förmiddag

Nu såhär på förmiddagen sitter jag och jobbar lite på en massa grejer som måste göras. Planerar veckan, mailar hit och dit, förbereder hit och dit osv. Ska sedan ta mig in till stan en sväng och möta mina bästa tjejkompisar Mickis och Bella som äntligen, äntligen kommit hem efter en vecka i Chamonix.

Mamma funderade på om vi skulle gå på bio ikväll, vi får se hur det blir med det. :)

Förra veckan var jag och såg "Bröllopsduellen" tillsammans med Robin och hans kompisar Benjamin, Linus och Diana. Vi valde mellan att se den eller "valkyria" och jag pushade mest för "bröllopsduellen" och efter en stunds disskusion gav de med sig killarna. Sådär 5 min in i filmen utbrister dock linus "jag vet vem som ska få styk sen" och ger mig en mordisk blick, Ha ha.



dsc00997


Robin recenserade den iallafall såhär : Klassisk tjejig romantisk komedi, dock utan hollywoodgullig feeling. Typiska intriger med osannolika men söta händelser, utan att bygga till ett uppenbart slut vilket ger plus i kanten. Lite för smal handling och till det veka skådespelarinsatser. Trots detta fanns det stunder då jag fann det hela en aning underhållande. Bristande eftertänksamhet i manuskriptet var en punkt som hamnade på minussidan i mitt protokoll. Första halvan kunde jag, alla minusfaktorer emot, känna en viss hunger efter ett eget framtida giftemål. Men detta ebbade så småningom ut i en iver att kräva skilsmässa. 3 toasts.

bride_wars_anne_hathaway



Så nu vet ni vad som väntar er, ni som tänkt se den här på bio.


Kommentarer
Postat av: Emma Damm

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-)

Postat av: miranda carlsson

jag såg den i lördags den var inte bra! uch!

kram <3 Miranda

2009-02-09 @ 11:24:47
Postat av: Linnea Gröning

Haha vilken klockren sammanfattning Robin gjorde om filmen :) Hoppas du kommer till Stockholm trakten snart. Love you <3

2009-02-09 @ 11:33:35
Postat av: Anonym

Haha, aw... gillade Robins recension starkt ;-)

2009-02-09 @ 12:24:11
Postat av: Anonym

vill se den! :)

var den bra?

2009-02-09 @ 13:57:09
URL: http://bellajson.blogg.se/
Postat av: Marielle

Jag är sugen på att se filmen också!

2009-02-09 @ 14:17:29
Postat av: Fanny

Hahaha så rolig Robins kommentar var ^^

Jag tycker den verkar för förutsägbar.

2009-02-09 @ 14:48:15
URL: http://fennie.bloggagratis.se
Postat av: Hanna

Jag var och såg den filmen på prmämieren där jag bor ! 20 st. där ! hhahahaha xD Men jag tycker att den vr väldigt bra fktiskt :)4/5 ^^,

2009-02-09 @ 15:16:41
Postat av: Svea

Haha, låter som han krånglar till det liite :P bättre ni sett valkyria kanske, har sett den 3 toasts från min sida haha gillar historiska filmer dock.., fast bröllopsduellen lååter kul iaf :)

2009-02-09 @ 15:35:36
Postat av: carolina

har också sett den, och jag håller nog med robin ;p

2009-02-09 @ 16:34:45
Postat av: Emma Bergström Wuolo

Hej Alice! Jag heter Emma Bergström Wuolo och är redaktör på Göteborgs-Postens ungredaktion. En av mina reportrar skulle vilja intervjua dig. Är det något du är intresserad av? Vi kan väl diskutera mer via mejl? Skriv en rad till [email protected] så berättar jag mer om hur vi tänker! Hoppas vi hörs.

- Emma

2009-02-09 @ 17:24:37
URL: http://www.gp.se/graffiti
Postat av: Jessica

Vet du om robin ska börja blogga på www.bengtssonrobin.blogg.se snart? Hans syrra och någon har ju gjort den, och shiiiet va snygg den är ! Säg till han att börja blogga, tråkigt utan honom... Alice du är bäst ! :D:D

2009-02-09 @ 17:27:16
Postat av: Nillan

Har inte sett den filmen men skulle vilja se den:D<33

2009-02-09 @ 18:55:11
Postat av: svea

varför kom inte min kommentar med, nu kommer jag inte ihåg vad jag skrev bara för det. :P jo, att valkyria är bra också =)och att robin kommenterade det roligt, han vill låta smart låter det som. hehe

2009-02-09 @ 19:58:36
Postat av: sandra

naaawi söt diana med på bild =)

2009-02-09 @ 20:52:14
URL: http://iqu.blogg.se/
Postat av: S

Haha, Robin är så rolig :) Älskar hans humor! Och jag saknar verkligen idol-tiden! Kan inte idol börja om? Samma deltagare, osv? ;D Hihi

2009-02-10 @ 17:30:32
Postat av: Johanna

Tkr Robins kommentar stämmer fullt ut!:)Hoppas att du kmr ner hit te Göteborg och sjunger igen! Önskade jag sjöng lika bra som du. Hoppas att du snart släpper en skiva:)Kommer köpa alla skivor du släpper

2009-02-11 @ 22:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback