Independent Woman

 

Efter igår drar jag bara slutsatsen att Fabian och Mickis utan tvekan är det absolut sötaste paret just nu. Själv är jag independent woman, och det trivs jag bra med.  Jag är trött idag och känner att jag behöver boosta mitt självförtroende. Här är en artikel som Malin Roos, expressen skrev två veckor in i idol.






Malin Roos: Alice tar hem "Idol"

Hon vill det, jag vill det, så då kan vi väl bara bestämma att det blir så.
Alice Svensson är redan en stjärna, därför vinner hon "Idol". 


Det är ett speciellt "Idol"-år.
Tidigare säsonger har jag suttit i soffan och svurit: "ryker xx nu, så ska jag aldrig mer se dyngan".
Så ryker xx... och jag tittar ändå.
Aldrig någonsin har det gått så som på räls.
De som röstats ut hittills är exakt desamma som jag har haft på mitt papper. Bara att bocka av.
Men nu då?
När den här kvällen är över tror jag att Robin Eriksson får packa ihop, sen blir det trixigare, men jag skulle bli både förfärad och förvånad om en av de två i slutfinalen inte heter Alice Svensson.
Snacka om utveckling den tjejen har haft sedan första kvalfredagen när hon sjöng "Fighter".
Under repetitonerna i Frihamnen i går blev jag helt övertygad, Alice är en klockren Idol.
Hon har:
Rösten: Ren och porlande som en norrländsk älv.
Scennärvaron: I början retade jag mig på att hon vickade så väldigt på huvudet när hon sjöng, det har hon nästan helt lagt ner. Har inga problem att äga scenen. Kan dessutom dansa.
Ser ut som en prinsessa i en Disneyfilm. Det märks när Alice kommer in i ett rum.
På repet i går skojade hon till det och ändrade Abba-refrängen till "Lay all your votes on me".
Attityden: Kan verka valpig, men överraskande tuff, verbal och klok för sina 17 år. Tar hellre en fight än fegar.
Revanschlustan: När Alice berättade för sin musiklärare hemma i Gävle att hon sökt till "Idol", frågade denne hur länge hon skulle vara ledig.
- Äh, jag kommer säkert inte gå vidare från kvalet.
- Nej, säkert inte, du ska inte tro att du är så duktig.
Tävlingsinstinkten: Säger själv att hon är "envis som en gris". Kan tjura en hel dag för att hon satt en ton fel. Till skillnad från Lars VILL hon vinna.
Det är en bra start på resten av den här resan.
Som kan räcka hela vägen till stjärnorna.
Jag är kluven till veckans "Idol"-tema. Dels för att det är svårt att höra nån annan än Abba sjunga Abba...
...dels för att många av idolerna inte har någon som helst koll på Abba.
- Jag trodde Björn och Benny var bröder, som Robin B uttryckte det

 

Starqualityn:

Av Malin Roos



20081107198_3x2_27209w

 

Så faller stjärnorna - en efter en - Malin Roos tippar fortsättningen i "Idol"

1 Robin Ericson: Skön kille, bra röst, men inget man inte har sett och hört förut. Perfekt som cover-sångare på after-skin eller bröllopet, men ingen "Idol". Hänger löst i kväll.

2 Sepideh Vaziris:
En favorit sen starten. Kanonröst, vacker som en dag, attityd. Tyvärr verkar inte svenska folket hålla med. Har hängt löst förut och får däng av juryn gång på gång.

3 Robin Bengtsson:

Finns mer i den där strupen än han har visat upp hittills. Bättre på rep, men vågar inte riktigt på direktsändningen. Det måste han.

4 Lars Eriksson:

Skriver på sin blogg att skivbolagen försöker skapa en artist "så som de skall vara och det går alltid åt helvete". Respekt för integriteten, men det håller inte i "Idol".

5 Loulou Lamotte:

Hög lägstanivå, men visar tyvärr upp lägstanivån för ofta. Nu har vi kommit till en punkt där det inte går an att svaja längre.

6 Johan Palm:
Väldigt charmig, bra scennärvaro. Att rösten skär som knivar emellanåt, struntar fansen i. Plockar många röster på att vara Johan Palm. Kan räcka till slutfinal, men borde inte.

7 Anna Bergendahl:
Lever fortfarande på sin audition, men har aldrig fått mig att gråta. Härlig intensitet i ballader, inte lika vass i upptempolåtar, som i "Mamma Mia".

8 Kevin Borg:
Alla repetitioner jag har sett, alla liveuppträdanden - Kevin har alltid levererat. Superproffs i både sång och dans. Förtjänar en plats i finalen.

VINNARE
Alice Svensson:
Klockren i sina låtval hittills. I kväll gör hon "Lay all your love om me", kanske svåraste Abba-låten. Men Alice glänser som alltid. Bäst när det gäller. Som en vinnare ska vara.


AV: MALIN ROOS, EXPRESSEN


Jag sitter på tåget och försöker liksom peppa mig själv med en kopp te och min ipod, värsta partyt....


Nej, kanske inte direkt men jag blir glad utav att läsa såndana här saker. Jag vill bli glad nu, så att jag kan sprida glädje till Sundsvall idag! Jag kan inte bara vara trött, nu får jag skärpa mig!


Kommentarer
Postat av: Alexander

Sa din musiklärare verkligen så? Det var inte så snällt

Undrar vad din musiklärare säger nu? och vad kommer han/hon att säga när du släpper skivor och turnérar



2009-02-15 @ 23:22:33
Postat av: Hanna

När jag kom in på bloggen idag tänkte jag:

Shiiiit , detta var den snyggaste blogg jag sett !

Den är jätte snygg alice ! :D(den nya designen alltså) Ser så himla proffsig ut , verkligen !

Vem tyckte dy var bäst i melodifestivalen i lördags ??

2009-02-16 @ 15:05:00
Postat av: henke

Där ser man en som verkligen hade koll på läget! Jag håller med Malin fullständigt. Du har allt och borde ha vunnit! Kevin är ju också otroligt duktig och det var nog hans fem års mer träning och erfarenhet som drog det längsta strået tillslut. Det är de åren du har framför dig nu, ta tillvara på dem för det är nu du utvecklas som mest! Så kommer förhoppningsvis belöningen ;)



ps. Underbar bild! sötast EVER! ;)

2009-02-17 @ 23:10:22
Postat av: Anonym

den där musikläraren hoppas jag har fått äta upp ett och annat! Såhär i efterhand kan man ju fråga sig om musikläraren kan något överhuvudtaget om musik haha

2009-02-18 @ 00:02:02
Postat av: Kiet

alice jag undrar om du skrivit till min blogg?

du frågade om du ville ha bilder på dig sj? ;o

om det är du så skriv det så jag vet :)

Postat av: Kiet

alice, jag undrar bara om det är du som skrivit till mig på min blogg?

du frågade om jag kunde skicka bilderna på dig?

om det är du snälla svara :)

2009-02-21 @ 00:57:03
URL: http://kietle.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback