Röstningspaus

Såhär efter att ha sett alla bidrag måste jag säga att det var en otroligt svårtippad delfinal. Jonathan gjorde otroligt bra ifrån sig tycker jag! Alcazar var också riktigt vassa. Marie Serneholt hade en skitsnygg klänning, en sådan skulle jag vilja ha. Melodifestivalen skulle jag gärna delta i om något år förresten! Idol och Melodifestivalen är det största man kan göra i Sverige. Idol har jag ju redan gjort, nog för att jag inte skulle tveka en sekund om jag fick chansen att göra om det. Eller jo, men jag skulle med största sannolikhet säga "ja". Men ja, nu blev det här mest flummigt. Det enda jag ville komma till är att jag inte skulle tacka nej till att delta i melodifestivalen, Ha ha. Det här med att utrycka sig på rätt sätt och verkligen får fram det man menar såhär i en text är rätt klurigt ibland, det är rätt lätt att det missuppfattas ibland tyvärr, kanske!? Eller jag vet inte, det är ju inte jag som är läsare. Klart att jag själv fattar vad jag skriver men meningen är ju att ni läsare ska förstå mina texter.


Resultaten i melodifestivalen kom precis och ursäkta, men hur tänker svenska folket? vad hände där? Värsta skrällen....hade jag fått välja hade det definitivt inte sett ut sådär efter röstningen, men jaja. Jag är bara en av 3 miljoner tittare.




Kommentarer
Postat av: Erika

Jag håller med dig, jag förstår inte heller va som händer :s

Postat av: Börje

Hjälp vad kassa låtar! Du hade varit klart bäst om du så sjungit Gubben Noa :P Alice for eurovision 2010!!!!!

2009-02-07 @ 21:21:08
Postat av: Kiet

håller på Marie Serneholt!

skandal att hon nt gick vidare :/

2009-02-07 @ 21:25:47
URL: http://kietle.devote.se
Postat av: Mikaela

jag tycker inte hon Carolina af Ugglas skulle gå vidare, jag fattar inte det ?¨:S



varför ska folk ringa och trakassera dig för ?:(

2009-02-07 @ 21:39:24
Postat av: Hanna

Alltså jag satt och såg och höll på at få typ psykbryt när dom sa vilka som gick vidare ... den där ugglan eller vad hon nu hette hon var ju inte bra !

Jag som ville att "Tick tock" skulle gå vidare, rock tjej som jag är ! ^^

2009-02-07 @ 21:39:49
Postat av: Fanny

Håller med!

Jag tyckte inte att rätt personer gick vidare!

Håller med om att Maries klänning var fin! :)

2009-02-07 @ 21:44:07
URL: http://fennie.bloggagratis.se
Postat av: Linnea Gröning

Jonathan skulle ju gått vidare. Den där typ bajsapåsigmänniskan snällasnällasnälla skulle ju åkt ut så fort hon kunde. Shises. Ah jag håller med dig, SKRÄLL! Aja Melodifestivalen har typ ändå blivit en flopp i helhet. Skulle sitta bra med dig i tävlingen, hoppas verkligen du får vara med nästa år, jag kommer hålla på dig, love you <3

2009-02-07 @ 21:46:31
Postat av: Linnea Gröning

Och jag håller med han där uppe, du ska lätt vara med i melodifestivalen 2010, jag håller på dig sötis (: <3

2009-02-07 @ 21:58:51
Postat av: Alexander

Håller helt med dig!! Vilken jävla skräll! Bland dem som gick vidare så var bara Alcazar bäst. Hur fan kunde Scots, Emilia och speciellt Caroline af Ugglas gå vidare.



Dem som borde gå vidare var Alcazar, Marie , Jonatan och Nina.



Alice ställ upp i Melodifestivalen 2010.

2009-02-07 @ 22:08:08
Postat av: Malin Eriksson

kan hålla med till 100% . Hur har Svenska folket tänkt? .. blev så arg så jag klarade inte av att kolla :)

2009-02-07 @ 22:13:03
Postat av: Julia

Håller verkligen med, Jonathan skulle gå vidare! Men jag gillade alcazar med :)

Ja, shit vad kul det skulle vara om du var med där! I så fall skulle jag rösta i alla fall :D

Kram :D

2009-02-07 @ 22:14:56
URL: http://juliawilbertsson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Kul att du tyckte om Jonathan :) Jag känner honom, min pappa är även hans rektor :) hehe. Kram

2009-02-07 @ 22:27:01
URL: http://linneafranzen.blogg.se/
Postat av: Julia S

Alla låtar var inte bra men nåra. Alcazar var nog bäst! Det är inte så sent men endå säger jag det GOD NATT till din familj och dig!

2009-02-07 @ 22:44:40
Postat av: Rebecca

Resultatet var riktigt surt... man vet aldrig vad som kommer att hända, jag tycker att röstningstiden var för kort =(



Är du mer i melodifestivalen (nästa år, kanske?) så lovar jag att rösta =)

2009-02-07 @ 22:59:53
URL: http://cheerish.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag håller med, svenska folket rösta väldigt konstigt.



Jag hoppas vi får se dig i melodifestivalen, du skulle garanterat vara en av dom bästa

2009-02-07 @ 23:09:37
Postat av: svea

haha, tkr knappt en enda låt va bra, mest b-låtar i mellon. trodde att shirley clamp skulle gå vidare blev ganska paff, och scotts va dåliga. men trodde alcazar och emilia skulle gå direkt innan resultatet va klart stolt hehe men jonatans och maries låtar va för slätstrukna tyvärr, finns liknande sound som gjorts mkt bättre många ggr förr :P nice dress though, som du sa.. :D KRAM

2009-02-07 @ 23:23:47
Postat av: vispen

Jag håller med om att det är svårt att uttrycka sig när man skriver. Men jag förstår alltid vad du menar i dina texter. Jag håller med dig Alice, om jag hade fått bestämma hade inte resultatet sett ut som det gjorde idag. Jag hejade på Jonathan och Shirley!

2009-02-08 @ 00:09:36
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: skrutt

Det var bra mycket enklare och roligare att rösta fram sin favvo i Idol.

2009-02-08 @ 11:19:36
Postat av: Julia

haha, känner igen mig i det där att skriva flummigt och sen fattar men inte vad man pratar om längre =P



Jag fattar inte heller hur folket röstar. första och åttonde bidraget var lugnt bäst. Hur kunde Marie Serneholt åka ut först?! Och den där "snälla, snälla" låten. Jag skulle seriöst skämmas om hon skulle representera Sverige. Fattar inte vad svenska folket tänker med nu förtiden. Det enda bra valet var alcazar

2009-02-08 @ 12:05:04
URL: http://ifoonly.blogg.se/
Postat av: Amanda

Håller med dig gumman. De va de väsrta! Haha.. Fick en chock jag!..

2009-02-08 @ 12:38:51
URL: http://amandaholmgrens.blogg.se/
Postat av: monika

jonathan skulle gått vidare :o

2009-02-08 @ 13:30:51
URL: http://moonikaaa.blogg.se/
Postat av: ^^

hej lilla du! jag håller med.. det skulle inte sett så ut i resultatet! asså du som umgås med robin,vad har hänt med han?? vrf bloggar han inte?? har han typ bytit blogg eller?? isåfall,var bloggar han??

ha det bäst! good luck!<3

2009-02-08 @ 15:43:28
Postat av: Anonym

Håller med dig ,det var inte rätt personer som gick vidare<33

2009-02-08 @ 16:23:25
Postat av: melinda

kan inte du börja spela in videos där

du sjunger och sätta upp på youtube? :)

2009-02-08 @ 16:29:07
Postat av: Effie

Jonathan var söt men mesig. Hade din polare Bengtsson eller du själv gjort låten hade det varit ett helt annat tryck iden. Som typ att taket hade lyft sig.

2009-02-08 @ 17:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback