Jag slutar aldrig förvånas...

över hur mycket idioter det finns här i världen.

Alldeles nyss när jag stod och väntade på bussen kommer det fram en man och pratar.
Först frågar han om vägen vilket gör att jag ju faktiskt blir tvungen att svara på hans tilltal trots att han stinker sprit långa vägar.
Så börjar han prata om andra saker

- vart kommer du ifrån?
- Sverige, svarar jag ( alltid denna ständiga fråga tänker jag och suckar)
- Nej men alltså på riktigt.
- jag är adopterad från Vietnam, svarar jag kort för att markera att jag vill avsluta samtalet.
Men denne äckliga feta mannen vill absolut inte sluta prata utan frågar istället
- Hur gammal är du?
- 18
- Åh, lovlig då! Svarar han med ett hånflin
Jag vänder mig om...

Han fortsätter prata på
- Hur kännes det att vara utlänning då? Du vet jag har en fru från Filippinerna så det kommer bara instinktivt...  hur känns det att vara utlänning? vill du inte veta vart din familj är? De är säkert skitfattiga vet du.

Jag svarar inte utan står med ryggen vänd mot honom och låtas som ingenting.

- nej, jag förstår. Du är feg. Ja det är till att göra det lätt för sig. Det är ju alltid lättare att skita i dem än att hjälpa dem. Så är det vet du, importunge.


JÄVLA IDIOTFAN tänker jag och går därifrån... IMPORTUNGE? Det var det värsta jag hört. Hade jag kunnat hade jag skjutit gubbjäveln. Jag är så jävla förbannad.




Kommentarer
Postat av: Thowelina

åhja, jag har varit med om ungefär samma påhopp som adopterad. stå på dig, alice!

Postat av: Anonym

Han verkar vara riktigt konstig...

2009-08-19 @ 14:29:38
Postat av: Anonym

Ge en lite bättre beskrivning av gubben så skjuter jag honom åt dig ;)Jag tycker bara synd om sånna som går runt och säger elaka saker till folk. Deras själar måste vara kolsvarta. Kunde jag importera en underbar och snygg liten stjärna som du så skulle jag nog iofs försöka få hit några fler :P



Hoppas du inte tar åt dig av sånna kommentarer, skratta åt honom nästa gång.

2009-08-19 @ 14:31:36
Postat av: Linn (http://honkallaslinus.blogg.se/)

Weirdo snubbe :o

Go adopterade btw :D

2009-08-19 @ 14:35:29
URL: http://honkallaslinus.blogg.se/
Postat av: Jenny

Han kunde inte vart nykter!! FAN VILKEN STÖRD MAN! Man säger för fan inte såå?? Gud, jag blir arg med dig!

Ge mig gevär så skjuter jag honom i skallen... usch, äcklig typ!

2009-08-19 @ 14:36:04
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Cecilia

;o,

2009-08-19 @ 15:08:39
URL: http://ceciliaisahappygirl.blogg.se/
Postat av: Sara

Hade jag vart i dina kläder hade jag garanterat slått ihjäl honom, shit så förbannad man skulle bli!

2009-08-19 @ 15:10:38
URL: http://saraamarklund.blogg.se/
Postat av: vispen

Oj... Bry dig inte om honom men det är klart man reagerar. Seriöst vad konstig han verkar vara.

2009-08-19 @ 15:13:18
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: Karolina

Fan vilken jävla, förlåt att jag svär, men vilken jäkla IDIOT!!!!!! Har han aldrig hört talas om att adoptera?? :O Jaja, skit i såna idiotiskadumhuvuden de borde inte få finnas!

2009-08-19 @ 15:47:31
Postat av: Johannes

Jag tror det finns en anledning att du är framgångsrik artist och den där gubbtjuven en stinkande alkis.



Jag tror då han gråter sig till sömns varje natt, för att han är just det, en tragisk fylltratt.



Stå på dig Alice. Det finns många snälla människor i världen, fler än man tror. ;)

2009-08-19 @ 15:50:33
URL: http://twitter.com/Sofokles
Postat av: Linnea Gröning

Vilket jävla anushål, om jag hade vart där hade jag fan slått den jäveln på käften, TRO MIG! Fan va arg jag blev när jag läste det där! GAAH! ANUSGUBBE! Ofta man säger så där. Seriöst. "Importunge", IDIOT! Seriöst nu blir jag också asförbannad! Ofta man säger så till någon? Du borde iaf inte ta åt dig, du är så jävla fin och en helt underbar person och är absolut inte värd sånn skit eller någon annan skit heller. Du är finast! Älskar dig och saknar dig jättemycket! PUSS!

2009-08-19 @ 16:11:00
Postat av: Anonym

Men guuud va taskigt! Ta inte åt dig av sånt!

2009-08-19 @ 16:12:41
Postat av: Anonym

Jag vet hur det känns så stå på dig. MEN jag vet också hur det är att kallas för fetta eller fet så det var kanske inte heller så himla snällt. men stå på dig.

2009-08-19 @ 16:43:50
Postat av: Alexandra.

Vilken idiot!

2009-08-19 @ 16:58:26
URL: http://bjjureeek.blogg.se/
Postat av: alma

Men vilken jäkla idiot!

stackars dej alice <3

Seriöst.. Man säger väl fan inte "Importunge" till folk, han va ju inte normal!!!???



Alice: TA INTE ÅT DEJ NÅGOT AV DETTA <33

det är BARA skiiiiiiiiit!!!!



Älskar dej alice. Du är bäst och kommer alltid att vara det för mej. Jag hoppas jag får träffa dej någon gång igen alice. för du är VERKLIGEN BÄST!!



Puss o Kram //Alma <33 =D

2009-08-19 @ 17:49:09
Postat av: Jenna

men fan vad förbannad jag blir när jag läser dethär! Förstår att det är svin jobbigt för dig:( Men stå på dig, för du är SKIT SNYGG!!! Jävla fyllogubbe...

2009-08-19 @ 17:51:03
Postat av: amanda

Nej, du skulle ha en motorsåg ;) du kan få låna min :D

2009-08-19 @ 18:17:16
URL: http://musikunge.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan vad jag blir förbannad när jag läser sånt här. jävla gubbjävel!

2009-08-19 @ 18:48:29
Postat av: Erika - Bloggar om min vardag & intressen

Guuuh va dum!

Bra av dig att du sket i honom Alice!

Du är BRA!

Kram på dig vännen :)

2009-08-19 @ 20:04:00
URL: http://stopthissong.blogg.se/
Postat av: olivia

Vilka idioter det finns för fan! usch mår illa när jag tänker på hur ruttna vissa männskor är!!

2009-08-19 @ 20:24:18
URL: http://oliviaahlandersandberg.blogg.se/
Postat av: naemi

fyfan vilket jävla as!;o sånna som honom har inget liv! skit i honom Alice! du är grym! :)

2009-08-19 @ 21:30:19
Postat av: Ida

Jag skulle slagit ner honom! FY FAN sånt där är det värsta jag vet. Folk som hänger upp sig på hur man ser ut. Jag är adopterad från Sydkorea och har på tok för många gånger fått den frågan och sen en obehaglig utfrågning efter det. Men IMPORTUNGE? Det är ju bara för jävligt!!!! Vi kan iaf stoltsera med vackra ögon och asiatiskt hår som de flesta svenska tjejer skulle döda för. Varför finnas annars extensions ;)

2009-08-19 @ 21:51:48
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se/
Postat av: Sara.S

Hahah man får lära sig att skratta åt sånt helt enkelt ;)

2009-08-19 @ 23:08:05
URL: http://saraliksom.blogg.se/
Postat av: Sara.S

Hahah man får lära sig att skratta åt sånt helt enkelt ;)

2009-08-19 @ 23:08:14
URL: http://saraliksom.blogg.se/
Postat av: Anonym

tyvärr finns det såna idioter, inte mycket att göra åt så det är bäst att ignorera dom

2009-08-20 @ 08:52:03
Postat av: Tobias

Respektlösa idioter finns det tyvärr överallt

2009-08-20 @ 09:03:35
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Jeanette-tjejen som älskar att fota

Fyfan.... vilken jäävla idiot.. :/:O

Men han var väl full.. men fyfan..:/

2009-08-20 @ 09:55:42
URL: http://jeanettemm.blogspot.com.com
Postat av: Alexander

Tyvärr så finns det såna idioter. Han var säkert full

2009-08-20 @ 10:06:10
Postat av: PIm

nästa gång så tilltalar du inte ens personen. svara med motfrågor om du måste. tex fråga vart han kommer ifrån. Du är way to snäll.

2009-08-20 @ 10:54:26
Postat av: Rickard

Fan va dum i huvudet han borde vara och kalla någon nått sånt lyssna inte på det:(

2009-08-20 @ 11:39:32
Postat av: Elsa 10 år

Vilken knäpp gubbe!

Bry de inte om en sån person som är jävligt

taskig. Det är bra att du finns här i Sverige!

för annars så skulle vi inte ha någon ALICE!!!



Kram!



p.s. Du ÄGER!!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 LOVE!!!

2009-08-20 @ 13:59:14
URL: http://blog
Postat av: Elsa 10 år

Jag glömmde skriva blogg adressen på

komentaren! =)



"LIKE YOU" <3

2009-08-20 @ 14:02:15
URL: http://blogelsa.blogg.se/
Postat av: Linda-Marie 9 år

Hej!

Du skulle inte bry de om han.

För du är jätte bra som du är.

Annars skulle du u inte komma 2:a i IDOL!!!

Men jag tycker du är minst lika bra som Kevin,

fast bättre.



Puss o. Kram o. Hej Då

2009-08-20 @ 14:07:36
Postat av: En arg malin

Ge en lite bättre beskrivning av gubben så skjuter jag garanterat honom åt dig!:@ Jag tycker bara att sånna som går runt och säger elaka saker till folk de e idioter! Deras själar måste vara kolsvarta. Kunde jag importera en som dig skulle de va underbart!



Alice, hoppas du inte tar åt dig av sådana kommentarer! du Vet att det finns Människor som älskar din personlighet o det du gör!!! Jag är SJÄLVKLART en av dem!

älskar dig!!!!!!!

puss & kram

2009-08-20 @ 15:45:33
Postat av: Emilia Kostenniemi

Vilken jävla sääärgubbe! Hur fan kan man ens säga sådär, ens tänka så? Det här inlägget och den händelsen gjorde mig så jäkla arg! På riktigt hur kan man? hur finns de sånna idioter? Jag skulle slagit den sääääärgubben om jag vart där, och det hade jag verkligen gjort! Alice du , du är verkligen så jäkla underbar så fin så söt så fantastisk osvosv du är inte värd sånt där, du ska absolut INTE ta åt dig, den är idioten till gubbe som är en jävla korv som är helt dum i huvet. Du förtjänar det bästa alice ! saknar dig massa massa massa , puss på dig! <3

2009-08-20 @ 19:16:11
URL: http://emiiiljaa.blogg.se/
Postat av: Jen

Ta inte åt dig Alice! Jag är adopterad från Korea och jag har fått höra liknande av gamla gubbar när jag jobbade på ålderdomshem. Det sårar nåt så grymt. För det första så är du inte utlänning. För det andra är du adopterad och är svensk och växt upp här, och för det tredje så är det så j-a fult och lågt att vräka ur sig importunge! blir så arg. Och han vet inget om att din bio familj skulle vara fattiga, rika eller något annat. Så fräckt av honom. Om han har en fru från Filippinerna så tycker man att han skulle ha mer förståelse för asiater, men han är väl en sjuk gubbe som inte har nåt vett innanför skallen. Stackars fru. Var stolt och att inte åt dig även om det sårar.

2009-08-20 @ 22:33:11
Postat av: Jen

Istället för att fråga varifrån man kommer, kan folk fråga om man är adopterad och varifrån isåfall! Det är trevligare. Ställer de frågan var är du ifrån, så kan man ju svara Hedesunda som i ditt fall. Man kan ju öppna med att "hej jag är lite nyfiken bara, och undrar om du är adopterad?"...och inte bara vräka ur sig så fräckt..

2009-08-20 @ 23:11:27
Postat av: Jen

Istället för att fråga varifrån man kommer, kan folk fråga om man är adopterad och varifrån isåfall! Det är trevligare. Ställer de frågan var är du ifrån, så kan man ju svara Hedesunda som i ditt fall. Man kan ju öppna med att "hej jag är lite nyfiken bara, och undrar om du är adopterad?"...och inte bara vräka ur sig så fräckt..

2009-08-20 @ 23:11:41
Postat av: Malin

Ojoj, hur fan kan man säga nåt så elakt?! Dock var väl han full men det är ingen ursäkt! Ta inte åt dig av sånt skitsnack! Det är så omoget att döma folk för sitt yttre. Vad fan spelar det för roll om man är adopterad eller ej? Enligt mig är man svensk om man har vuxit upp i Sverige.

2009-08-21 @ 01:50:27
URL: http://thesagaofmalin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vilken idiot! FY, jag blir irriterad bara av att läsa det du skriver, har folk inte vett i skallen längre?

Det är bra att du står på dig, fortsätt med det :)

Kram

2009-08-22 @ 01:24:33
URL: http://mitt0liv.webblogg.se/
Postat av: josefin

fyfan vilken idiot. Du är söt Alice :)

2009-08-22 @ 17:26:39
URL: http://josefinks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är som du också adopterad och jag ofta den frågan utomlands.

När jag säger Sverige så envisas dem med att flina och skaka på huvudet. JAg blir ofta trött på sånna som inte fattar att det kanske inte är precis skitkul med sånna kommentarer. jag tycker att du ska stå på dig och du 'r Jävligt Svensk!

Folk andvänder Kines som skällsord åt mig trots att det inte är det landet jag är född i?!

Ha det bra och ta inte åt dig!

Kramar!

2009-08-22 @ 18:48:11
Postat av: Sanna

Usch va obehagligt när folk bara går fram till en sådär.. =/

2009-08-24 @ 22:41:15
Postat av: Amanda Jarnebrink

Öhm okeeej!! Vilken otroligt sjuk idiot!!!! Jag hade fått typ världens panik om bara en sån gubbe hade ställt sig jämte mig (A)

2009-09-03 @ 13:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback