Fredag

Fredag idag, för folk som jobbar och för skolungdomar innebär det helg och ledighet, för mig innebär det jobb. :) jag älskar mitt jobb så det gör absolut ingenting! För skolungdomarna här i Gävle betyder just den här fredagen också sportlov, vilket gör att de är extra glada just idag. Många ska åka till fjälls på skidsemester, det skulle jag också vilja men det hinns inte med nu. Men längre fram i vår blir det en resa till Loftsdalen med släkt och familj, ska bli jättemysigt. Idag har jag packat och lunchat med Matilda, mycket trevligt. Sedan blev det lite snabb shopping, hittade en del nytt som jag köpte med mig hem. Annars har jag packat. Nu säger jag hejdå Gävle och åker mot Götet.


Förresten, kommer ni ihåg den roliga artikeln om hur jag körde skoter olagligt?  ( jag körde inte ens olagligt!) ha ha.

n751223845_1170844_1755

ARVIDSJAUR. När "Idol"-turnén i går gav sig ut på skotersafari var Alice Svensson snabbast på isen. Trots att 17-åringen saknar körkort. Nu hotas hon av böter.

"Idol"-Alice flyger fram över Arvidsjaursjöns vitgnistrande skorpa och försvinner i ett vitt rökmoln med en acceleration som matchar en Ferraris.

När "Idol"-turnén i går mellanlandade i Kevin Borgs, 22, hemstad Arvidsjaur bjöd kommunen med honom, Alice och trean Robin Bengtsson, 18, på en skotersafari.

- Jag körde ifrån alla. Till och med Kevin tyckte att jag körde bra, säger Alice lyckligt.

Att hon bara är 17 år och saknar körkort och därmed inte får köra skoter - inte ens under övervakning av utbildade guider - missade både turnéledare, kommunen och skoteruthyraren.

Buskörde på egen hand

I stället tog företaget fram sina kraftigaste maskiner. Robin gränslade ett monster som gör 0-100 km/h på 2,8 sekunder. Med så mycket hästkrafter under sig hade ex-Idolerna svårt att tygla sin entusiasm. De lämnade den beordrade konvojen och buskörde på egen hand.

Robin kraschade när han försökte hoppa över en väg. En annan skoterförare var nära att köra rakt in i ett träd.

- Om ni hade varit ett gäng tyskar hade ni fått världens utskällning, säger arrangören Mats Gustafsson.

Värst gick det för Kevin som i full fart flög av skotern och gjorde fyra kullerbyttor innan han omtöcknad reste sig.

- Jag har lite ont här, säger han efteråt och tar sig över axeln.

Alice var den enda av Idolerna som klarade sig utan blessyrer.

Men när hon får höra att hon kört olagligt blir hon chockad.

- Vadå, får man inte köra skoter utan körkort, undrar hon oroligt.

"Borde ha koll på det"

Den ansvarige turnéledaren Rasmus Nilsson slår ifrån sig.

- När man åker på en arrangerad tur som kommunen bjuder in till så tycker man att de borde ha koll på det.

Men kommunen är ovetande.

- Vi visste att hon var 17 år. Men vi hade ju inte en tanke på det här med körkortet. Det är ju väldigt luddigt, säger Knut Norberg, informatör på Arvidsjaurs kommun.

Inte heller skoteruthyraren kände till reglerna.

- Då måste vi ha fått fel uppgifter. Det här måste vi kolla upp jättenoga, säger Mats Gustafsson.

Enligt kommissarie Bengt Forsberg på trafikenheten i Luleå har uthyrningsfirman stort ansvar för att kontrollera deltagarna i ett skotersafari.

- Det ligger i deras intresse att göra det, säger han.

Martin Ekelund    



Nu dyker en likadan artikel upp igen, av samma journalist. Ha Ha Ha, skitkul tycker jag! Den här gången är det mina goda vänner E.M.D och Molly som kört olagligt. Kom igen, finns det inget nytt att skriva om? Extra komiskt tycker jag att det är eftersom att det handlar om folk jag känner också, vi är av samma skrot och korn kan man väl säga kanske:) Väkommen till klubben iallafall :D hihi  

img_0551

Kommentarer
Postat av: Denise

jg åkte faktiskt skoter idag!(:



det var skit kul!:D



och jag tror inte att du körde olagligt;D

2009-02-20 @ 18:24:47
Postat av: henke

Haha ja vad ska man säga? get a life



"Du får köra snöskoter utan förarbevis om du ingår i en grupp inom turistnäringen med högst tio personer som har körkort eller traktorkort, som leds av en person med förarbevis för terrängskoter längs en sträcka som bestämts av ledaren före färden."

2009-02-20 @ 19:14:51
Postat av: Anonym

vad är ditt jobb Alice ? :)



svara gärna i min blogg <3

Postat av: Alexander

Vad ska du göra i Götet? Undrar bara



Då jag läste artikeln gick jag in på vägverkets hemsida för nyfikenhetskul för att se vad det står där och där stod nåt helt annat.



2009-02-20 @ 22:24:08
Postat av: Anonym

hahahahaha jag tycker att du ska ha skotertema i din första musikvideo :D Fladrande hår och yrande snö, och i sista scenen hoppar du av scotern och knallar in på körskolan :D

2009-02-20 @ 22:57:51
Postat av: Nillan

Åh,vad kul att åka skoter skulle oxå vilja göra det nån gång:D<33

2009-02-21 @ 13:28:02
Postat av: Amanda

Haha, jag kommer ihåg när hela den där cirkusen angående om du körde olagligt eller inte var igång x) Är fortfarande lite förundrad över hur folk kan bry sig så otroligt mycket om en sådan liten skitsak som om en sjuttonåring åker skoter. Dessutom skulle jag sitta i fängelse nu om det hade varit olagligt att vara sjutton och köra skoter..

2009-02-21 @ 16:53:01
Postat av: Linnea Gröning

Haha han verkar inte ha någe kul liv alls den där snubben :'D Tahahaha! Du är världens bästa Alice! <3

2009-02-21 @ 18:28:59
URL: http://tobeidolfreak.blogg.se/
Postat av: Victoria Lai

Din blogg är riktigt bra och hur du utvecklar allt är ännu bättre. Fortsätt så här så tror jag att du kommer bli riktigt stor inom ett år¨. Kommer faktiskt också från vietnamn ocht se en vietnames komma så låntg i sitt liv är kul att se ./ Kram Victoria

2009-02-22 @ 16:26:11
URL: http://victorialaii.blogg.se/
Postat av: Jennie

hej, du skrev i inlägget att du ska till lofsdalen senare i vår? vet du när? jag ska nämligen också dit så de vore kul om man fick se dig där ;d

om du svarar, så svara gärna i min blogg :)tacktack

2009-02-22 @ 23:52:55
URL: http://jkamm.blogg.se/
Postat av: Hanna

HAHA, shit vad komiskt ! xD

2009-02-23 @ 18:00:08
Postat av: Molly Sandén

Hahah! Hjälp vad jag skrattade när jag läste detta inlägget!

Ja du min vän, man undrar ju verkligen hur dom orkar!



Vilken fantastisk blogg du har förresten! Blir alltid glad av att läsa den. Får nöja mig med det nu när du gått och blivit sådär upptagen, din lilla Busywoman!



Saknar dig massor! Puss puss puss!

<3 /din Kusin

2009-02-28 @ 18:13:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/29498

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback