Grinig

Jag har haft en fullkomligt vidrig dag. Helt kass. Förutom att jag varit i Stockholm under dagen och fixat och donat med en massa hemligheter (vilket var väldigt roligt!!!)har det varit en katastrofal dag utav många anledningar. Vad gör mig glad? ja, det finns en massa saker som gör mig glad som jag försöker fokusera på istället för att gå och gräva ner mig(även om det är precis det jag skulle vilja göra. Eller typ bara lägga sig ner på marken och dö,ge upp)


Jag och mina vänner utrrycker oss ofta med ordet "dö" eller "dör". I både positivt och negativt syfte. Det kan t ex vara i ett sammanhang man ser något så löjligt som ett par skor. Ett par mycket snygga skor, ett par så speciella och snygga och perfekta att man bara utbrister "jag dör" för att man bara måste ha dem. Mest använder vi ordet i negativa sammanhang, när något t ex är så jobbigt att "jag bara vill dö". Man kan säga att vi missbrukar ordet. Det är inte så bra, vi borde sluta med det annars får det ingen effekt när vi väl menar det på riktigt. Jag och Bella är nog de som missbrukar ordet mest utav oss i kompisgänget, och Mickis brukar sucka och säga "ni och erat vill döande". Idag var det en riktig "jagvilldö-dag", men efter regn kommer solsken!?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag förstår dig, ja har en precis likadan dag.. allt går åt helskotta, och så svär man över de.. och så går de ännu mer åt helskotta! Då är de bara å dra täcket över huvudet och hoppas på bättre lycka i morgon :D hihi..

2009-04-07 @ 19:26:37
Postat av: Kim

Vissa dagar går allt åt helvete :)

Alla har sådana dagar!

När jag har en sån dag så skiter jag i allting o sätter mig framför teven och käkar choklad...

2009-04-07 @ 20:01:53
Postat av: Ida

Jo man får ju sina ord-vanor. Själv måste jag erkänna att jag tyvärr missbrukar F-ordet. Hemskt men sant....:P

2009-04-07 @ 20:09:58
Postat av: malin

Du får se frammåt så blir de säkert bättre:)

2009-04-07 @ 20:15:10
Postat av: kickan34

ja, "o man ville bara dö" - kommentaren e föör jobbig tycker jag. Men de e min åsikt. Jag tänker ibland på döden som en fin grej. Att de vore skönt att dö ibland. Men att sen kunna vakna upp igen vore nog ännu skönare.



hm.

kramis

Postat av: Sara.S

Åh nej vad jobbigt Alice! :(

Aäger alltid också "jag dör" typ heela tiden hahah!

Kanske borde sluta :P

2009-04-07 @ 22:11:55
URL: http://saraliksom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Näää länge leve Alice the fabulous!

2009-04-08 @ 11:20:52
Postat av: mimmi

mickis och bella får passa sig med sitt "döande" haha dem får verkligen inte dö =( då dör jag!

2009-04-14 @ 13:49:23
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback