added you as a friend on facebook....

jisses, här sitter jag och tar tag i 2048 friend requests och 324 privata meddelanden på facebook, jag avlider....Under tiden sneglar jag då och då på idolreprisen som just nu rullar på tv400, och kan ni gissa vilket program de visar idag, om inte auditionprogrammet från Karlstad = mitt första program. HA HA, så kul att se. Det påminner mig än en gång om vilken jäkla (ursäkta språket!) resa det här varit, jag kan fortfarande inte förstå det!

Ledsen att jag inte bloggat på någon dag. Det beror mest på att jag inte haft tid att blogga, gårdagen var minst sagt fullbokad. Dessutom har jag nog inte varit på något vidare blogghumör, men idag är jag laddad för att skriva om min fullspäckade helg!

Fredagen blev mest en lugn hemmakväll framför tvn där jag såklart hejade på Laila i lets dance, hon var grym.
Lördagen blev allt annat än lugn. Mitt första stopp var på Läkerol Arena där jag blev hyllad för min framgång i Idol, även legenden "lill-prosten" och spelare från JVM t ex jacob Markström och Anton Persson hyllades. Direkt efter det blev det att åka till lilla Hedesunda där jag också fick ta emot hyllningar ifrån min lilla hembyggd. Det var otroligt roligt att se så mycket folk på plats, man blir rörd!  Stort tack till alla som kom dit trots det kalla vädret. Så mycket blommor och hyllningar jag fick ta emot igår har jag nog aldrig fått förut på en och samma dag. Kvällen avslutades fint med att fira Jossans  (min kompis Bellas syster) 20 års dag. Det börjades hemma hos Bella och Jossan och sedan blev det ut en sväng. Mycket trevlig kväll tillsammans med mina bästa Mickis och Bella. Filip som fick vara kvällens chaufför hämtade upp mig vid halv 3 tiden och vi körde hemåt. Filip är världens bästa chaufför, han ställer alltid upp, tack!


Idag har jag fotats. Började med att åka till Wilma som jag inte träffat på hela hösten, jag har saknat henne! Hon är makeup-artist så hon fixade min make för plåtningen. Åkte hem och käkade en snabb och sen lunch innan Magdalena (min kusin) och Ingrid plockade upp mig. Vi plåtade i nästan 3 h och det blev över 1000 bilder tror jag. Jag hoppas att det blev några fina bilder, ni får se när jag fått dem!
Vi åkte sedan och grattade min lilla kusin Sigge som fyllde 2 år. Det blev tårtkalas och en massa bus med kidsen :) hihi.

Nu sitter jag här framför datorn och försöker planera morgondagen för att utnyttja tiden så bra och effektivt som möjligt.

Nu ska jag se film med Mami och syrran, pussgodnatt


lite bilder


fina blommor och presenter


HA HA, vi bjuder på de här bilderna! Världens bästa Mickis och Bella och sen en skum figur där i mitten, vem det nu är!?







Mina söta busiga små kusiner




bakom kulisserna på plåtningen...

Kommentarer
Postat av: KLARA

Hej alice , du är värkligen vacker , både innåt och utåt ! Ha det så jätte bra med musiken så ses vi i valbo den 24 !

Postat av: Isa

Hej Alice! Vill bara säga att det alltid är intressant att läsa dina blogginlägg. Att du inte uppdaterar varje dag uppvägs lätt av att du tar dig tid att skriva ordentliga inlägg.

Härligt att du verkar ha haft en trevlig helg, hoppas du får tid att slappa lite också.

Och jag avundas verkligen inte dina 2048 friend requests. Jag som sitter med hela två stycken som jag inte vet om jag ska acceptera eller inte.

Ser fram emot att se och höra mer av dig! Ska börja hålla utkik här istället för på idol-sidan.

2009-01-11 @ 23:59:06
Postat av: Linnea Gröning

Du är verkligen otroligt vacker. Du är dessutom helt fantastisk på att sjunga. Min största idol. Du är bäst Alice! Och Ingrid btw, hon är myys, love to you and ingus :D <3

2009-01-12 @ 06:55:13
URL: http://muusicbeat.blogg.se/
Postat av: erika

åh va fina bilder alice! :)

jag älskar verkligen din blogg <3

2009-01-12 @ 12:13:31
URL: http://eriikal.blogg.se/
Postat av: Maria Nordvall

Jag ebundrar verkligen att du är så trevlig mot alla människor. Att du tar dig tid att prata med din fans & svara på gästboksinlägg osv. Jag uppskattar det jätte mycket. & du är en grym artist. Helt sagolikt bra är du, jag hejade på dig från din första audition. & jag har inte tröttnat än ;) kärlek <3

2009-01-12 @ 12:25:05
URL: http://marianordvall.blogg.se/
Postat av: emelie

Jag läste i se&hör att du och robin var ett par.

Vet att ni förnekat det tidigare. Är det sant? :)

2009-01-12 @ 14:46:53
Postat av: Claudia

Det är otroligt så mycket man kan hitta på, på en helg :)

Du är ALLTID söt Alice du är ALLTID bäst och framförallt du är ALLTID min idol kärlek, kärlek, kärlek till världens bästa Alice :) <3



/ CLAUDIACLAUDIA

2009-01-12 @ 15:01:33
Postat av: Anonym

Fortsätter turnèn den 14:e eller den 17:e?

:)

kram

2009-01-12 @ 17:12:45
Postat av: jojjo

alice det är en jävligt dålig stil av dig att inte säga att du är tilsammas med robin, det står i tidningarna nu är det bara att komma fram med sanningen! jag tycker att du ska blogga om du är tsm med robin!

2009-01-12 @ 17:48:17
Postat av: Sofia

Alice, jag saknar idol så mycket! :) Önskar att det kunde verkligen er alla. En skön mix av personligheter! Jag undrar om du har några privata bilder ifrån idoltiden? Skulle du inte isåfall kunna lägga ut dem? :)

Kram!

2009-01-12 @ 17:55:16
URL: http://SofiaKarlss0n.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Vad plåtade ni till?..

:)

2009-01-12 @ 19:06:53
Postat av: P

Du är så fin! Saknar att se dig på tv och en massa nytt om dig/er på idolsajten. Vill verkligen se mer av dig Alice, du är bäst! <3

2009-01-12 @ 19:46:26
Postat av: Skitsnygg tjej

puh din kusin skulle jag allt vilja sätta tänderna i, har hört att han ska vara skitsnygg!

2009-01-12 @ 20:18:44
Postat av: Till Jojjo

Dom är inte tillsammans.

Det har stått i veckotidningarna, ja,

men det är uppgifter

som A och R redan hade dementerat i kvällstidningarna veckan före.

Så nej, dom är inte ihop.



hälsn mia

2009-01-12 @ 23:52:42
Postat av: Josefin

Hej Alice!

Kul att se bilden från "bakom kulissen". Såg att ni fick med min inte så snygga rumpa, haha. En del bilder har jag lagt ut på bloggen. Det kommer nog lite fler, så håll utkik. Resten ska nog vara klara snart så får du skivan. Jag måste passa på att tacka för tiden, det var jätteroligt!

Ha en bra dag. /Josefin

2009-01-13 @ 07:48:33
URL: http://powerpinglan.googlepages.com
Postat av: Lisa

Hej alice!

Saknar dej, du är så himla skön som person :')

Hur äre? Och har du nån fanmail?

2009-01-13 @ 14:11:25
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: ingus, ingrid...:D

haha, skitsnygga bilderna blev på dig, måste jag säga:D

aja,

hare skitgött:D

2009-01-13 @ 16:27:18
Postat av: linda

Softisch bilder ;)

Nämen seriöst, några RIKTIGA guldkorn där, ser fram emot fler..

:)



kram

2009-01-13 @ 18:10:05
Postat av: emmy

jag tyckte du var bäst och jag var och tittade på dig på birsta citty

2009-01-14 @ 14:40:03
URL: http://alicesvensson.blogg.se/
Postat av: Petronella

Hej Alice! det var såå COOLT att få träffa dig! Gissa om mina klasskompisar blev avundsjuka?!



Kramar Petronella.

2009-01-14 @ 16:17:16
URL: http://www.bilddagboken.se/jagkallaspetro
Postat av: Anonym

Alltså ursäkta Alice men jag skulle ge vad som helst för att få veta VARFÖR du och Robin inte är ihop..

Det är så konstigt!

Har sett ett klipp nu där ni sjunger "I will survive" och vad är det för blickar han ger dig?!

Jag fattar ingenting..



Inte för att jag tror att du tänker förklara he he..

Aja kram på dig!

:)

2009-01-14 @ 19:35:54
Postat av: Anonym

Ok jag har lugnat ner mig nu..

Skrev jag verkligen det där?!

Ha ha

:)

2009-01-14 @ 20:10:02
Postat av: Angelica

Hej!

Du e bäst!

Jag tänkte fråga var du köper dina kläder? Du har så snygga och jag behöver verkligen tips på affärer så skulle gärna vilja ha svar! :D

Du kan svara på bilddagboken om du vill ^^ jag skickar ett privatmeddelande till dig så kan du svara på det ^^

Pöss!

2009-01-21 @ 17:58:27
Postat av: Anonym

i love you alice!!!

2009-01-27 @ 17:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback