typisktmatilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, långa inlägg av Alice, sånt gillar jag :D Jag skulle bli glad om det kunde gå tillbaka till idol tiden också, för jag verkligen toksaknar den tiden. Vad gör man nu på fredag kvällarna om inte tänka på hur det ska gå i idol? Och förståss, idol gjorde det lättare att träffa er än nu, nu är det mycket mer glest och ni är inte tsm i samma gäng längre, så det blir endel turer och mkt mkt pengar som går åt, iofs är det väll värt det. Men det var underbart att kunna ta tåget till Scandic och ställa sig utanför och bara få träffa er alla och prata med er. Den dagen var seriöst bäst. Du betyder guld Alice, tack för allt <3

2009-01-15 @ 22:02:41
Postat av: Linnea Gröning

Glömde skriva mitt namn till förra kommentaren. Linnea Gröning, antar att du kanske förstog det, haha. Skriver alltid långa kommentarer ^^, <3

2009-01-15 @ 22:03:21
URL: http://muusicbeat.blogg.se/
Postat av: Anonym

He he sitta och störa Robin.. :)

Och du och Anna - ni var ju för gulliga..kände igen mig lite i er. :)



Annars är det lite sorg och vemod över dig nu för tiden.

Men det är väl så när man gjort något så här stort och omvälvande i livet..det tar ett tag att bearbeta.



Ha det bäst iaf.

kraaam :)

2009-01-15 @ 22:06:13
Postat av: Anonym

När är nästa spelning?

:)

2009-01-15 @ 22:08:31
Postat av: Alma

Åh, tillbaka på Anglais :)

Ni verkade ha det så underbart bra där, kul för er! Du är verkligen otroligt bra, saknar att se er alla på fredagskvällarna :') <3

Ha det bäst

Kram

2009-01-15 @ 22:28:56
URL: http://mrshedlund.blogg.se/insidemymind
Postat av: davve

Självklart har man tänkt så om molnen! :P Man skulle kanske fixa sig en egen molnsäng, skulle inte sitta helt fel! Kram!

2009-01-15 @ 22:30:20
Postat av: Anonym

Såå jag gissar att det BLEV konserten.. :)

Blir spännande att höra.

:)



kraaam

2009-01-16 @ 01:20:23
Postat av: intresserad av ditt liv...

ibland när jag läser din och Robins blogg så ser jag att det finns väldigt mycket liknande "skämt" och sånt i kommentarerna, man undrar verkligen vem som skriver vad till vem och varför ibland....det verkar vara någon/några med mycket inside information i allla fall ;-)

2009-01-16 @ 10:18:40
Postat av: Svea

Moln är härliga och så fin kontrat till den blå himlen :) ja, förstår vad du menar, som krambjörnarna (carebears) hoppar runt bland molnen :) ja kan tänka mig att det är sorgligt, är allt roligt och som betyder nåt i livet när det sen tar slut. men det kommer nya upplevelser hela tiden :) Ha det bra sötnos!

2009-01-16 @ 10:47:23
Postat av: Malin

Jag brukar i princip tänka liknade molntankar varje gång när jag flyger flygplan.. Det ser ju faktiskt ut som att det skulle gå att sitta på dom utan att åka igenom, men tyvärr har jag själv erfarenhet av att det inte är sant. Haha, nu lät det som att jag har provat att SITTA på ett moln, vilket jag då inte har (för då skulle jag antagligen vara död just nu). Det jag menade var att jag har känt på moln en gång när jag var uppe på ett ashögt berg utomlands med mina föräldrar. Berget var så satans högt att det var i jämnhöjd med lågt liggande moln- jag skojar inte! Fast tyvärr måste jag meddela att molnen inte är fasta utan känns mer som typ blöt luft.. :(



Hoppas du har det fint!

2009-01-16 @ 18:44:00
Postat av: Anonym

2009-01-16 @ 21:44:30
Postat av: Ida

Jag beundrar dig verkligen för din insats i Globen. Att som du sa, stå helt ensam på den stora scenen inför SÅ många människor. Jag ska spela inför 90 pers på ett bröllop senare i vår. Bara en bråkdel av alla i Globen och jag är hur nervig som helst. Så all cred till dig!!

2009-01-17 @ 15:30:30
Postat av: fAnis

din blogg är ju faktiskt riktigt bra :)



sen att du endast är 17 är sjukt. så duktig och så ung. jag ser verkligen upp till dig som artist.

2009-01-17 @ 19:05:38
URL: http://fhenriiksson.blogg.se/
Postat av: Claudia

Alice du är för söt, sötast :D <3 krya på dig kärlek / claudia

2009-01-19 @ 15:04:47
Postat av: gabriela

Alice jag saknar också alla gånger när vi satt utanfär anglais. det var en idolresa för oss också. vi är så himla tacksamma över det. Helt klart det bästa & roligaste året av idol. man kan också sakna tillbaka till den tiden, när vi träffades varje dag utanför hotellet för å träffa er. PUSS krya på dig ! <3

2009-01-23 @ 23:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback