Middag på slottet

Vad är väl en middag på slottet? Om inte alldeles, alldeles.... jättetrevlig :D hihi. Jag kom precis hem från en mycket trevlig hyllningsmiddag på slottet. Det var ingen mindre än landshövding Barbro som bjöd in och ville hylla alla som under året blivit riktigt framgångsrika härifrån länet. Jättespännande och roligt att träffa folk som är så fragångsrika inom sin grej. Inspirerade att höra vad de gör, hur de tänker och tycker. Det finns trots allt en hel del massa saker vi har gemensamt oavsett om det nu handlar om sport, musik eller något annat roligt. Jag har aldrig varit på slottet tidigare men det känns ärofyllt att ha fått komma dit och det vore väl sjutton om man inte hade varit där när man nu ändå bor i stan.

Bland de inbjudna fanns b la Bollnäs-kören från körslaget, medaljörer i skidorienterings vm Gustav och Maria Nordström, Angelica och Josefine från Brynäs som tog brons i JVM och även några från bandylandslaget. Vi avnjöt en god middag i gott sällskap och fick sedan kaffe och semla, fettisdagen till ära. Tack för en trevlig kväll.




På tal om slottet har kronprinsessan Victoria officellt nu förlovat sig med Daniel. Bra tycker jag! Det känns kul, Grattis till dem. Jag tror att de kommer att leva lyckliga i alla sina dagar. Jag förstår inte allt det här tjafset om att Daniel inte skulle vara värdig nog eftersom att han är "en man av folket". Ursäkta?! Men alla är vi människor och jag tror att Daniel är perfekt för kronprinsessan Victoria, annars skulle de nog aldrig förlovat sig. Det känns ändå väldigt seriöst, klokt och genomtänkt. Så länge man älskar varandra spelar det väl mindre roll om han nu är "en man av folket". Kronprinsessan utbrast nyss i tv att hon är "genomlycklig", det är det viktigaste tycker jag. Ett roligt uttryck också förresten, det ska jag börja använda oftare. Ha ha. Om man får drömma lite vore det ju inte helt fel att få gå på bröllopet, ha ha. Eller varför inte sjunga? ja ja, nu ska jag var lite mer realistisk kanske. Roligt att det blir ett bröllop tycker jag iallafall! :)






Åh, semlor är så gott. Jag kan inte få nog utav dem. Synd bara att det är så onyttigt. Fast det är väl okej att frossa i semlor såhär en dag om året. Man borde uppfinna nyttiga semlor, hihi.



Kommentarer
Postat av: idaa

hey alice , du e fett söööt o sjunger grymt bra min absolut favortilåt av dej är "Ironic" ;D. Hur äre med dig , allt bra? undrar bara skulle du inte kunna skirva vart du turner asså siignering osånt du o robin skulle betyda jäättemycket för mej , jag vill verkligen inte missa er , hare bäst o lycka till med allt , PUSSS <3

2009-02-24 @ 23:21:08
Postat av: monika

det finns nyttiga semlor :S USH, dom ser ju helt eckliga ut .. asså råg bröd typ .. :s HAHA, ska de va så ska de va.

Kul med middag på slottet, ganska coolt ju :D

kolla gärna bloggen =)<3

Postat av: Anonym

Fin semla! Mums! Typ som du ;) Jag har ätit en "nyttig" semla en gång. Grovt mjöl i bullen och sötningsmedel istället för socker i mandelmassan. Det smakade h-v-e.

2009-02-24 @ 23:52:42
Postat av: Rebecca

Kontakta Bert Karlsson, han har ett recept på nyttiga semlor =P

2009-02-25 @ 00:01:07
Postat av: Anonym

Silvia var ju också en "kvinna av folket" innan hon gifte sig med kungen. Så förstår inte varför media gör en sådan stor sak av att Victoria ska gifkta sig med en "man av folket" hon är ju ändå en kvinna av folket fastän att hon är kunglig. I andra länder som Danmark var det någonting fint när deras prinsar gifte sig med "vanliga" flickor. Sverige är verkligen bra på att förstora upp så onödiga saker.

2009-02-25 @ 00:21:17
Postat av: Mikaela

Vad roligt för dig Alice :)

2009-02-25 @ 07:35:10
URL: http://memikaela.blogg.se/
Postat av: Alexander

Roligt med en middag på skottet och träffa folk som blev framgångsrika i länet 2008

Semlor är gott.



Håller helt med dig angående det du skriver om kronprinsessan Victoria och Daniel.

2009-02-25 @ 10:06:49
Postat av: Sofia

Det där är så himla elakt, med det där om att Daniel är "en man av folket". Jag håller med dig till 180. Fin design förresten.

2009-02-25 @ 13:03:19
URL: http://sopho.blogg.se/
Postat av: Linnea Gröning

Va roligt du verkar haft det :D Haha ja semlor är muums, men väldigt onyttiga xD Jag tror inte det är helt omöjligt för dig att sjunga på deras bröllop, vrf skulle det? :D Du är helt fantastisk, jag skulle lätt vela att du sjöng på mitt iaf :D Hoho, love to you <3

2009-02-25 @ 13:19:18
URL: http://tobeidolfreak.blogg.se/
Postat av: svea

ja, tkr med det är tråkigt med att viktorias val av make är ifrågasatt, daniel verkar perfekt. verkar som om det hade varit annorlunda om hon varit kille :S men tror det beror på att hon kommer att få byta namn iom bröllopet till viktoria westling istället för bernadotte, och det namnet ger väl lite högre status och finare "klang" lr nåt sånt. mysigt med bröllop iaf :)

2009-02-25 @ 15:01:08
Postat av: Lice

Hejsan Alice!



Jag gillar din blogg värkligen.

Den är så du.

Du är min idol :)

Kolla gärna in min blogg om du vill och släng gärna väg en kommentar!



Kram en Alice<33

2009-02-25 @ 19:21:26
URL: http://aliceyou.blogg.se/
Postat av: Lice

Jag glömde ge dig mitt lösenord:



Användarnamn: lice

Lösenord: pussipuss



Kram en Alice<33

2009-02-25 @ 19:24:08
URL: http://aliceyou.blogg.se/
Postat av: Sheriilyn

Hoho vi i min familj har frossat i semlor sedan januari, haha. Min pappa har t.o.m. gjort egna! Mycket godare än de köpta ska jag säga. :D

2009-02-25 @ 20:35:47
URL: http://sheriilyn.webblogg.se/
Postat av: Anonym

fin design.

2009-02-25 @ 21:08:54
Postat av: Sandra

Öhh.. Tillåt mig skratta, men framgångsrik??..

Du kom tvåa i Idol, men du har väl inget skivkontrakt? Eller har jag missat något? Du och Robin åker omkring på turné och sjunger covers.. Jag vill inte vara elak, men kom ner på jorden lilla vän. Märkligt hur man kan lura sig själv på detta vis.. Men om du mot förmodan har skivkontrakt, så är det bara att gratulera, och hoppas att skivan säljer, så att du till slut blir framgångsrik..

2009-02-26 @ 15:08:13
Postat av: Sara

hihi xD nyttiga semlor skulle nog inte vara så goda xD haha

2009-02-27 @ 21:14:01
Postat av: M

Blev sugen på semlor ...

2009-03-08 @ 17:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback