Match

Bloggen här har krånglat hela dagen! Jag blir så less. GDbloggen har fungerat utmärkt. skrv ett inlägg där tidigare idag som inte gick att publicera här får att det krånglade. här är det iallafall...

Min gamla högstadielärare Britt ringde imorse och frågade om jag ville gå på hockey! Såklart jag ville det. Britt är hockeyfru, eller var kanske det heter eftersom att hennes man Hasse inte längre spelar hockey. Britt är iallafall världens goaste! Mer som en från familjen typ inte som en lärare för mig nu för tiden.

Nu ska jag och Amanda kila och träna en sväng!






Uppdat.


Kom precis hem från matchen! Äntligen en vinst, tjoho! Jag satt med Hasse under matchen och det var mycket trevligt att höra expertkommentarer från en sådan legend :) De är världens goaste han och Britt!  I pausen gick vi till Britt som är värdinna på arenan och träffade en del trevligt folk i fikarummet. Förresten kom vi fram till att varje match jag varit på har de vunnit. Hasse och Britt tror därför att det är jag som bringar lycka?! Hmm, kan det verkligen vara så? Nä, vi får väl se hur det går på tors när jag ska vara där med "gästrikland i världen", upp till bevis. Kul var det att de vann iallafall!

hockey

Bilden kommer inte från ikväll förresten, och inte är det jag som tagit den heller! Ha ha


Jag och Amanda tränade som sagt var vid lunchtid. Efter det satt jag barnvakt åt Lydia och Thea medans hon handlade. Jag är nog världens bästa barnvakt, men jag gjorde några tabbar idag! Lydia är verkligen i världens jobbigaste ålder (1 år). Hon springer runt överall och klättrar och river allt. Rätt var det var hade hon rymt ut. Ut i snön i bara strumpor och jag hann inte ens märka något. Nöjd var hon iallafall! Förresten är hon dessutom omslagsmodell just nu i "vi föräldrar".

lydia


När Mamma kom hem fixade jag iordning mig lite snabbt och sedan åkte vi och mötte upp Berit, Nils och lilla Bettan på stan. Vi käkade och för mig blev det sushi. Jag har kommit in i en period just nu då jag har ett extremt begär och beroende efter sushi. Det och choklad, Ha ha. Efter det åkte vi mot Läkerol Arena och såg på matchen. Nationalsången sjöngs idag utav Caracola som är väldigt goda vänner till mig! Det var verkligen jättelängesedan jag träffade dem, så det var jättekul att få byta några ord med dem i pausen.


Hörrni, i helgen är jag i Sundsvall. Birsta City kl.14 på Söndag, BE THERE!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, ja det e inte lätt att vara barnvakt inte :) men jag tror du fixar det alldeles utmärkt. Såg bilderna från pulkabacken nedan o du verkar va så snäll och go mot småkusinerna ;) Coolt att ni nu har två kändisar i släkten!



sushi är det verkligen gott? hehe har hört att det är rå fisk och det låter ju inte speciellt gott vilket e anledningen till att jag aldrig provat, men men kanske värt att prova då! :D

2009-02-12 @ 23:35:13
Postat av: jenny

alice det betyder så mycket för mig att du ska komma till sundsvall birsta city.jag kommer ditt.alice jag har frågat dig så mycket om det här tack så hemst mycket.du har upfylt en av mina drömar.tack tack!!!!!syns där jag lovar att jag kommer.

Postat av: Anonym

Åh så söt hon är där på omslaget (: Hon va ju med i Valbo med, grymt söt :D Hah! Åhh jag vill verkligen komma till Sundsvall men jag ska va borta hela lovet "/ Skit också. Saknar dig. Du är bäst <3

2009-02-13 @ 12:05:22
Postat av: Linnea Gröning

Åh så söt hon är där på omslaget (: Hon va ju med i Valbo med, grymt söt :D Hah! Åhh jag vill verkligen komma till Sundsvall men jag ska va borta hela lovet "/ Skit också. Saknar dig. Du är bäst <3

2009-02-13 @ 12:05:41
Postat av: Linnea Gröning

Spammer som jag är. Alltså jag vet inte vem jag ska prata med riktigt heller. Snälla kom till Stockholm snart, eller nånting omkring där, jag saknar dig till tårar. Tack för alla dagar som du gjort till dom bästa i mitt liv. Du är min största förebild och min största idol. Du betyder typ mer än alltså mer än allt guld i världen. Du är fantastisk och jag måste säga alltså, du är inte värd någon skit, INGEN skit, du är alltid så otroligt underbar och du är inte värd att någon är dum mot dig alls, för du förgyller så mkt, tack för allt, du förgyller mitt liv!



Tack älskade Alice <3

2009-02-13 @ 15:34:06
URL: http://tobeidolfreak.blogg.se/
Postat av: Alexander

Sushi och Choklad är gått. Hoppas att du kommer att spela i Stockholmsområdet någon gång. Har du några spelningar bokade i Stockholmsområdet? Då kommer jag att komma :)

2009-02-13 @ 16:01:22
Postat av: Hanna

Det var det sötaste omslag jag sett ! :) Det är väldigt jobbitg men också väldigt kul att vara barnvakt ! :D Jag älskar verkligen små barn , dom är så söta .. hihi ^^

2009-02-13 @ 16:12:49
Postat av: Anonym

Haha, jag tänkte faktiskt på dig när jag såg att Brynäs mål trillade allt eftersom i igår och förstod nästan att du var på plats. ;)



Jag citerar mitt inlägg från igår:

"Hej Alice!

Kanske dags att börja gå på några Brynäsmatcher och rädda laget kvar genom den boost spelarna får av vetskapen om att en så söt tjej som du är på läktaren? ;)



/K



2009-02-12 @ 18:12:16 "



Kram

2009-02-13 @ 16:32:25
Postat av: boniiitah

Då ses vi i Sundsvall! ;D

Ha de gött, kram

2009-02-13 @ 17:02:58
URL: http://boniiitah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför är hon där? :O :D

2009-02-13 @ 17:25:50
Postat av: amanda

Jag är syssling med frida i caracola! :D

kram

2009-02-13 @ 18:54:43
Postat av: Amanda

Är Lydia din lillasyster? Sjukt söt iallefall! (:

2009-02-13 @ 19:16:26
Postat av: ;)

sööt <33

2009-02-13 @ 19:22:06
URL: http://kerstiins.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hihi,vad gullig hon är på omslaget:D

Hoppas du hade det roligt på matchen,själv är jag inte så förtjust i hokey xD

Kram<33

2009-02-13 @ 20:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback