Att vara kräfta

Jag satt och läste en massa horoskop,riktigt intressant faktiskt. Jag är kräfta och det här stämnmer läskigt bra in på mig i vissa delar alltså. Riktigt läskigt.


Den typiska Kräftan är känslig, intuitiv och ömhjärtad - reserverad och avvaktande. Liksom de övriga vattentecknen är hon emotionell och sårbar till sin natur och upplever ofta en rädsla och osäkerhet inför att inte duga, att inte räcka till, varför Kräftan är starkt beroende av andras stöd och uppmuntran.
Osäkerheten och det stora trygghetsbehovet resulterar inte sällan i att hon blir osjälvständig och beroende av sina närmaste. Hemmet och familjen betyder mycket. Kräftan är i regel släktkär och angelägen om att hålla sina rötter vid liv.
Man brukar säga att Kräftan är barnet och föräldern i en och samma person. Här finns ett stort behov av att känna stöd och trygghet samtidigt som Kräftan själv gärna tar omhand. God inlevelseförmåga i andra människors livsbetingelser är kännetecknande, liksom en varm och omtänksam läggning.
Kräftan är pysslig, omhändertagande och mån om att man ska hålla ihop.
Behovet av att känna stöd och trygghet tar sig ofta uttryck i en tendens att klamra sig fast vid det historiska, det förflutna, till exempel barndomsminnen, gamla ägodelar och tonårsförälskelser. Denna romantiker är känd för att ha ett påfallande bra minne samt samlarintresse av något slag.
Karaktäristiskt för tecknet är även konstnärliga anlag, liksom intresse för kokkonsten.
I grund och botten är Kräftan mjuk och påverkbar men känsligheten och sårbarheten resulterar i att hon ibland sluter sig inom sitt skal, vilket kan göra det svårt för omgivningen att komma denna försynta natur riktigt inpå livet. Trots reservation och blyghet drömmer Kräftan om en plats i rampljuset - att bli omtyckt och uppmärksammad.
Med Månen som härskare blir Kräftan intuitiv, lyhörd och fantasifull och har en fenomenal förmåga att avläsa stämningar och känslolägen i omgivningen. Mottagligheten och lyhördheten resulterar emellertid i att sinnesstämningarna växlar snabbt.
Kräftan är en aning överkänslig och har en benägenhet att oroa sig och ängslas, med påföljd att hon är tämligen lättpåverkad och känslig för kritik. Att känna närhet, stöd och trygghet är livsnödvändigt för en Kräfta.
Eftersom denna yin-natur är en omtänksam person, som sätter känslorna i centrum, söker sig Kräftan vanligen till något människovårdande yrke, alternativt något kreativt verksamhetsområde där fantasin och skaparkraften kan komma till användning.


Kräftans egenskaper

Kräftor är av mycket emotionell natur och de känsliga för hudkontakt. I det offentliga kan de låtstas vara coola och distansierande, men de är verkligen mycket mjuka och kärleksfulla. För dem är det viktigt att ha djupa känslor för sin älskare/älskarinna, för dem är sex ett emotionellt band mellan två parter. Kräftor har stora humörssvängningar och de är mycket hämndlystna och långsinta. De kan inte acceptera otrohet då sex är mer än en fysisk tillfredställesle, för dem är det ett emotionellt engagemang.

Stjärntecken:Kräftan
Datum:22/6 - 22/7
Plats i zodiak:Fjärde
Planet:Månen
Element:Vatten
Bra egenskaper Kräftan:Vänlig, kärleksfull, livlig fantasi och sympatisk.
Dåliga egenskaper Kräftan:Osäker, lättstött, känslig och slarvig.
Kvalitet:Ledande
Polaritet:Negativ



Där är två exempel...


Kommentarer
Postat av: OLIVIA

alice du är BÄÄÄÄÄÄÄST

Postat av: Linnea Gröning

Oh my, det där stämde så läskigt mycket in på dig så jag satt och nästan gapade igenom hela texten, haha! Det är coolt ju :D

2009-04-08 @ 15:49:46
URL: http://truecolourss.blogg.se/
Postat av: C

Oh, vart har du hittat det där? Skulle gärna vilja jämnföra med mig själv :)

2009-04-08 @ 16:58:11
Postat av: en som står Alice nära

jaadu, det här var facinerande läsning, man kan nästan tro att du (eller jag) hade skrivit det själv...

2009-04-08 @ 17:46:08
Postat av: Anonym

Då hoppas jag att du får någon som är lika seriös som du Alice!

DU ÄR VÄRD ALLT DET BÄSTA



/:)tycker jag

puss

2009-04-08 @ 17:49:11
Postat av: Jolle

Vart kollar man sånt?

2009-04-08 @ 17:59:50
Postat av: Lilla K

Hörru Alice, hur går det med din pöjke? (:

2009-04-08 @ 18:34:24
Postat av: Jossan

Det är asläskigt hur mycket ett horoskop stämmer ibland O_O

2009-04-08 @ 18:57:17
URL: http://jolligajossan.blogg.se/
Postat av: matilda

wwohooo, jag är också kräfta! ;P stämmer asbra ju :) <3

2009-04-08 @ 19:01:46
URL: http://typisktmatilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror inte p´å sånt

2009-04-08 @ 19:06:10
Postat av: nelly

ganska tråkigt inlägg föär oss som inte är kräftan... ganska ointressant

men bra att du bloggar i allfall kan du inte berätta mer om mode och sånt i stället för du äger ju verkligen på det!!;D

2009-04-08 @ 19:18:38
Postat av: lllova

allt stämde in på mig oxå! :) helt otroligt! kräfta forlife måste det ju vara;)

alla mina kompisar tycker jag är jätte lik dig! :)

2009-04-08 @ 19:49:28
Postat av: Ellan

Hej Alice! Vart läste du om horoskopet? Skulle va coolt o se vad det står om mitt stjärntecken :)

Snälla svara!

2009-04-08 @ 20:07:47
URL: http://ellaann.blogg.se/
Postat av: Svea

hm, mkt stämmer på mig också (känslig, intuitiv, reserverad, kärleksfull o.s.v.) fast jag är skorpion hehe :P (kan bero på att jag är ensambarn dock).. hade hellre varit stark och cool men lever nog mer livet om man har nära till sina känslor :) KRAM

2009-04-08 @ 21:16:25
Postat av: Ebba

Shit, det där var faktiskt riktigt läskigt att läsa, så himla mycket som stämmer in! :O

2009-04-08 @ 23:01:30
URL: http://ebaay.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är också kräfta och visst stämmer det OFTA med stjärntecken!:)

2009-04-13 @ 20:11:29
URL: http://gottoblandat.blogg.se/
Postat av: Fatima

Ah! Jag är också kräfta ;)

2009-04-14 @ 11:40:03
URL: http://gustibusmensdatincrementum.blogg.se/
Postat av: Li

Det där stämde hemskt mkt in på min lilla syster som också heter Alice, horoskop är verkligen läskiga ibland...vissa saker stämmer för bra^^"

2009-04-14 @ 12:33:10
URL: http://mymelody.blogg.se/
Postat av: Ebba

På vilken sida hittade du det? : )

2009-04-22 @ 09:12:51
URL: http://ebaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback